Gå til innhold

Kan jeg ringe og be om resept?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir gaal.

Har soppinfeksjon veldig ofte og føler egentlig bare det blir verre med canesten fordi det blir så fuktig når jeg smører meg at det provoserer frem kløen.

Nå har jeg soppinfeksjon igjen og det går helt opp til toppen av rumpesprekken. Klør som faen og jeg våkner grytidlig fordi det klør sånn. Føler livet mitt er ødelagt og har mest lyst å amputere hele nedre del av kroppen min. I tillegg har det sprukket opp litt i mellomkjøttet så det svir i tillegg.

Lurte på om jeg kanskje kunne fått diflucan hos legen slik at jeg slipper å gå resten av livet og smøre meg nedentil. Brukt canesten i noen dager nå og føler ikke at det hjelper noe særlig. Har lite lyst å brette frem rumpe og hele stasen for fastlegen min, spesielt siden jeg nå har mensen i tillegg.

Noen som vet om man kan få dette utskrevet uten å bli undersøkt der nede?

Anonymous poster hash: b4711...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blanchefleur

Jeg blir gaal.

Har soppinfeksjon veldig ofte og føler egentlig bare det blir verre med canesten fordi det blir så fuktig når jeg smører meg at det provoserer frem kløen.

Nå har jeg soppinfeksjon igjen og det går helt opp til toppen av rumpesprekken. Klør som faen og jeg våkner grytidlig fordi det klør sånn. Føler livet mitt er ødelagt og har mest lyst å amputere hele nedre del av kroppen min. I tillegg har det sprukket opp litt i mellomkjøttet så det svir i tillegg.

Lurte på om jeg kanskje kunne fått diflucan hos legen slik at jeg slipper å gå resten av livet og smøre meg nedentil. Brukt canesten i noen dager nå og føler ikke at det hjelper noe særlig. Har lite lyst å brette frem rumpe og hele stasen for fastlegen min, spesielt siden jeg nå har mensen i tillegg.

Noen som vet om man kan få dette utskrevet uten å bli undersøkt der nede?

Anonymous poster hash: b4711...289

Nei, det er ikke slik det gjøres, av åpenbare grunner.

Har du blitt diagnostisert av en gynekolog? Hvis ikke må du først få henvisning dit om du ikke vil betale privat, og dersom du ønsker en kvinnelig lege er det bare å si ifra.

Canesten gjør ikke sopp verre, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår kanskje at jeg ikke kan sitte å vente på henvisning til gynekolog? Dessuten trengs ikke gynekolog for å stille den diagnosen.

Jeg VET det er soppinfeksjon, er voksen og har hatt det mange ganger før. Jeg sier ikke at canesten gjør det verre sånnsett, men at det provoserer frem mer kløe fordi det blir mer fukt, noe som resulterer i at jeg ikke orker å gå med underlivet innsmurt hver dag i en uke. Har brukt kombinasjonskur og det har fjernet infeksjonen etterhvert, men kort tid etter kommer det tilbake igjen. Klart man blir lei og oppgitt da.

Anonymous poster hash: b4711...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd yoghurt? Det er innmari effektivt! Kjøp vanlig yoghurt naturel på butikken, og få tak i ei engangssprøyte på apoteket (uten spiss såklart!). Trekk opp ca 3ml og sprøyt det oppi skjeden. Gni også litt yoghurt rundt og bak. Gjør det gjerne før du legger deg til natta siden det blir litt klissete.

Var veldig plaget med soppinfeksjon før, men etter at jeg prøvde yoghurt så har jeg nesten ikke hatt det.

For å forebygge så bør du og bruke melkesyrebakteriekapsler f.eks etter menstruasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd yoghurt? Det er innmari effektivt! Kjøp vanlig yoghurt naturel på butikken, og få tak i ei engangssprøyte på apoteket (uten spiss såklart!). Trekk opp ca 3ml og sprøyt det oppi skjeden. Gni også litt yoghurt rundt og bak. Gjør det gjerne før du legger deg til natta siden det blir litt klissete.

Var veldig plaget med soppinfeksjon før, men etter at jeg prøvde yoghurt så har jeg nesten ikke hatt det.

For å forebygge så bør du og bruke melkesyrebakteriekapsler f.eks etter menstruasjon.

Det blir jo ihvertfall fuktig :-/ da får jeg nok ikke sove.

Anonymous poster hash: b4711...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eddik kuren er fantastisk. google det. så finner du oppskriften og beskrivelse. Har ikke vært plaget etter jeg gjorde den kuren.



Anonymous poster hash: 0c599...8ca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo ihvertfall fuktig :-/ da får jeg nok ikke sove.

Anonymous poster hash: b4711...289

Såklart det blir fuktig. Men bedre med ei urolig natt enn evigheter med kløende soppinfeksjon…

Legen skriver forresten ikke ut resept over telefon hvis du ikke har hatt resept på det før og det er kjent problematikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

Du forstår kanskje at jeg ikke kan sitte å vente på henvisning til gynekolog? Dessuten trengs ikke gynekolog for å stille den diagnosen.

Jeg VET det er soppinfeksjon, er voksen og har hatt det mange ganger før. Jeg sier ikke at canesten gjør det verre sånnsett, men at det provoserer frem mer kløe fordi det blir mer fukt, noe som resulterer i at jeg ikke orker å gå med underlivet innsmurt hver dag i en uke. Har brukt kombinasjonskur og det har fjernet infeksjonen etterhvert, men kort tid etter kommer det tilbake igjen. Klart man blir lei og oppgitt da.

Anonymous poster hash: b4711...289

Henvisning får du på dagen, og time kan du selv bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår kanskje at jeg ikke kan sitte å vente på henvisning til gynekolog? Dessuten trengs ikke gynekolog for å stille den diagnosen.

Jeg VET det er soppinfeksjon, er voksen og har hatt det mange ganger før. Jeg sier ikke at canesten gjør det verre sånnsett, men at det provoserer frem mer kløe fordi det blir mer fukt, noe som resulterer i at jeg ikke orker å gå med underlivet innsmurt hver dag i en uke. Har brukt kombinasjonskur og det har fjernet infeksjonen etterhvert, men kort tid etter kommer det tilbake igjen. Klart man blir lei og oppgitt da. Anonymous poster hash: b4711...289

Jeg har slitt med dette siden Mai i fjor, med akkurat samme plagene som deg, canesten hjelper litt, men så kommer det tilbake med en gang. Jeg fikk ikke henvisning til gynekolog før i høst, og hadde time nå i Januar. Kvinne i 20 årene hvis det har noe å si.. Synes du bør snakke med legen og be om time på gyn. så de kan vurdere hva slags medisiner du skal ha, det er fler slag legene kan velge mellom.

Anonymous poster hash: f2c0a...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kronisk soppinfeksjon og gikk på Diflucan i 6 mnd. Det hjalp i 6 mnd så var det tilbake igjen, jeg følte livet mitt var ødelagt av soppinfeksjon.

Så prøvde jeg eddikkuren og det fungerte som en drøm! Du bør virkelig prøve!

Bland ut 4 ss eddikk og 1 ts salt med 1/2 liter lunkent vann. Sprøyt det opp i skjeden, rumpesprekken og mellom kjønnsleppene, gjør det 3-4 ganger om dagen de første dagene, etterhvert 2 ganger om dagen. Det kan svi litt med en gang, men det går fort over. Husk å gjør det noen dager etter symptomene er borte for å være sikker på at alt er borte.



Anonymous poster hash: fc870...318
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...