Gå til innhold

Hjelp med smertestillende!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trakk en ødelagt visdomstann i dag, ca klokken 12! Før dette spiste jeg ikke, på grunn av smertene i tanna. Jeg fikk beskjed om å ikke spise før minst to timer etter trekkingen. Men, jeg kunne ta smertestillende, paracet sa han, helst før bedøvelsen går ut. Jeg har ikke paracet hjemme, og får ikke kjøpt før i femtiden i dag. Men, jeg har diclofenac ratiopharma.

Problemet er da, kan jeg ta disse selv om det står at de bør tas med mat? Jeg synes allerede det kjennes som at bedøvelsen går ut. Er det ikke sånn at egentlig alle medisiner burde tas med mat? Så da kan det ikke være så farlig. Jeg har ingen planer om å spise de neste timene på grunn av smerte, blod osv!

Anonymous poster hash: bb75e...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har trukket 2 visdomstenner, og hadde aldri noe smerter i ettertid (men FØR, det var et helvette). jeg vet ikke helt hva Diclofenac ratiopharma, men er det et middel med paracetamol i? kjøpte i går selv noe som kaltes ratiopharm, så mulig det er det samme? grunnen til at det anbefales å bli tatt med mat, er fordi mange medisiner blir veldig sterke for magen, og for å unngå bivirkninger, og dårlig mage, så blir det anbefalt å ta noen medisiner med mat. men jeg trur ikke (Les; trur ikke), det er noe farlig å ta en uten mat, men nå er jeg ikke noe lege. så jeg skal ikke si hva du skal, og ikke skal.

og bare for å si det. ikke alle medisiner skal taes med mat, noen medisiner så står det at det skal taes eks min 30 før/etter mat, og noen medisiner så står det at det kan taes med å uten mat. mens noen står det at det skal taes med mat. så det er ikke alltid at en skal ta det med mat, men som nevnt, for at det ikke skal bli så mye for magen, så anbefales det å ta det med mat i visse tilfeller.

men du kan jo ta en rask telefon til legevakta bare for å høre om du kan ta en tablett uten mat da om du vil være på den helt sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta Diclonefak, det er Voltaren. Det bør helst tas med mat siden det kan være tøft for magen. Men om du ikke har problemer med magesår ol, så gjør det ingenting om du tar det en gang uten mat.



Anonymous poster hash: dcf25...569
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta Diclonefak, det er Voltaren. Det bør helst tas med mat siden det kan være tøft for magen. Men om du ikke har problemer med magesår ol, så gjør det ingenting om du tar det en gang uten mat. Anonymous poster hash: dcf25...569

For å presisere:

Du vet ikke om ts er overfølsom for diklofenak eller ikke, eller om det foreligger andre forhold som kan gjøre det utilrådelig (pågående sykdom, andre medikamenter, graviditet etc.). Det er ikke morsomt med mavesmerter og diaré i tillegg. Noen tåler det rett og slett ikke. Derfor synes jeg det er dumt å gi slike råd selv om de på generell basis er riktige.

Ts - jeg ville selv ha valgt å vente med dette til jeg kunne spise, og til jeg visste om dette var et medikament jeg kunne ta eller ikke. Og forøvrig synes jeg ikke det er lurt å spørre om slikt på et forum. Ring heller den som behandlet deg eller legevakt.

Anonymous poster hash: ca62a...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å presisere:

Du vet ikke om ts er overfølsom for diklofenak eller ikke, eller om det foreligger andre forhold som kan gjøre det utilrådelig (pågående sykdom, andre medikamenter, graviditet etc.). Det er ikke morsomt med mavesmerter og diaré i tillegg. Noen tåler det rett og slett ikke. Derfor synes jeg det er dumt å gi slike råd selv om de på generell basis er riktige.

Ts - jeg ville selv ha valgt å vente med dette til jeg kunne spise, og til jeg visste om dette var et medikament jeg kunne ta eller ikke. Og forøvrig synes jeg ikke det er lurt å spørre om slikt på et forum. Ring heller den som behandlet deg eller legevakt.

Anonymous poster hash: ca62a...784

Jeg skrev jo om hun ikke hadde problemer med magen så går det greit for engang skyld. Og når hun har Diklofenak liggende så regner jeg da med at hun har prøvd dem før og vet at hun tåler dem.

Alt er så fryktelig komplisert på KG. Alt skal være vanskelig og det verst tenkelige...

Anonymous poster hash: dcf25...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...