Harlekin Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Hei. Vi, to voksne og et barn på ca. 5, trenger tips til hvor vi kan reise i sommer. Ønsker at det ikke skal være for langt med ev. fly, og helst i Europa. Det må være bademuligheter og strand, barnevennlig bosted (helst leilighet eller i hvertfall en mulighet for oss voksne å sitte og prate i et annet rom om kvelden når barnet sover), rolig, og ikke for dyrt. Er det noen som har forslag til hvor vi kan reise, både mht. reisemål og hotell/leilighet? På forhånd takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Danmark? Ellers er Spania fint for småbarnsfamilier. Anonymous poster hash: 65265...0ba
Harlekin Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2014 Takk for svar! Har tenkt litt på Danmark, ja, det er jo veldig koselig. Hvor i Spania tenkte du på?
caroprins Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Jeg synes dette er en fin plass å reise til. http://www.ving.no/spania/alcudia/sunwing-alcudia-beach
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 Jeg synes dette er en fin plass å reise til.http://www.ving.no/spania/alcudia/sunwing-alcudia-beach "Køpper" tråden, jeg. Hvilke del liker du å bo på. Hvorfor synes du det er en fin plass og har du prøvd all inc.? Vi vurderer denne Anonymous poster hash: 8ee48...365
caroprins Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har bare bodd i hovedbygningen og syntes den er bra spesiellt med tanke på den fine utsikten til stranden. Alcudia er en koselig passe stor by med en flott barnevennlig strand. Dessuten er det mye forskjellig å se og gjøre på Mallorca. Alt fra storbybesøk i Palma, grottevandring i cueva del draches, flamencoshow, delfinshow, togtur fra Soller og mye mer. Mallorca har heller ikke så steikende temperaturer om sommeren som f.eks. Tyrkia , Hellas ;Kypros eller Bulgaria. Vi hadde ikke all inclusive så det kan jeg ikke si noe om.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Et villt forslag ut av det blå: hva med cruise? I balkonglugar, kanskje ut fra Barcelona. Det er superbarnevennlig, særlig NCL og RCCL. Egne barneklubber ombord hvor ungene blir aktivisert (og får venner), bassengområder og masse nye byer å utforske. Hvor mye man gjør ut av det er helt opp til en selv. Mat er også enkelt ombord, de er veldig flinke til å legge til rette for små mennesker. Og så er det alltid is å få et sted Anonymous poster hash: b80e7...37e
Harlekin Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Takk for svar, alle! Cruise hadde vært kjekt, men det blir nok for dyrt. Vi har ikke så veldig mye penger å avse til ferien, så vi vil prøve å finne et sted der flybillettene ikke blir for dyre, altså kan vi ikke reise veldig langt, og et hotell/leilighet med grei standard og ok pris. ----------------- Har tittet på alle forslagene, men faktisk tenker vi nå på å dra på badeferie til Tyskland Det finnes visstnok flotte strender i nord mot østersjøen. Men vi vet ikke spesifikt hvor vi skal dra enda. Har noen et sted å anbefale? Endret 27. januar 2014 av Harlekin
Gjesten Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Er det noe spesifikt dere har lyst til å gjøre, bortsett fra å bade? Skagen kan absolutt anbefales. Nydelig by, laaaang strand, fine turer man kan gå, masse kultur om man ønsker, eller tiden kan brukes på bading og is. Leiligheter til leie mange steder
Harlekin Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 27. januar 2014 Er det noe spesifikt dere har lyst til å gjøre, bortsett fra å bade? Skagen kan absolutt anbefales. Nydelig by, laaaang strand, fine turer man kan gå, masse kultur om man ønsker, eller tiden kan brukes på bading og is. Leiligheter til leie mange steder Skagen, da mener du i Danmark, ikke sant? Vi har mer eller mindre landet på nord-Tyskland, men takk likevel Enig i at Skagen er fint. Det er jo temmelig likt landskap i Danmark og nord-Tyskland på kysten. Dette med badingen er mest for 5-åringen vår som eeeelsker å bade og kose seg med strand og vann Vi foreldre er absolutt ikke strandmennesker, i den forstand at vi klarer oss fint uten. Nettopp derfor velger vi vekk de typiske Syden-stedene. Vi vil gjerne ha kultur, historiske bygninger, koselige småhus, grønn natur osv. Tyskland (og Danmark også forsåvidt) har alt dette. Dessuten snakker jeg litt tysk, og det hadde vært kjekt å reise til et sted der jeg forstår språket og kan orientere meg.
Gjesten Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Skagen, da mener du i Danmark, ikke sant? Vi har mer eller mindre landet på nord-Tyskland, men takk likevel Enig i at Skagen er fint. Det er jo temmelig likt landskap i Danmark og nord-Tyskland på kysten. Dette med badingen er mest for 5-åringen vår som eeeelsker å bade og kose seg med strand og vann Vi foreldre er absolutt ikke strandmennesker, i den forstand at vi klarer oss fint uten. Nettopp derfor velger vi vekk de typiske Syden-stedene. Vi vil gjerne ha kultur, historiske bygninger, koselige småhus, grønn natur osv. Tyskland (og Danmark også forsåvidt) har alt dette. Dessuten snakker jeg litt tysk, og det hadde vært kjekt å reise til et sted der jeg forstår språket og kan orientere meg. Jeg tenkte på Danmark, ja Men da får dere kose dere i Tyskland, det er kjempefint der og
Harlekin Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 27. januar 2014 Jeg tenkte på Danmark, ja Men da får dere kose dere i Tyskland, det er kjempefint der og Takk skal du ha! Det kan godt være vår neste tur går til Danmark og Skagen. Før vi fikk barn, kjørte vi fra Sverige og gjennom Danmark, opp langs Jylland og tok båten hjem. Kjempefin tur!
Gjesten Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 Takk skal du ha! Det kan godt være vår neste tur går til Danmark og Skagen. Før vi fikk barn, kjørte vi fra Sverige og gjennom Danmark, opp langs Jylland og tok båten hjem. Kjempefin tur! Det var det nok, ja! Har gjort noe lignende selv, bare i motsatt retning Skagen har i alle fall masse aktiviteter som passer for barn, så det er noe å ha i bakhodet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå