Gå til innhold

Hvilken er den beste concealer til under øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alderen har virkelig begynt å ta meg, og spesielt under øynene. Prøvd mange concealere, men det eneste jeg føler de gjør er å fremheve enda mer rynker! Kan noen gi meg fasiten????

Anonymous poster hash: 21e59...514

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker Mac sin. Det er den eneste concealeren som funker på meg av alle de jeg har prøvd. Før gikk jeg heller uten concealer enn med, siden de ikke funket allikevel! Men så kjenner jeg folk som ikke liker den igjen, så det er vel individuelt hva som fungerer.

Kanskje du kan få noen prøver på parfymeriet? Jeg vet man kan få prøver på foundations og slikt, så det er godt mulig at man får prøver på concealere også!

Skrevet

Jeg liker Glo Minerals corrective camouflage kit, den har 4 forskjellige farge så du blander deg frem til den perfekte nyanser.

Skrevet

Consealeren er jo egentlig en veldig fet krem, så den framhever dessverre fine linjer og rynker.

Det er bedre å bruke en highlithing penn i stedet for consealeren.

Den lysner opp området i stedet for å dekke til og legge seg i fine linjer.

Husk å bruke en god øyekrem som i tillegg til å gi fukt også reduserer fine linjer (noen hjelper også på å lysne området under øynene).

Evnt kan du prøve en sånn eye roller. Har hørt mange som har hatt gode resultater.

Skrevet

Jeg bruker Glo minerals Concealer under eye mot mørke ringer, den er todelt og synes den er en av de beste jeg har prøvd. Jeg har fargen golden og bruker den mørke under øynene og den lyse delen rundt nesevingene og andre eventuelle steder som er litt røde som kviser e.l.

Skrevet

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg er 30, med tørr hud og har en del fine linjer under øyet i tillegg til kråketær når jeg smiler.

Først av alt vil jeg bare si at jeg ser helt gal ut hvis jeg påfører en lysere concealer under hele øyeområdet. Ikke bare fremhever det selve linjene i løpet av dagen, det ser også rimelig teit ut - på meg.

Så mine tips er, påfør kun concealer fra nesen or cirka ut til midten av hvor øyet er, og ikke gå for en farge som er for lys. Om du må ha en fersken farge eller gulfarge for å optimalt fjerne f.eks litt blå ringer - eller søkk i huden som jeg kaller det - må du se selv.

Selv veksler jeg mellom YSL touche eclat og Clinique sin airbrush concealer. Begge disse kommer i forskjellige nyanser, og tipset for min del er at jo mindre man bruker jo bedre :)

Vet ikke om det var særlig til hjelp, men det er ihvertfall mine råd.

(Jeg har kikket litt på enkelte youtube videoer om emnet, men det er ofte ikke så nyttig for min del fordi mange av beauty-guruene er i tenårene, tidlig tyveårene, og ikke har en eneste fin linje og bekymre seg over... :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Synes de fra the Body Shop er gode (de flytende). Er ellers enig i det Callisto sier.

Anonymous poster hash: 48d1a...f2b
Skrevet

Consealeren er jo egentlig en veldig fet krem, så den framhever dessverre fine linjer og rynker.

Det er bedre å bruke en highlithing penn i stedet for consealeren.

Den lysner opp området i stedet for å dekke til og legge seg i fine linjer.

Husk å bruke en god øyekrem som i tillegg til å gi fukt også reduserer fine linjer (noen hjelper også på å lysne området under øynene).

Evnt kan du prøve en sånn eye roller. Har hørt mange som har hatt gode resultater.

Ja, mye bedre å highlighte rynker og fine linjer...

Anonymous poster hash: 275a6...532

• Liker 1
Skrevet

Illumasqua-produkter fungerer godt for meg, men det inkluderer også foundation. Gå på parfymeri og be om noe med skikkelig god dekkevne?

Anonymous poster hash: 36dae...623
Skrevet

Apropos det, jeg er ganske glad i å påføre litt highlighter pudder på kinnbeina for å gi litt glød osv, og da passer jeg på og smile før jeg påfører, slik at det ikke havner midt oppå kråketærne :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker baremineral sin kremconcealer! Den er god.

Skrevet

Jeg blander litt mellom Glo Minerals sin Under Eye concealer eller YSL Touche Eclat No 2, begge disse fungerer fint på meg, og jeg har også så vidt antydning til litt rynker samt mørke ringer under øynene i perioder.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Teknikk og verktøy har ganske mye å si. Har du forresten lilla eller blå undertone i de mørke ringene? Og er det for det meste "poser" eller er det en misfarget ring under øyet? Kombinasjon av de to? Noen ganger trenger man å lysne området, korrigere farge eller å dekke til. Skal egentlig mindre produkt til enn man tror så lenge man legger det skikkelig. Ofte holder det å legge en lysnende concealer direkte på skyggen, eller så trenger man et lite lag med en korrigerende farge - da som regel en gultonet eller laksefarget concealer, før man påfører en hudtonet concealer/foundation forsiktig over for å bevare den korrigerende fargen.

Skrevet

Jeg bruker YSL sin Touch Eclat. Den er ikke så veldig dekkende, så det lille blåskjæret jeg har innerst mot øyekroken blir ikke helt borte. Likevel synes jeg denne er bedre enn de mer dekkende concealerne jeg har prøvd tidligere. De mer dekkende fremhever bare fine linjer og rynker enda mer.

Skrevet

Hvis man bruker den riktig vil den lysne området, ikke framheve rynker og fine linjer.........

Skrevet

Hvis man bruker den riktig vil den lysne området, ikke framheve rynker og fine linjer.........

Signerer den! :) Jeg bruker selv highlighterpenn fra Loréal under øynene i stedet for concealer. Avslutter med litt id pudder ved hjelp av concealerkost fra id bare minerals:)

Anonymous poster hash: 9782d...8bf

Skrevet

Mac Pro Longwear er fantastisk!!

Skrevet

Jeg bruker den fra YSL. Har brukt den i mange år og er kjempe fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...