Gå til innhold

Voltaren!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med bruk av voltaren?

Har gått på voltaren stikkpiller 1 uke nå,pga av mandeloperasjon . (tas sammen med paralgin forte). Greia er at avføringen min er blitt skikkelig rar,helt gul og flytende,er dette en normal bivirkning? Veldig urolig mage og mageknip også.



Anonymous poster hash: c15b4...6f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det kan være rester etter stikkpillen som kommer ut. I så fall er det ikke farlig. Be eventuelt om å få vanlige piller til å tas oralt/gjennom munnen.

Anonymous poster hash: fcdc6...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voltaren er hardt for magen, så ikke rart du har mageknip og urolig mage. Stikkpillere er bedre for magen enn vanlige tabletter:)

Det er nok pga voltaren du har anerledels avføring også, og vil anta at det går tilbake til vanlig mønster når du slutter med voltaren.

Vær obs på at du kan få hard mage av voltaren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt Voltaren daglig i flere år pga kroniske smerter, og jeg merker ingenting på magen. Så det er helt individuelt hvordan man reagerer. En stikkpille vil naturlig nok ikke påvirke magesekk og tarm (kun endetarmen). Men restene etter stikkpillen vil jo komme ut.

Anonymous poster hash: fcdc6...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være rester etter stikkpillen som kommer ut. I så fall er det ikke farlig. Be eventuelt om å få vanlige piller til å tas oralt/gjennom munnen.

Anonymous poster hash: fcdc6...896

Det er en grunn til at man får stikkpiller etter en sånn operasjon,vanlige piller går ikke å svelge med de smertene her :P

Anonymous poster hash: c15b4...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voltaren er hard mot magen, selv i stikkpilleform… Den virker ikke bare i endetarmen, men det er virkestoffet som er hardbart for magen. Dog er stikkpillevarianten noe mildere for magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Passing by

Voltaren er hardt for magen, så ikke rart du har mageknip og urolig mage. Stikkpillere er bedre for magen enn vanlige tabletter:)

Det er nok pga voltaren du har anerledels avføring også, og vil anta at det går tilbake til vanlig mønster når du slutter med voltaren.

Vær obs på at du kan få hard mage av voltaren!

Helt enig, voltaren er drepen for min mage, jeg får ikke annerledes avføring men får magesmerter - sviende smerter. Prøve noe som het artrotec eller noe lignende og da fikk jeg løs mage, kjempegøy å måtte holde seg i nærheten av toalettet uansett hvor man måtte være. Nå bruker jeg en annen sort som er mildere mot magen. På denne årstiden er jeg "avhengig" av betennelsesdempende som fungerer og som ikke gir meg andre plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha mage av stål, for jeg har aldri merket noe på Voltaren, men alle advarer jo mot den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må regelmessig bruke voltaren pga muskelbetennelse i korsryggen, men pga ømfintlig mage så får jeg den i stikkpilleform. Likevel kan jeg ikke ta den mere enn 3 dager, da sier magen stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha mage av stål, for jeg har aldri merket noe på Voltaren, men alle advarer jo mot den.

Da er du heldig:) Kunne ønske magen min ikke er som den er, ville vært supert å 1) ta en kur helt ut og bli bedre 2) slippe stikkpiller (hater stikkpiller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du heldig:) Kunne ønske magen min ikke er som den er, ville vært supert å 1) ta en kur helt ut og bli bedre 2) slippe stikkpiller (hater stikkpiller).

Ingenting virker inn på meg. Nå har jeg tatt 100 mg jern i ukesvis og det gjør ingenting heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting virker inn på meg. Nå har jeg tatt 100 mg jern i ukesvis og det gjør ingenting heller.

Da er du heldig! Jeg måtte egentlig ta jern etter forrige fødsel pga jeg mistet veldig mye blod, men uansett hvilken type jeg prøvde så reagerte magen veldig sterkt på det. Endte opp med blodoverføring likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke ts at dere krangler om individuelle respons på meikamenter. Det sier ingen ting noen kan nyttiggjøre seg.

Voltaren (diklofenak) har systemisk virkning uansett om man tar det som tabletter eller stikkpiller, fordi det hemmer et stoff som beskytter mageslimhinnene mot å påvirkes av magesyre.

At noen av dere ikke reagerer så kraftig på dette betyr ikke at det ikke kan skje hos andre.

Anonymous poster hash: 3df15...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper ikke ts at dere krangler om individuelle respons på meikamenter. Det sier ingen ting noen kan nyttiggjøre seg.

Voltaren (diklofenak) har systemisk virkning uansett om man tar det som tabletter eller stikkpiller, fordi det hemmer et stoff som beskytter mageslimhinnene mot å påvirkes av magesyre.

At noen av dere ikke reagerer så kraftig på dette betyr ikke at det ikke kan skje hos andre.

Anonymous poster hash: 3df15...aa7

Det var jo nettopp det jeg skrev….. at det kan være hardt for magen selv om Ts tar det i stikkpilleform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her!

Så det kan bare være rester av stikkpillene altså,det gule? Trodde alt ble absorbert opp i kroppen jeg,men så er jeg ikke vant til å ta stikkpiller heller :P

Men at det er hardt for magen,det har jeg merket!



Anonymous poster hash: c15b4...6f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her!

Så det kan bare være rester av stikkpillene altså,det gule? Trodde alt ble absorbert opp i kroppen jeg,men så er jeg ikke vant til å ta stikkpiller heller :P

Men at det er hardt for magen,det har jeg merket!

Anonymous poster hash: c15b4...6f2

Ekkel detalj, men: De gangene jeg tar det så kommer det rester ut ja. Gjerne gult eller hvitt på farge. Beste er å ta den også ligge ned ei stund, sånn at det ikke "renner" ut så fort. Egentlig så er det hvitt, men pga det kan være rester av avføring i tarmen så gir det farge på det som kommer ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker voltaren stikkpiller mot gallesteinsanfall og den eneste bivirkningen jeg får er luft i magen, men de virkningene du har er helt vanlige. jeg har ikke merket noe annerledes på avføringen eller sett rester av den der, men har ikke alltid hatt avføring samme dag som jeg har tatt den heller da og da har den vel rukket og bli absorbert. grunne til at jeg fikk stikkpiller er at disse er sterkest (100 mg) og fordi jeg av og til kaster opp under anfallene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...