Bolus Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Hei jenter! Jeg skal på tur til NY for første gang om 1 mnd og lurte på om det er noen her inne som kan gi meg noen tips til følgende: Shoppingsteder (luksus og vanlige butikker) Museumer som måå ses! Hvor man får den beste utsikten over byen Mulighet for å kjøre båt rundt øyen Mulighet for å kjøre båt forbi frihetsgudinnene slik at man får sett godt? Restauranter som er gode (middels pris) Andre attraksjoner som mååå oppleves! Er takknemlig for alle tips! Hilsen reiselysten dame (30)
Samulita Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Hei jenter! Jeg skal på tur til NY for første gang om 1 mnd og lurte på om det er noen her inne som kan gi meg noen tips til følgende: Shoppingsteder (luksus og vanlige butikker) Museumer som måå ses! Hvor man får den beste utsikten over byen Mulighet for å kjøre båt rundt øyen Mulighet for å kjøre båt forbi frihetsgudinnene slik at man får sett godt? Restauranter som er gode (middels pris) Andre attraksjoner som mååå oppleves! Er takknemlig for alle tips! Hilsen reiselysten dame (30) Jeg vil råde deg til å ta en titt på New York City Travel Forum på tripadvisor.com. Der får du gararent mye bedre tips enn her inne, pluss mange flere svar! Mange locals som er veldig kunnskapsrike, i tillegg til en hel del som har vært der utallige ganger
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 The top of the empire satte building er selvsagt det beste utsiktsstedetAnonymous poster hash: 82bd4...923
Miss Lucky Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Jeg synst den mest imponerende utsikten er fra promenaden i Broklyn, på kveldstid. Shopping - Jeg må alltid innom Henry Bendel (stor butikk med accessories, 4 eller 5 etasjer om jeg ikke husker feil, stappet med smykker, skjerf, hansker, vesker, hårpynt, mobildeksler +++) til en ok pris. Ellers liker jeg beste å shoppe på bergdorf goodman.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Hei jenter! Jeg skal på tur til NY for første gang om 1 mnd og lurte på om det er noen her inne som kan gi meg noen tips til følgende: Shoppingsteder (luksus og vanlige butikker) Museumer som måå ses! Hvor man får den beste utsikten over byen Mulighet for å kjøre båt rundt øyen Mulighet for å kjøre båt forbi frihetsgudinnene slik at man får sett godt? Restauranter som er gode (middels pris) Andre attraksjoner som mååå oppleves! Er takknemlig for alle tips! Hilsen reiselysten dame (30) Hvor lenge blir du borte? Anonymous poster hash: 6830e...507
Dingo Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Shopping: Macy`s, Fifth Avenue (luksus), Century 21 (outlet) Museer: MoMa, Guggenheim, The Met (hvor man også får flott utsikt iver byen hvis man går helt opp på takterrassen) og Museum of Natural History f eks Ville anbefalt deg å ta fergen til Staten Island, den er gratis, går hver halvtime (eller noe) og man har flott utsikt over både Frihetsgudinnen og Manhattans skyline Spisested: Peter Luger`s Steakhouse i Brooklyn. Kåret til New Yorks beste steakhouse 24 år på rad eller noe. Men til tross for dette er det ikke spesielt dyrt. Ca 300-500 kr for full pakke tenker jeg. Skal du ha noe "on the go", ville jeg anbefalt deg 1-dollars pizzastykkene de selger på hvert hjørne der Nam, nam! Ellers er jo Central Park, Times Square og denslags ting som er gøy å se Skal du gjøre endel av attraksjonene (opp i Empire State, museer, båttur rundt øya osv) kan det fort lønne seg å kjøpe NYC-pass forresten http://www.newyorkpass.com/En/ Gooood tur!
mikas Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 The top of the empire satte building er selvsagt det beste utsiktsstedetAnonymous poster hash: 82bd4...923 Men også det dyreste og det med mest kø. Syns faktisk Rockefeller Plaza er bedre og har vært begge steder http://www.topoftherocknyc.com/
Sommernatt Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Men også det dyreste og det med mest kø. Syns faktisk Rockefeller Plaza er bedre og har vært begge steder http://www.topoftherocknyc.com/ De koster $29 begge to :-)
mikas Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Ah, sikkert endret seg siden jeg var der da. Da var det ikke sørlig kl på rockefeller og rimeligere. Syns forøvrig utsikten var finere på rockefeller:) men altså - begge steder er jo en super opplevelse.
Asso Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Shoppingsteder (luksus og vanlige butikker): Alle slags kjøpesentre. Reis gjerne til Long Island eller New Jersey for der er det billigere enn i NYC =) Jeg personlig syntes ikke noe særlig om det svære Macys midt i byen, men falt mer for vanlige kjøpesentre og supermarkeder. De har så utrolig mye gøy der! :D Jeg handlet mye på Sephora (smink alt fra luksus til vanligere produkter), Victorias Secret (er så fine klær at jeg har ikke brukt alt enda) og diverse butikker jeg kom over. Søk om du finner butikker som har salg mens du er der =) Museumer som måå ses!: Jeg var på Intrepid museum og Natural history museum. Hvor man får den beste utsikten over byen: Rockefeller Center rundt solnedgangtider :D Mulighet for å kjøre båt rundt øyen: Enten den gule ferjen som er gratis ller Circle Line, jeg tok den rundt hele Mahattan =) Veldig fin tur. Mulighet for å kjøre båt forbi frihetsgudinnene slik at man får sett godt?: Circle line kjører til statuen og tar en liten runde med båten før den kjører videre. I alle fall den ruten jeg tok, men vet det finnes flere ruter =) Restauranter som er gode (middels pris): TGIF, gode gamle dinere rundt omkring i byen, men ikke kjøp mat fra vogner på gaten. Drittmat! Andre attraksjoner som mååå oppleves!: Times Square! (Skulle gjerne hatt mer tid der). Central Park på en fin dag (Sørg for å ha god tid!) Ikke sett deg på en buss som alle kommer til å mase på deg om. Bortkastede penger da du fint kan komme deg til de stedene du selv vil se med undergrunn =) Ikke kjøp billetter fra de på gaten, som oftest får du de billigere der du skal besøke. Fekk tilbud om tur opp i Rockefelle Center for 50 dollar, og for 70 dollar kunne vi få vip tur med film til. Når vi gikk til Rockefelle center kostet billetten 29 dollar, altså 21 dollar billigere.
*Emma* Skrevet 21. januar 2015 #12 Skrevet 21. januar 2015 Jeg skal ogaå til NY for første gang om ett par mnd. Har notert meg noen få steder jeg vet jeg skal spise: -Buddakan -Cipriani -Clinton Street Baking Company
Gjest Haaploes Skrevet 21. januar 2015 #13 Skrevet 21. januar 2015 Sjekk ut Sleep No More. Gøy, gøy, gøy!
Blomst89 Skrevet 21. januar 2015 #14 Skrevet 21. januar 2015 (endret) Hei jenter! Jeg skal på tur til NY for første gang om 1 mnd og lurte på om det er noen her inne som kan gi meg noen tips til følgende: (...) Er takknemlig for alle tips! Hilsen reiselysten dame (30) Jeg har ikke vært i New York siden 2010, så er nok andre enn meg som kan gi bedre og mer oppdaterte anbefalinger på shopping og restauranter. Av museer så besøkte vi The Met (The Metropolitan Museum of Art) og Museum of Natural History, samt et lite 9/11 memorial museum (som i 2010 ikke var helt ferdig, men var en liten utstilling). MoMa og Guggenheim som Dingo nevnte skal også være bra, men vi rakk ikke innom der. Utsikt: Jeg besøkte både Top of the Rock og toppen av Empire State Building. Ser mange anbefaler Top of the Rock, og at det også er høyere rangert på Tripadvisor, men jeg synes det var aller flottest utsikt fra Empire State Building. Hvis du har tid kan du jo dra begge steder og avgjøre selv. Anbefaler uansett å dra et eller begge stedene ved solnedgang for å få med deg kontrasten mellom byen i dagslys og mørke. Var selv i toppen av ESB ved solnedgang, og det var kjempeflott! Andre attraksjoner: Times Square og Central Park (som mange alt har nevnt). Kan også anbefale og dra og se en musikal på Broadway. Husker ikke helt hvilket stykke vi så, men det var i hvert fall veldig gøy! Grand Central Station er også veldig flott. Jeg er selv stor Friends fan, og selv om Friends egentlig er spilt inn i studio i LA var det gøy å se hvor utsiden av Rachel, Monica, Joey og Chandlers leiligheter + Central Perk ble filmet i NYC (Corner of Grove & Bedford Street i Greenwitch Village). Ligger forøvrig en veldig god restaurant i lokalene til "Central Perk" som heter Little Owl. Søk den opp på Tripadvisor for å lese anmeldelser. Det finnes også massevis av kule guidede "walking tours" man kan delta på. Selv var vi med på "East Village Rock Tour" med RockJunket. Kan anbefales hvis du liker klassisk rock (Led Zeppelin, Ramones ++). Vet at det også for eksempel finnes masse TV-serie-turer. Ellers finner du mye gode anbefalinger på Tripadvisor, http://www.tripadvisor.com/Tourism-g60763-New_York_City_New_York-Vacations.html, og selvfølgelig i guidebøker (Lonely Planet er min favoritt, men finnes også flust av andre NYC-guidebøker). God tur, og gled deg! Endret 21. januar 2015 av Blomst89
Gjest Evans Skrevet 22. mai 2015 #15 Skrevet 22. mai 2015 Sjekk ut Sleep No More. Gøy, gøy, gøy! Hva er det her for noe egentlig? Er det teater og restaurant i ett?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå