AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har egentlig en bruker men velger og poste som anonym. Med bakgrunn fra amerikansk fotball og aktiv boksing startet jeg med treningstudio etter fullført førstegangstjeneste. Så jeg har en ganske god bakgrunn generelt sett pluss at jeg har trent aktivt i 3 år nå på studio med variert trening. Men jeg har merket meg noe jeg synes er litt rart. Det er mange (spesielt menn), på studioet hvor jeg trener men også andre steder jeg har trent som er skikkelig svære (masse muskler lav fettprosent). I mangel på bedre ord vil jeg beskrive dem som "monstre" hehe. Men likevel løfter de ikke særlig mye etter min mening. Altså jeg er 175cm og veier 80kilo. Forrige økt trente jeg militærpress (8-12 reps med 60kg), og det var noen "monstre" som trente det etter at jeg hadde beveget meg vekk fra stativet for å løpe på mølla. De trente også med 60kg med forskjellen er følgende: dette var første øvelsen deres (jeg trente det etter benkpress og skråbenk pluss andre øvelser så det burde være tyngre for meg), i tillegg så det ut som de løftet det maks 5 ganger. Derfor synes jeg der er ganske snodig i grunn. Han ene var omtrent på min høyde og han andre var rundt 190 vil jeg gjette. Og de veide minst 20-40kg mer enn meg (han lave var syyykt svær). Dette har jeg observert i samtlige øvelser egentlig, benkpress markløft m.m. Altså her har du folk som veier 20-40 kg mer enn de "burde" og antakeligvis har dritt-elendig kondis men på toppen av det hele er alle musklene de bærer på totalt ubrukelige. Hva i all verden er poenget? Og se tøff ut? Jeg skjønner det ikke. Kan aldri se for meg at de hadde klart seg særlig godt i idrett heller, spesielt ikke kampsport. Langsomme slag, dritt elendig kondis osv. (Og for guds skyld ikke prøv og motbevis meg med å vise til Arild Haugen, han er bare en fyr og han beviser ikke noe som helst. Se på Ufc hall-of famers, de kommer i alle former men i hovedsak ser de ikke ut som "monstre" med noen få unntak). Lurte på om noen her inne selv er "monstre", eller kan utdype hva som er motivasjonen bak og bli en stor klump med ubrukelig masse? Anonymous poster hash: 88b94...5a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har egentlig en bruker men velger og poste som anonym. Med bakgrunn fra amerikansk fotball og aktiv boksing startet jeg med treningstudio etter fullført førstegangstjeneste. Så jeg har en ganske god bakgrunn generelt sett pluss at jeg har trent aktivt i 3 år nå på studio med variert trening. Men jeg har merket meg noe jeg synes er litt rart. Det er mange (spesielt menn), på studioet hvor jeg trener men også andre steder jeg har trent som er skikkelig svære (masse muskler lav fettprosent). I mangel på bedre ord vil jeg beskrive dem som "monstre" hehe. Men likevel løfter de ikke særlig mye etter min mening. Altså jeg er 175cm og veier 80kilo. Forrige økt trente jeg militærpress (8-12 reps med 60kg), og det var noen "monstre" som trente det etter at jeg hadde beveget meg vekk fra stativet for å løpe på mølla. De trente også med 60kg med forskjellen er følgende: dette var første øvelsen deres (jeg trente det etter benkpress og skråbenk pluss andre øvelser så det burde være tyngre for meg), i tillegg så det ut som de løftet det maks 5 ganger. Derfor synes jeg der er ganske snodig i grunn. Han ene var omtrent på min høyde og han andre var rundt 190 vil jeg gjette. Og de veide minst 20-40kg mer enn meg (han lave var syyykt svær). Dette har jeg observert i samtlige øvelser egentlig, benkpress markløft m.m. Altså her har du folk som veier 20-40 kg mer enn de "burde" og antakeligvis har dritt-elendig kondis men på toppen av det hele er alle musklene de bærer på totalt ubrukelige. Hva i all verden er poenget? Og se tøff ut? Jeg skjønner det ikke. Kan aldri se for meg at de hadde klart seg særlig godt i idrett heller, spesielt ikke kampsport. Langsomme slag, dritt elendig kondis osv. (Og for guds skyld ikke prøv og motbevis meg med å vise til Arild Haugen, han er bare en fyr og han beviser ikke noe som helst. Se på Ufc hall-of famers, de kommer i alle former men i hovedsak ser de ikke ut som "monstre" med noen få unntak). Lurte på om noen her inne selv er "monstre", eller kan utdype hva som er motivasjonen bak og bli en stor klump med ubrukelig masse? Anonymous poster hash: 88b94...5a1 TS igjen: jeg snakker ikke om styrkeløftere nå. Mer de med skikkelig body builder anabolt utseende. Anonymous poster hash: 88b94...5a1
codeman Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 (endret) Hvorfor tar folk tatoveringer, pircinger osv som jeg syntes er stygt? Samme greia. De syntes vel det ser bra ut da vel. Syntes bodybuilder-stor isolert sett er stygt selv, men har alltid vært fascinert av muskler og har trent mye på studio, så forholdsvis muskuløs selv. Jeg er ikke et "monster" men kjenner et par som driver med kroppsbygging og felles for dem er at de har lykkes med mye i livet, på det økonomiske såvel som det sosiale plan. Begge jeg kjenner er lykkelig gift og har unger, så de trener ikke for damenes skyld hvis det er det du tror. Ingen som er så dedikerte trener for å være populær på kvinnefronten, for tro det eller ei, vi menn veit at det er noe som heter "for" muskuløs for den generelle kvinnelige smaksløk. Så det er en indre drive, å pushe seg selv til å nå nye mål, samtidig som de selv syntes det ser bra ut og trives i en slik kropp. Det ligger SJUKEHUS mye arbeid bak slike kropper, så all mulig respekt sier nå jeg. Selv om det er fjernt fra min (og tydeligvis din) hverdag. Hvorfor bry seg om andres motivasjon eller agendaer? Når det gjelder antall kilo så er det en ting bare drittunger ser på. Hvorfor er du så opptatt av andres trening? Kons på deg selv, du. Dessuten er det vanlig å varme opp på maskiner (isolasjons øvelser) på bla rygg og skuldre. Og det er ikke ofte man "makser" heller, det er om å gjøre å "treffe" muskelen(e) man trener og da er det oftest best å trene med middels tyngde (ikke hele tiden) og utføre øvelsen ordentlig. Å trøkke opp et visst antall kilo på en maskin for å sanke kred er bare patetisk. Endret 23. januar 2014 av codeman 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Hvorfor tar folk tatoveringer, pircinger osv som jeg syntes er stygt? Samme greia. De syntes vel det ser bra ut da vel. Syntes bodybuilder-stor isolert sett er stygt selv, men har alltid vært fascinert av muskler og har trent mye på studio, så forholdsvis muskuløs selv. Jeg er ikke et "monster" men kjenner et par som driver med kroppsbygging og felles for dem er at de har lykkes med mye i livet, på det økonomiske såvel som det sosiale plan. Begge jeg kjenner er lykkelig gift og har unger, så de trener ikke for damenes skyld hvis det er det du tror. Ingen som er så dedikerte trener for å være populær på kvinnefronten, for tro det eller ei, vi menn veit at det er noe som heter "for" muskuløs for den generelle kvinnelige smaksløk. Så det er en indre drive, å pushe seg selv til å nå nye mål, samtidig som de selv syntes det ser bra ut og trives i en slik kropp. Det ligger SJUKEHUS mye arbeid bak slike kropper, så all mulig respekt sier nå jeg. Selv om det er fjernt fra min (og tydeligvis din) hverdag. Hvorfor bry seg om andres motivasjon eller agendaer? Når det gjelder antall kilo så er det en ting bare drittunger ser på. Hvorfor er du så opptatt av andres trening? Kons på deg selv, du. Dessuten er det vanlig å varme opp på maskiner (isolasjons øvelser) på bla rygg og skuldre. Og det er ikke ofte man "makser" heller, det er om å gjøre å "treffe" muskelen(e) man trener og da er det oftest best å trene med middels tyngde (ikke hele tiden) og utføre øvelsen ordentlig. Å trøkke opp et visst antall kilo på en maskin for å sanke kred er bare patetisk. Jeg fokuserer vanligvis ikke på hva andre løfter, om de er transer eller satanister heller. Egentlig gir jeg faen. Men det er litt besynderlig at de ser ut som monstre fra en annen dimensjon men likevel løfter de ikke særlig mye mer enn hva en vanlig veltrent person klarer. Lurer derfor på hvorfor de driver med det. Anonymous poster hash: 88b94...5a1 4
melly666 Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Min ex var sånn - ganske svær men bare "fake"-muskler. Klarte så vidt å løfte meg og mine 50 kg. Han gjorde det for å se "bra" ut. Han var svært tynn og pinglete som ungdom (typisk asiat) og følte at folk lo av han pågrunn av det. Derfor bolet han seg sånn at de andre skulle beundre han i steden. Hadde ganske dårlig selvbilde. Nå var ikke han av de største jeg har sett, men likevel i samme kategori.
codeman Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Hvorfor er du på treningsstudio da? Du som ikke løfter mye du heller. Hva er din motivasjon? For et merkelig spørsmål, klart de gjør det for å legge på seg muskler, hvorfor skulle de ellers være der? Hvorfor er det om å gjøre å løfte mest mulig egentlig? Spiller da ingen rolle hvor mange kilo med jern man løfter opp og ned så lenge effekten av treningen er god? Vil heller løfte 140kg mindre i mark enn en feit styrkeløfter og se bedre ut. Kroppsbyggere bryr seg ikke om antall kilo på stanga, stort sett.
codeman Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Min ex var sånn - ganske svær men bare "fake"-muskler. Klarte så vidt å løfte meg og mine 50 kg. Han gjorde det for å se "bra" ut. Han var svært tynn og pinglete som ungdom (typisk asiat) og følte at folk lo av han pågrunn av det. Derfor bolet han seg sånn at de andre skulle beundre han i steden. Hadde ganske dårlig selvbilde. Nå var ikke han av de største jeg har sett, men likevel i samme kategori. Uvitenhet. Det er ikke noe som heter "fake" muskler. Man blir hverken seende ut anderledes eller sterkere om man trener naturlig, men det setter begrensninger på hvor muskuløs man kan bli fra naturens side. Om noe så blir du sterkere på sterioder enn hva du hadde vært om man trente naturlig. Vet dere i det hele tatt hva anabole sterioder er? Det er kunstig testosteron som gjør at kroppen heles raskere og overkompenser slik at man kan trene mer uten de tradisjonelle lange hvileperiodene. Det er rett å slett medisiner mot den prosessen som skjer ETTER at man har trent. Det som skjer er at kroppen brytes ned når trener med vekter, des hardere man bryter ned kroppen, des "mer" må kroppen bygge seg opp igjen. Det er i perioden (ca 3 uker) etter man har trent kroppen går inn i en anabol tilstand, dvs at kroppen bygger opp "tapt" muskulatur og litt til, ergo får man større muskler. Sterioder er kopier av "naturlige prosesser" for å speede denne perioden bl.a. Schooled
melly666 Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Uvitenhet. Det er ikke noe som heter "fake" muskler. Man blir hverken seende ut anderledes eller sterkere om man trener naturlig, men det setter begrensninger på hvor muskuløs man kan bli fra naturens side. Om noe så blir du sterkere på sterioder enn hva du hadde vært om man trente naturlig. Vet dere i det hele tatt hva anabole sterioder er? Det er kunstig testosteron som gjør at kroppen heles raskere og overkompenser slik at man kan trene mer uten de tradisjonelle lange hvileperiodene. Det er rett å slett medisiner mot den prosessen som skjer ETTER at man har trent. Det som skjer er at kroppen brytes ned når trener med vekter, des hardere man bryter ned kroppen, des "mer" må kroppen bygge seg opp igjen. Det er i perioden (ca 3 uker) etter man har trent kroppen går inn i en anabol tilstand, dvs at kroppen bygger opp "tapt" muskulatur og litt til, ergo får man større muskler. Sterioder er kopier av "naturlige prosesser" for å speede denne perioden bl.a. Schooled Ikke "fake" fordi han bolet, "fake" fordi han ikke var noe sterk Som er det mange forbinder muskler med. 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Hvorfor er du på treningsstudio da? Du som ikke løfter mye du heller. Hva er din motivasjon? For et merkelig spørsmål, klart de gjør det for å legge på seg muskler, hvorfor skulle de ellers være der? Hvorfor er det om å gjøre å løfte mest mulig egentlig? Spiller da ingen rolle hvor mange kilo med jern man løfter opp og ned så lenge effekten av treningen er god? Vil heller løfte 140kg mindre i mark enn en feit styrkeløfter og se bedre ut. Kroppsbyggere bryr seg ikke om antall kilo på stanga, stort sett. Jeg løfter mer enn folk som ser ut som "monstre"/løfter samme vekt flere ganger og jeg løper nok 3km minst 2-4 minutter raskere. Jeg trener for å være i god form og føle meg bra. Men jeg hadde ikke giddet og legge på meg 30kg ubrukelig masse slik som mange jeg observerer gjør. Selvfølgelig er det langt fra tilfellet hver gang, men ofte. Synes bare det er litt rart det er alt. Anonymous poster hash: 88b94...5a1 5
Snurrebart Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Hvorfor tar folk tatoveringer, pircinger osv som jeg syntes er stygt? Ikke sammenlikn å bole på seg luft-muskler med kroppskunst. Tatoveringer og piercinger handler ikke om å stappe seg full av stoffer man ikke burde ta. Utseende, joda, men det kan ikke sammenliknes alikevel. 3
codeman Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Ikke sammenlikn å bole på seg luft-muskler med kroppskunst. Tatoveringer og piercinger handler ikke om å stappe seg full av stoffer man ikke burde ta. Utseende, joda, men det kan ikke sammenliknes alikevel. Sukk. For meg er det det samme, bare stort sett er denne "kunsten" mindre gjennomtenkt. Kan jo ikke akkurat stikke ned å kjøpe seg 15kg med muskler på coop, det tar årevis med dedikasjon, selv med hjelpemidler. Og luft-muskler? Les deg opp, eller ta med deg den ene hjernecella du har å legg deg a woman. Du tar piercinger/tatts for å se bra/kul ut (lol kunst meg i toern) hvordan er det noe bedre enn dem som løfter jern for å oppnå det de mener er å se bra/kul ut.
Snurrebart Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 Sukk. For meg er det det samme, bare stort sett er denne "kunsten" mindre gjennomtenkt. Kan jo ikke akkurat stikke ned å kjøpe seg 15kg med muskler på coop, det tar årevis med dedikasjon, selv med hjelpemidler. Og luft-muskler? Les deg opp, eller ta med deg den ene hjernecella du har å legg deg a woman. Du tar piercinger/tatts for å se bra/kul ut (lol kunst meg i toern) hvordan er det noe bedre enn dem som løfter jern for å oppnå det de mener er å se bra/kul ut. Trenger ikke "lese meg opp", mannfolk. Jeg kjenner mange bodybuildere, og jeg tror ikke de heller ville likt den sammenlikningen. 1
codeman Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 Trenger ikke "lese meg opp", mannfolk. Jeg kjenner mange bodybuildere, og jeg tror ikke de heller ville likt den sammenlikningen. Jeg har ikke sammenlignet steroider med kroppskunst, hvis det er det du tror, selv om jeg kunne gjort det også, med hell. Jeg har sammenlignet motivasjonen bak å legge på seg muskler (en muskuløs kropp) og kunsten din. Tror du må lese over igjen jeg, darling.
Gjest Daenerys Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 Kjæresten min er et såkalt "monster", han er ikke stor nok til å være bodybuilder da altså, men han er på god vei. Veier omtrent 100 kg, litt fett og er 180 høy. (Altså såpass mye fett at musklene ikke er helt definerte, bulker for tiden) Han er helt naturlig, ingen steroider eller lignende. Vil ikke si at han er noe svak for muskelstørrelsen sin. Nå har jeg ikke det han tar i de forskjellige øvelsene i hodet, men han tar hvert fall 120 kg i knebøy, med en del repitsjoner og serier. Han har heller ingen problemer med å løfte meg, nå er ikke akkurat jeg blytung heller med mine 55 kg da, så skulle bare mangle.. Syntes beskrivelsen til codeman var veldig fin, han gjør det ikke for min skyld eller noen andre sin skyld, han gjør det for sin egen skyld. Han har en sykdom som egentlig skulle tilsi at han skulle ligget i sengen og slitt veldig, men han vil bevise for seg selv at dette klarer han Anonymous poster hash: 3f3d6...551
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #16 Skrevet 29. januar 2014 Jeg løfter mer enn folk som ser ut som "monstre"/løfter samme vekt flere ganger og jeg løper nok 3km minst 2-4 minutter raskere. Jeg trener for å være i god form og føle meg bra. Men jeg hadde ikke giddet og legge på meg 30kg ubrukelig masse slik som mange jeg observerer gjør. Selvfølgelig er det langt fra tilfellet hver gang, men ofte. Synes bare det er litt rart det er alt. Anonymous poster hash: 88b94...5a1 Heia TS. "Slike gutter det vil gamle Norge ha!" (Skulle ønske også det var flere slike jenter også. Her i tråden dominerer damer som vil bli "fit", bli "definert", få "pen rumpe med sprett", og "forme kroppen" osv. Anonymous poster hash: 2a457...7d3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #17 Skrevet 29. januar 2014 Uvitenhet. Det er ikke noe som heter "fake" muskler. Man blir hverken seende ut anderledes eller sterkere om man trener naturlig, men det setter begrensninger på hvor muskuløs man kan bli fra naturens side. Om noe så blir du sterkere på sterioder enn hva du hadde vært om man trente naturlig. Vet dere i det hele tatt hva anabole sterioder er? Det er kunstig testosteron som gjør at kroppen heles raskere og overkompenser slik at man kan trene mer uten de tradisjonelle lange hvileperiodene. Det er rett å slett medisiner mot den prosessen som skjer ETTER at man har trent. Det som skjer er at kroppen brytes ned når trener med vekter, des hardere man bryter ned kroppen, des "mer" må kroppen bygge seg opp igjen. Det er i perioden (ca 3 uker) etter man har trent kroppen går inn i en anabol tilstand, dvs at kroppen bygger opp "tapt" muskulatur og litt til, ergo får man større muskler. Sterioder er kopier av "naturlige prosesser" for å speede denne perioden bl.a. Schooled Så det du sier er at man ved ulike naturlige treningsformer ikke kan påvirke muskelstyrke eller muskelmasse om man spesielt ønsker det ene, men ikke bryr seg om/ønsker det andre? Korriger meg om jeg misforsto. Anonymous poster hash: da5fe...587
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #18 Skrevet 29. januar 2014 TS, får en sånn "liker ikke å føle meg mindreverdig, så jeg poster på kg for å føle meg bedre" følelse av innlegget ditt. Alle kan ikke ha de største musklene vettu, det er bare for de største Du er selvfølgelig god nok som du er om du legger misunnelsen fra deg hjemme. Anonymous poster hash: fbea6...f20
Kreps1 Skrevet 29. januar 2014 #19 Skrevet 29. januar 2014 At man løfter like mye betyr ikke at man har like store muskler. Dette varierer fra person til person. Noe annet som har minst like mye å si er hvordan de vanligvis trener (fokus på styrke, vs hypertrofi). Se på Martin Norum feks, han er forbanna sterk (og utholdene), men er langt i fra noe "monster". Hvorfor du bryr deg sånn om hva andre løfter og hvordan de ser ut syns jeg er merkeligere.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #20 Skrevet 29. januar 2014 At man løfter like mye betyr ikke at man har like store muskler. Dette varierer fra person til person. Noe annet som har minst like mye å si er hvordan de vanligvis trener (fokus på styrke, vs hypertrofi). Se på Martin Norum feks, han er forbanna sterk (og utholdene), men er langt i fra noe "monster". Hvorfor du bryr deg sånn om hva andre løfter og hvordan de ser ut syns jeg er merkeligere. Mye mer sexy med de som er sterke, og ikke de som bare ser sterke ut Anonymous poster hash: bb805...e33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå