Gå til innhold

MR-undersøkelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde MR-undersøkelse for 2 uker siden, men har fortsatt ikke fått noe svar.

Pleier det å ta så lang tid?

Er det slik at hvis det ikke er noe problemer, så tar de rett og slett ikke kontakt heller?



Anonymous poster hash: eecad...a6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok lang tid å få tilbakemelding da jeg tok det for noen år siden, og fikk bare et brev i posten etter noen uker med "ingen unormale funn" eller noe liknende. Men i mitt tilfelle var det jo ikke veldig sannsynlig at de skulle finne noe, så kan jo være de sender tilbakemelding ut i fra alvorlighetsgrad..



Anonymous poster hash: f7e8a...e5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at det tar et par uker å få svar. Du får nok heller ikke svar direkte fra stedet du var på MR hos, men må bestille en time hos legen som henviste deg.



Anonymous poster hash: 23f3b...cdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest får man brev fra den legen som henviste til undersøkelse. Det kan ta sin tid så man må bare vente i spenning. Eller evt ringe og mase.



Anonymous poster hash: f1f67...02a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis undersøkelsen er normal, er det ikke alltid du får svar. Fastlegen får vanligvis svar i løpet av et par døgn fra bildene er tatt. Sjelden i dag at slike svar går i posten, elektronisk kommunikasjon sørger for fortgang. Finner rtg.legen som gransker bildene noe galt, kan det skje at du får beskjed samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rtg-stedet har sjelden noe med å informere deg om hva de finner. du tar røntgen, drar som oftest hjem (eller videre om du har andre avtaler med lege eller noe), ogå får du time seinere hvor legen forteller som ble funnet, om det ble funnet noe. var jaffal slik for meg når jeg tok MR, men det var da også stor sjans for at de ville finne noe for meg den gangen da. ellers så kan du ringe å høre. men også noen ganger så kan de si at en får beskjed om de finner noe, og at de da ikke gir beskjed ved ingen funn. trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røntgen-avdelingen sender svar til fastlegen din. Enten elektronisk eller som B-post. B-post tar lengre tid, og det er vel mest vanlig med elektronisk der skulle jeg tro. Men det er ikke alltid at legen får lest all posten sin hver dag, eller samme dag som den kommer, og det må man regne med. Jeg synes ikke to uker er så unormalt, vær tålmodig en til to uker til :) Ellers går det også an å ringe legekontoret for å høre om det kan ha blitt registrert slik at den som tar tlf når du ringer, kanskje har mulighet til å se det i journalen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man tar jo som regel ikke en MR-undersøkelse om man ikke tror at noe er galt, så uansett om de ikke finner noe bør jo legen ta kontakt og prøve å finne ut hva annet det kan være

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man tar jo som regel ikke en MR-undersøkelse om man ikke tror at noe er galt, så uansett om de ikke finner noe bør jo legen ta kontakt og prøve å finne ut hva annet det kan være

de kan bli tatt MR for å utelukke er det er noe galt. slik som når jeg fikk kraftige migreneanfall av bivirkning av noen medisiner, og spenningshode i ettertid, så ble det tatt MR for sikkerhetsskyld, for å utelukke at noe var galt, da var det ikke forventet at det skulle være noe galt, men for å være sikker, så ble det tatt MR, så joda, en kan ta MR uten at det er forventet å finne noe. det skjer faktisk svært ofte :) men jeg ville nok også tatt kontakt med legen for å høre, bare sånn for sikkerhetsskyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...