Gå til innhold

Veien til treningsglede og fin rumpe!


celujo

Anbefalte innlegg

Hei på dere! :biggrin:

For sikkert hundrede gang har jeg begynt igjen. MEN. Forskjellen denne gangen er at jeg faktisk føler meg skikkelig motivert! :bolledeig:

Noen kilo og centimeter har "gått av av seg selv" fra sommeren til nå uten at jeg har gitt verken trening eller kosthold noen tanke, annet enn at jeg innførte "lørdagsgodt" igjen, og herreGUD så godt - jeg som var nærmest besatt av kaloritelling en periode og INGENTING skjedde... Nå er målet et par kilo til, og en stram og fit kropp! Ønsker å bli sterkere, mer utholden og få bra kondisjon - det er drømmen! :D

Generelle fakta: (Parantes er fra sist målt 15/7-2013)

Alder: 22

Høyde: 170 cm

Vekt: 67,5 kg (72,5 kg)

Kroppsmål:

Midje: 76 cm (78,5 cm)
Mage: 84,5 cm (93 cm)
Rumpe: 101,5 cm (105 cm)

Hofter: 92,5 cm (97 cm)

Bryst: 92,5 cm (95 cm)

Lår: 58,5 cm (62 cm)

Armer: 28 cm (30 cm)

(Mulig jeg tør å legge ut bilder etter hvert, må bare se litt fremgang først...)

Mat:

Kroppen min er ikke som alle andres, og jeg har en kronisk sykdom som gjør magen min litt vanskelig (foodbaby ftw!), så etter å i et par år ha testet "alt", er jeg nå over på lavkarbo (nogenlunde moderat sådan) for å se hvordan kroppen reagerer. Ganske fersk på dette, så om noen erfarne lavkarbere har tips til alt fra matpakken, mat etter treningen og til desserten, så kom med det vær så snill! :)

Trening/Aktivitet:
6. januar fikk jeg et illebefinnende og meldte på den utrente kroppen min på Crossfit to ganger i uken (mandag og onsdag) i 6 uker for å "starte opp". Og jaggu var ikke det bare SUPERgøy, så jeg skrev meg like så godt opp på et år til! Jeg får virkelig brukt kroppen, testet grensene mine og kjenner muskler jeg ikke visste jeg hadde, så dette SKAL jeg klare å fortsette med - ikke noe støttemedlem denne gang til tross for at jeg tror jeg skal dø på slutten av økta! Målet er også å få til (minst) en kondisøkt til per uke. (Tror dere dette er nok for å nå målet?)
Samtidig har jeg en relativt aktiv jobb, da jeg jobber med barn ute i friluft, ulent terreng osv hver eneste dag.

Røykeslutt:
Mandag 13. januar bestemte jeg meg at nok var nok og stumpet røyken etter alt for mange år. Så nå får vi bare krysse alt i håpet om at jeg klarer det denne gangen! :)

Så, der har dere mine mål og tanker! Kom gjerne med tips, tanker og råd - det trenger jeg virkelig :)

Good luck to me! :biggrin:

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var det crossfit igjen! Jeg var ekstremt støl i nakke og skuldre etter økten på mandag, så da jeg kom inn i salen og så det lå svære traktordekk på matta fikk jeg litt noia. MEN, økten ble gjennomført og jeg tok i hardere enn jeg har gjort hittill! (Var nesten sikker på at vannet jeg drakk kom opp igjen på et tidspunkt....) Vi kjørte "sirkeltrening" med 1 min per post, 10 sek pause, 14 poster x2 + oppvarming og stretching.

Ellers har jeg ikke vært superflink med lavkarbomaten i dag, da jeg glemte matboksen og måtte spise lunsj på jobb:

Frokost: Tyrkisk yoghurt og hjemmelaget kokos-musli

Lunsj: "Brennende kjærlighet" (Kjøttdeig med tomatsaus og grønsaker + potetmos, gratinert med ost på toppen. Tok bort så mye jeg kunne av potetmosen)

Før trening: Hjemmelaget lavkarboknekkebrød med ost

Middag: Form med det jeg hadde liggende! Kyllingkjøttdeig, grønn paprika, løk, tomatskiver, masse krydder, fløte og ost på toppen. Det var DIGG! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag! Hadde tenkt meg ut en tur, men endte med å ta med masse jobb hjem som jeg skal "kose" meg med i kveld...

Frokost: Kaffe og vann (ikke særlig flink med frokosten gitt!)

Lunsj: 2 stk Fiberrik med smør og eggerøre

Mellom: 2 stk Fiberrik med hjemmelaget "guacamole" (most 1 advocado, hvitløk, chili, sitron, salt og pepper)

Middag: Rømmegrøt med smør, kanel og litt sukrin (Fikk av en eller annen grunn utrolig lyst på det i dag!)

Dag 10 som røykfri i dag!!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en helg! Har virkelig skjedd noe hele tiden, men til tross for det fikk jeg til en styrkeøkt hjemme på stuegulvet i går formiddag! :D

Ble bytur med jentene i går kveld og kanskje et par glass for mange med vin (kremt), så selskap i dag med et lite stykke marsipankake og litt cola i dag, men ellers har jeg vært flink i matveien :) Har vel lært fra "alle" tidligere slankeforsøk at det funker dårligst å nekte seg godsaker, så noen ganger er det lov å unne seg litt!

Nå er jeg helt ferdig og skulle ønske helgen varte litt lenger så jeg rakk å slappe av, men i morgen er det jobb og crossfit igjen!

God natt da dere! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossfit-økten på mandag var roligere og mer teknisk, før jeg tok en styrke-yoga økt på en time hjemme i går, mens i dag var det fullt kjør igjen! Vært i veldig dårlig form i natt - oppe og kastet opp osv, men kom meg på jobb og med smertestillende kom jeg gjennom crossfit-økten bedre enn forventet.

Treneren la ut økta i dag og den var som følger:

Reps on time:

Push ups 30
Sit ups 30
Wall ball 20
Burpees 20
Frivending KB 20
Ryggbøy 30
Bagboxing / punches 200
Deadlift weight opt. # 40
Squat weight opt. # 40
Farmers walk # 10 lengder
Ryggstrekk 20
KB swing # 40
Tire roll (med traktordekk ca 150 kg) 6
Monkey climb 1 - 3
Apnea (holde pusten) 60sek

Er så utrolig MORO å endelig ha funnet noe jeg trives med å syns er GØY! :trene: Den beste følelsen er å gå fornøyd ut av treningsstudioet, utslitt, svett og tilfreds med egen innsats! :fnise:

Kjenner forsåvidt godt nå at jeg var dårlig i natt, så nå blir det litt kveldsmat og så full avslapning resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iihk, herregud... Satt med laptopen i fanget og før jeg visste ordet av det hadde jeg meldt meg på KK-mila 6. september! :hakeslepp: Hva i alle dager er det jeg driver med.... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kveld ble jeg dårligere igjen og havnet på legekontoret i dag.. Han fant ikke ut stort, annet enn at CRP-en var veldig høy, så jeg ble sendt hjem med antibiotika og smertestillende. Har noen utrolige smerter nederst i ryggen og blir utrolig uvel av det, så er fryktelig slitsomt når det står på som værst, så vi får håpe det hjelper... :)
Nå har jeg akkurat spist løvstek med bernaise og grønsaker (lavkarbo-fastfood i dag, orket rett og slett ikke lage noe mer avansert), og tenkte å la medisinene virke litt før jeg prøver meg på en rolig yoga-økt.. :)

Håper dere har en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært i dårlig form forrige uke og en helg med full timeplan, ble det en beinhard crossfit-time i går (var sikker på at jeg skulle svime av et par ganger!) og en styrke-yogaøkt på en time i dag.

Lagde en slags tacograteng til middag i dag som var utrolig god - og lavkarbo! :)
Inneholdt bl.a. kjøttdeig, løk, salsa, tacokrydder (hjemmelaget), paprika, champignon, krydderost og ost. Og selvfølgelig rømme og hjemmelaget guacamole ved siden av! Yum! ;)

Lurer på om det er på tide med nye mål og formbilder igjen i morgen nå - selv om jeg tror det står på stedet hvil.. Men, det vil morgendagen vise! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer crossfit i dag, med fokus på kjernemuskulatur og bevegelighet :)
Maten i dag er heller kjedelig, med litt egg, knekkebrød og middagsrester fra i går!

Våknet opp og var superoppblåst i dag (that time of month snart), så bestemte meg for å vente litt med å ta nye mål... :plystre: I steden sitter jeg og surfer litt rundt og drømmer om å kjøpe en ellipsemaskin. Ah, tenk så godt å kunne trene når som helst - hjemme? *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok then, here it goes! :klo:

I parantesene er differansen fra 22/1 - for 15 dager siden.

Vekt: 67 kg (-0,5 kg)

Kroppsmål:

Midje: 74 cm (-2)
Mage: 83 cm (-1,5)
Rumpe: 99 cm (-2,5)

Hofter: 90,5 cm (-2)

Bryst: 91 cm (-1,5)

Lår: 57,5 cm (-1)

Armer: 29 cm (+1)

Oppsummering:
- Mistet totalt 10,5 cm og lagt til 1 cm på armene på 15 dager! :Nikke:

- Vekta kunne sikkert ha rikket seg litt ekstra, men får prøve å fokusere på målebåndet i og med at maten fortsatt er et lite "eksperiment" ifht hva jeg tåler å spise og ikke :)
- Røykfri i 24 dager!! :D

Kan ikke tro at jeg gjør dette, men her er første "før og underveis-bildene"!

post-43158-0-51782300-1391725204_thumb.j


Ser selv fint lite forandring på det området jeg liker minst, nemlig magen, men ble positivt overrasket over armene - moro å se at det går fremover :) Ellers er det lille jeg har av pupper på vei bort først... argh..


Kan ikke uttrykke hvor MORO jeg syns det er å endelig ha funnet noe jeg virkelig LIKER å trene, er bare så synd det kun er crossfit-trening mandag og onsdag.. :klaske: Har foreløpig hatt 1-2 yoga-styrkeøkter hjemme + minst 1 kondisjonsøkt i uken (gjerne topptur e.l.), men merker dørstokkmila er mye lenger fra sofaen og ned på stuegulvet.. I dag har det vel og merke vært treningsfri og overtidsjobbing med overtidsmat - pølser i brød... Jaja. Kan ikke være like flink hver dag :ironi:

Endret av celujo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skrevet siden torsdag og ikke har det vært noe trening før nå heller, med en alt for morsom helg med en anelse for mye alkohol.. Men gøy var det! :fnise:

Dermed var det også en smule hardt på crossfit i dag, men VELDIG godt å være ferdig! :trene:

På den annen side sliter jeg litt i matveien om dagen, da jeg rett og slett blir dårlig av veldig mye og jeg ikke klarer å leve på bare salat.. Så, jeg får vel bare fortsette å teste ut. Fikk svar på blodprøver i dag også, som viste jern- og B12-mangel igjen, så da blir det tilskudd igjen. Blir ikke klok på det her jeg altså..

En annen gladnyhet:
I DAG HAR JEG VÆRT RØYKFRI I FIRE UKER! :duskedame: Hurra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Ser det tydelig på armene at du har fått mer muskler, men jeg ser også at du er smalere rundt midjen.

Jeg driver også og slutter å røyke. La vekk røyken søndag i forrige uke, men siden den gang har jeg klart å sprekke to ganger... :klaske: Det verste er at røyken smaker ikke godt en gang. Har heldigvis ikke latt det skli ut da, så en sprekk er en sprekk, så er det påan igjen med å la være å røyke. Synes du er kjempeflink til å slutte, om du har holdt deg i fire uker uten en eneste sigarett! Håper det er meg om fire uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så flink du har vært! Ser det tydelig på armene at du har fått mer muskler, men jeg ser også at du er smalere rundt midjen.

Jeg driver også og slutter å røyke. La vekk røyken søndag i forrige uke, men siden den gang har jeg klart å sprekke to ganger... :klaske: Det verste er at røyken smaker ikke godt en gang. Har heldigvis ikke latt det skli ut da, så en sprekk er en sprekk, så er det påan igjen med å la være å røyke. Synes du er kjempeflink til å slutte, om du har holdt deg i fire uker uten en eneste sigarett! Håper det er meg om fire uker!

Takk for det! :) Veldig moro når man selv ser resultatene også, så er utrolig motiverende med bilder underveis!

Så bra at du og slutter!! :biggrin: Hvordan har røykeslutten gått så langt for deg?

Skal ærlig innrømme at de første fire dagene var grusomme, før det gikk bedre og jeg så skulle på fest.. Fest uten røyk liksom? Hjelpes. Har derfor tatt et par trekk ved et par anledninger når jeg har drukket, men tenker at det er ok så lenge det ikke er ellers - men det er jo ikke for alle :) Nå er det over fem uker siden jeg har røyket til vanlig og syns det går veldig fint nå, finnes ikke røyksugen til vanlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke oppdatert her nå siden forrige mandag da jeg har jobbet utrolig mye og hadde planer hele helgen, men det ble trening forrige onsdag, fredag, søndag, tirsdag og i dag. Er vinterferie på crossfit-treningen denne uken, så vi er en gjeng som har trent sammen i dag og fulgt samme opplegget. Veldig moro! :) I tillegg kjørte jeg på med ca 2,5 km jogging uten pauser - noe som vil si at kondisjonen har kommet seg litt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min styrketrening og 3 km jogging/rask gange i dag! :biggrin:

Frokost: 2 x Fiberrik med ost og paprika + kaffe + vann

Lunsj: 2 grillpølser i lompe (kremt... kos på jobb i barnehagen i dag..)

Mellom: Fiberrik med baconpostei og majones

Middag: Wok med biffstrimler og dressing av rømme og sweet chili

Kveldsmat: Dessert: Litt lett-is sjokolade med varme bringebær <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk Rofl! :blomst:

-----

15-dagers-oppdatering: (Parantes er fra 6. februar)

Vekt: 65,7 kg (-1,3 kg)

Kroppsmål:

Midje: 73 cm (-1)
Mage: 83 cm (0)
Rumpe: 99 cm (0)

Hofter: 90,5 cm (0)

Bryst: 90 cm (-1)

Lår: 58 (+0,5)

Armer: 30 (+1)

Oppsummering:

- Gått ned totalt 2 cm og økt 1,5 cm til sammen (armer og lår - merker det begynner å bli mer muskler her nå, så er fornøyd med det!), men skulle ønske magen snart forsvant i steden for puppene - kommer jo til å ende opp fullstendig flat til slutt..... :vetikke:

- Røykfri i 40 dager! :D

- Ikke helt fornøyd med disse to ukene, men man kan vel ikke forvente like mye fremgang hver gang og på så kort tid alltid.. Ikke akkurat noe fantastisk på "underveis-bildene" nå heller, da det vel egentlig er likt, men greit å dokumentere.. =)

post-43158-0-30191800-1393015941_thumb.j

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hemmelighet at det ikke ble trening i helgen, men i dag var det tilbake på crossfit :)
Dagens WOD var som følger:
50 bag punches

20 push-ups

4 tire rolls (150 kg traktordekk)

10 frivendinger med kettlebell

8 burpees

10 squats med kettlebell

Tiden nå ble 2 min 15 sek, så det blir spennende å ta samme runden om et par måneder.

Kjente at det hadde vært en dårlig uke forrige uke, da halsen knøt seg helt etter økta i dag og formen ikke var på topp.. Men men :)

Frokost: Ingenting.....

Lunsj: Liten porsjon gryterett med kjøttdeig

Mellom: Havregryn med melk (i mangel på noe annet, men magen har foreløpig taklet det!)

Middag: Wok med kylling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så dårlig jeg er på å oppdatere..

På onsdag ble det hvertfall crossfit igjen, denne gangen en mer teknisk økt som gikk mer på riktig utførelse og vet dere hva?! JEG KLARTE Å KLATRE TIL TOPPEN I TAUET! :danse: Tauet har skremt livskiten (for å si det på godt norsk) ut av meg siden vi måtte på ungdomsskolen, men på onsdag - etter å ha forsiktig prøvd meg noen ganger tidligere, men ikke kommet lenger enn et tak - satt teknikken og jeg kom i toppen flere ganger! Det var SÅ gøy å få det til :laugh: Selvfølgelig mest teknikk det går på, men fra å ikke ha sjangs til å løfte meg selv, har det jo vært forbedringer på muskelfronten også. Yey me!

Torsdag og fredag ble det ikke trening og dessverre myye utskeielser på matfronten for min del, noe som har resultert i en gigantisk foodbaby og dårlig mage.... :gravid: <- (foodbabyen!) Not good. Så i dag er det full skjerpings og jeg har startet med en frokost bestående av tyrkisk yoghurt, bringe- og blåbær, mandler, kokos og appelsin. Straks er det trening, skal prøve på litt egentrening med et par venninner, så vi får se hvordan det går i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært uten nett og ikke fått oppdatert på noen dager, men det ble crossfit (beinøkt) på mandag og onsdag (overkropp), og i dag en halvtimes yogaøkt (rett og slett for Støl til å klare mer:p), så jeg er fornøyd med treningen så langt denne uken. Maten har jeg også vært ganske så flink med i forhold til hva jeg kan spise og ikke føler jeg, men har allikevel sliti mye med opplåst og vond mage.. :( Men men. Ikke så mye jeg får gjort når legen ikke vil hjelpe og jeg må finne ut av det på egen hånd.

I morgen blir det måling og bilder igjen, så får vi se hvordan det har gått denne gangen - har en følelse av at det står på stedet hvil, men så lenge det ikke er økning er jeg vel fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...