Gå til innhold

Trene med astma?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Erfaring med å trene med astma? Bedrer det seg etterhvert som man blir i bedre fysisk form?

Anonymous poster hash: 45542...53d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wikipedia: "Det er mye en kan forsøke å gjøre av ikke-medikamentelle tiltak for å unngå astma-anfall. Det viktigste er kanskje å drive regelmessig fysisk aktivitet da dette øker lungekapasiteten og på den måten også øker den generelle kapasiteten"

Gjest gjest- silje
Skrevet

Jeg jogger med astma. I begynnelsen så var jo formen elendig og en kort joggerunde krevde sprayen både før og etterpå. Nå tar jeg kun for sikkerhetsskyld før jeg trener.

Men ute, siden jeg ikke har bricanylen med så tar jeg meg aldri helt ut. Jeg vet at skulle jeg bli tett, så er det vanskelig å klare å fullføre runden, så jeg vil ikke ta noen sjanser, men på mølla så er det en annen sak.

Man må nok presse seg litt i begynnelsen, men man må allikevel ta forholdsregler slik at man ikke får ett alvorlig anfall.

Skrevet

For en astmatiker er det enda viktigere å være i regelmessig fysisk aktivitet!

Anonymous poster hash: 93afe...edc
Skrevet

Jeg bruker ikke astmamedisin, anfallene blir utløst av fysisk aktivitet eller kulde.

Anonymous poster hash: 45542...53d

Skrevet

Begynn helt rolig med å gå. Når du føler at gåingen går bra kan du begynne med å legge inn korte joggestrekker, og se hvordan det går. Trapp opp treningen veldig gradvis, så vil du nok bedre lungekapasiteten sakte men sikkert. Bruk kuldemaske eller i det minste et stort skjerf foran ansiktet hvis du er i aktivitet ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...