Gå til innhold

HJELP - kraftig smerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med kraftige smerter nederst i magen, sånn skikkelig stikkende, nesten rier aktig smerter... Jeg satt inn en spiral for ca 2 uker siden, kan det ha noe med det å gjøre? Kan heller ikke huske sist jeg var på DO.. Noen som kan hjelpe meg her?? Eller vet hva dette her er for noe ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, du burde ha snakket med en lege eller noen med kompetanse på dette... men utifra det jeg har erfart og når jeg selv har hatt diverse "mageonter" kan smerter på høyre side en sjeldn gang være blindtarmbetennelse, smerter på venstre side ofte være fordøyelsesplager i tykktamen (forstoppelse etc) og sterke knipesmerter som er vanskelige å lokalisere kan være kolikksmerter.

Smerter langt nede mot livmorområdet kan være alt fra urinveisinfeksjon til sprukken cyste, nyrestein eller underlivsbetennelse. Disse smertene kan sikkert også ha sammenheng med spiralen. Du burde kanskje vurdere en tur på legevakten?

Her er noe jeg fant hos nettdoktoren:

En spiral er ikke så godt egnet til kvinner som enda ikke har født da de ofte får hyppige rie-aktige underlivssmerter. Hos noen gir det imidlertid ingen problemer.

Skrevet

Kontakt legevakten per telefon, TS. Det er bedre å få det sjekket hvis du har såpass vondt.

Lykke til! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...