Gå til innhold

Ta Sobril før operasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man ta Sobril hjemme på morgenen den dagen man skal opereres? Eller må man forhøre seg med sykehuset?

Anonymous poster hash: 37c0f...ef6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig lurt å forhøre seg, men jeg har opplevd ofte å få sobril/valium på sykehuset før operasjoner.

Ikke ta tabletter uten å fortelle dem ihvertfall.

Anonymous poster hash: 51961...f94
Skrevet

Viss det står du skal møte fastende samme dag som operasjon bør du ikke ta noe hjemme uten å avtale med sykehuset

Skrevet

Ts her. Står at jeg skal møte fastende. Jeg er så redd for å få nei hvis jeg spør om jeg kan ta en før jeg kommer. Har opplevd før at jeg er så nervøs og opplevelsene blir så utrolig mye værre av det. Jeg er så redd for at helsepersonellet ikke vil ta meg alvorlig og si at det ikke er behov. Det er ikke slik at jeg knasker Sobril, men fikk en av fastlege før jeg skulle gjennom et ganske stort inngrep i lokalbedøvelse og følte tabeletten hjalp meg veldig- var mer avslappet og mindre stresset og sitter igjen med en god opplevelse. Det ønsker jeg å gjøre igjen.

Anonymous poster hash: 37c0f...ef6
Skrevet

Jeg fikk beroligende uten å spørre om det før min operasjon. Men det kommer kanskje an på helsepersonellet en møter også.
Hvis du ikke blir tilbudt, så spør. De vil jo ikke at du skal ha en skrekkopplevelse og ha det fælt i forkant. De vil jo bare ditt beste :)

Skrevet

Ring og snakk med dem. Forklar hvor mye du gruer deg, fortell at du tidligere har hatt god erfaring med å ta en beroligende hjemme før du drar og spør om du kan gjøre det nå.

Det er viktig å ha det avklart i forhold til annen medisin/narkose under inngrepet.

• Liker 3
Skrevet

Kan man ta Sobril hjemme på morgenen den dagen man skal opereres? Eller må man forhøre seg med sykehuset? Anonymous poster hash: 37c0f...ef6

Det må du ikke finne på.

Hvis du skal gjøre noe slikt må det avtales på forhånd. Anestesilegen kan ikke gi deg forsvarlig behandling hvis du selvmedisinerer deg på forhånd uten at han vet hva og hvor mye. Det kan være farlig.

Hør med sykehuset. Det bør ikke være nødvendig.

Anonymous poster hash: 42ccc...23f

• Liker 3
Skrevet

Du bør høre med sykehuset først, de bør vite hva du har tatt med tanke på videre medisinering.

Fastende er inntil 1 glass med vann, noe man ofte får før en operasjon til å ta tabletter med. Så det er lurt å ikke "bruke opp" det hjemme. Det er vanlig å få smertestillende tabletter og beroligende før operasjonen.

Anonymous poster hash: 91405...43f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...