Gå til innhold

Fest og jobb dagen derpå. Tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg skal på en fest snart. Og jeg skal jobbe tiiiidlig dagen derpå! Jeg kommer til å drikke (uansett hva andre sier), men jeg kommer til å drikke mindre enn jeg pleier og stoppe før enn jeg pleier.

Så hva er deres tips å gjøre i forkant av festen og dagen derpå for å unngå å bli dårlig (eller hvertfall ikke føle seg like dårlig)?

Jeg kommer til å ta bussen til jobb! Så bil er ikke problem. Jeg jobber heller ikke med noe som gjør at jeg MÅ være 100% konsentrert.

Anonymous poster hash: d4b1d...f02
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk vann før du legger deg og generelt i løpet av kvelden.

Skrevet

Spis et godt måltid, ikke drikk på tom mage..

Ikke drikk etter midnatt.

Drikk vann samtidig som alkohol (gjerne et glass vann pr alkoholenhet).

Drikk 5dl vann før du legger deg, og spis ei skive eller to.

Ikke legg deg på stigende rus.

Ta en zyrtec når du kommer hjem.

Skrevet

hold deg til enten øl eller vin, ikke bland. Ligg unna sprit. Drikk masse vann før du legger deg, og prøv å få 6 timer søvn minst. Flott hvis du får i deg litt frokost også, og fortsett å drikke vann utover dagen.

Skrevet

Spis et godt måltid, ikke drikk på tom mage..

Ikke drikk etter midnatt.

Drikk vann samtidig som alkohol (gjerne et glass vann pr alkoholenhet).

Drikk 5dl vann før du legger deg, og spis ei skive eller to.

Ikke legg deg på stigende rus.

Ta en zyrtec når du kommer hjem.

Takk for tips! Erfaring eller?

Skrevet

Takk for tips! Erfaring eller?

Egentlig ikke…. Men jeg våkner alltid supertidlig dagen derpå, og hater å være fullesjuk..

Eller; Da jeg var yngre, før jeg fikk mann&barn så kunne jeg finne på å stikke ut på byen en tur hvis jeg hadde tidligvakt lørdag og skulle på seinvakt søndag……da var det greit med noen triks i ermet for å takle ei lang vakt på sykehuset:)

Skrevet

Mitt tips er å ignorere alle råd. Jeg blir ALLtID fyllesyk hvis jeg følger disse rådene. Selv om de tydeligvis funker for alle andre enn meg. :P

Gjest Daenerys
Skrevet

Ville faktisk ha sluttet å drikke senest 23, og bare tatt noen få glass vin eller noen øl. Greit nok at du tar bussen, men er jo greit å klare å tenke dagen etterpå :)

Skrevet

Zyrtec før du begynner å drikke, og når du legger deg. Drikk alkoholfri drikke samtidig som du drikker alkohol. Et godt måltid før festen og småspis hele kvelden.

Dersom du jobber i helsevesenet har du jo også pliktmessig avhold fra 8 timer før vakta begynner, så da må du regne ut når du må slutte å innta alkohol.

Anonymous poster hash: 092bd...64d
Skrevet

allergipille og to paracet før du legger deg, samt masse vann og litt mat

Anonymous poster hash: 661a1...d10
Skrevet

Spis et sunt og ikke for magert måltid før du begynner å drikke, drikk et glass vann per alkoholenhet, ta b-vitamintilskudd. Spis gjerne egg (kokte egg eller eggerøre/omelett er enkelt) før du legger deg eller til frokost. En liten banan og farris på morgenen gir kroppen mineraler og vitaminer som har gått tapt av alkohol. Klarer du ikke stort mer enn det; spis par egg med litt salt. Et glass fruktjuice ordner også syre-og mineralbalansen.

Styr unna rødvin med mye garvesyre. Garvesyre = hodepine. Hold deg til en eller to typer. Vodka med kullsyrevann gir ofte fyllesyke. Stå opp litt tidligere slik at du har tid til å komme deg og få i deg mat og væske, en rask dusj og en kopp beroligende te. Kaffe kan forsterke fyllesjuken og gi en følelse av stress kombinert med uro og angst.

Minn deg selv på at det bare er fyllesjuke og det blir bedre i løpet av dagen. Nyere forskning sier at zyrtec ikke hjelper. Vær forsiktig med paracet. Paracetamol er verre enn tidligere antatt for leveren som kan få en knekk når den har alkohol å jobbe med og det kan skje brått. Ibux kan gi magesmerter, men er ikke like ille for leveren. Cola er tillatt hvis du har lyst på det. Men best å ha kontroll selve kvelden. Drikker man fort og får en topp av alkholrus vil fyllesjuka bli verre.

Anonymous poster hash: cb32e...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...