Gå til innhold

Parallellklasse hvis det er 5 klasser i en klasse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Se for dere en skole der en klasse (f.eks. 9.klassen) består av 5 klasser (9a, 9b, 9c, 9d, og 9e). Dersom man skal omtale alle disse sammen, kan man da bruke begrepet parallellklasser? Eller gjelder dette begrepet kun når man omtaler to av dem?



Anonymous poster hash: 29b2c...218
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se for dere en skole der en klasse (f.eks. 9.klassen) består av 5 klasser (9a, 9b, 9c, 9d, og 9e). Dersom man skal omtale alle disse sammen, kan man da bruke begrepet parallellklasser? Eller gjelder dette begrepet kun når man omtaler to av dem?

Anonymous poster hash: 29b2c...218

JEg omtaler alle klassene på ett trinn som paralellklasser.

Anonymous poster hash: f633e...6c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Jeg har i alle fall gjort det slik i "alle år". :P Parallellklassene om alle på trinnet evt bare to av dem, parallellklassa om en klasse som ikke er min egen(eller den det er snakk om), og bokstaven for å få fram hvilken klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker det slik at 9a har fire parallellklasser, hele niende trinn består av fem parallellklasser. Men skal du omtale hele niende trinn, er det greit å bruke trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke? Det er jo ingen matematiske grenser for hvor mange linjer som kan være parallelle.

Anonymous poster hash: ec7ac...d1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg omtaler alle klassene på et trinn samlet så snakker jeg om trinn. F.eks "Hele 9. trinn deltok på konserten" eller "8. og 9. trinn samarbeidet om prosjektet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...