Gå til innhold

Så var det denne marsjen da....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken marsj skal dere ha inn og ut av kirken? Vi klarer ikke å bestemme oss... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en liten stund til vi gifter oss, men vi synes at denne sangen

er nydelig og ender nok opp med å bruke denne til innmarsj :)

Søk opp bruremarsj på YouTube, der finner man dem som regel i flere versjoner.

Skrevet

Vi gikk inn til denne

Og ut til denne :)

Ikke veldig tradisjonelt, men veldig oss! Og presten syntes det var awesome med Send me on My Way som utgangssang :ler:

Ellers er jo Brudemarsj fra østerdalen som er postet over her veldig fin!

Bruremarsj fra Løddingen synes jeg er herlig!

Og så har jeg en forkjærlighet for Førdes brudemarsj. Den kan også synes :rodmer:

Gjest Anubiel
Skrevet

Vi skal ha en ekte Spellemannsvinnende spellemann (hvis alt går i boks) til å spille for oss. Så da går vi for noe norsk. Vi skal i alle fall ha bruremarsj fra Øre (Nordmøre) til inngangsmarsj. Ut vet vi ikke ennå! (artig nok blir det spilt på orgelet i siste videoen fra posten over)

Skrevet

For meg (oss) står bruremarsjen frå Seljord som den velkjente bruremarsjen, så den skal nok vere med i inngangsprosesjonen. Korleis me gjer det har me ikkje planlagt ennå, men det blir nok berre orgel.

Tenker ein litt meir moderne, frisk låt til utgangen.

Skrevet

Jeg synes i likhet med Tekola at Jan Magne Førdes bruremarsj er flott og kan brukes i mange forskjellige versjoner. Var en gang i et bryllup der denne ble sunget av et kor. Ellers er brassversjonen til Brazz Brothers litt mer livlig.

Gåtes «Bruremarsj fra Jämtland» er også fin.

Skrevet

Takk for masse fine tips! Likte godt den første tekola nevnte, men vi får ikke tak i fiolin... Så det er et lite problem :)

Ellers så har jeg holdt en liten knapp på den Førdes brudemarsj, hvordan tror de den er med trompet i tillegg?

Skrevet

Takk for masse fine tips! Likte godt den første tekola nevnte, men vi får ikke tak i fiolin... Så det er et lite problem :)

Ellers så har jeg holdt en liten knapp på den Førdes brudemarsj, hvordan tror de den er med trompet i tillegg?

Her er en versjon med kornett. Regner med at trompet fungerer helt fint.

Skrevet

Den er veldig fin da:)

Skrevet

Vi skaffet oss sangen som musikkfil og spilte av på kirkens anlegg. Var litt skeptisk, men det funket overraskende bra for oss! :)
Skrevet

Det er vanlig å velge en litt roligere marsj inn og en mer livlig ut.

Vi skal ha Brudesang frå Solør inn - som synges av en kvartett. Ut skal vi ha Førde - femstemt med trommer.

Synes bryllupsintrada av Ugland egner seg godt som inngang, så den ville vi valgt om vi skulle hatt orgel.

Skrevet

Vi skaffet oss sangen som musikkfil og spilte av på kirkens anlegg. Var litt skeptisk, men det funket overraskende bra for oss! :)

Har uansett ikke mulighet til det da kirken vi har valgt kun ønsker levende musikk... :)

Skrevet

Her er en versjon med kornett. Regner med at trompet fungerer helt fint.

Denne er flott :rodmer:

Skrevet

Vi hadde et musikk korps til å spille inn og ut masj. Inn var av alle ting Eurovisjon song, du vet denne de spiller ved MPG og ut hadde vi bare litt orgel.

Anonymous poster hash: 77273...05f
Skrevet

Gubben ville ha denne

:D

"Vi" (dvs. jeg) ble "enige" (dvs. jeg bestemte) Pachelbel, Canon in D

Utmarsjen fikk han bestemme og da ble det

Vi hadde et flott bryllup :D hehe!

Anonymous poster hash: 40241...54f
Skrevet

Jeg var i et bryllup en gang, hvor de spilte "time of my life" på vei ut. Det var helt fantastisk. Den ble spilt på orgel. Jeg husker det øyeblikket fortsatt. Det var høydepunktet i kirka.

Anonymous poster hash: 98779...851

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...