mordecaiham Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Synes dere det er greit at ei jente tar seksuell revansje mot ex/kjæresten ved å ligge med en mann pga at han har hatt affære med andre jenter? Er det moralsk feil å ta revansje etter at man har gjort noen blundere, for menn jenter tenker ikke at menn har seksuelle behov hvis han ikke blir seksuelt tilfredstilt av kjæresten. Er revansje noe man kan tilgi? 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Synes dere det er greit at ei jente tar seksuell revansje mot ex/kjæresten ved å ligge med en mann pga at han har hatt affære med andre jenter? Er det moralsk feil å ta revansje etter at man har gjort noen blundere, for menn jenter tenker ikke at menn har seksuelle behov hvis han ikke blir seksuelt tilfredstilt av kjæresten. Er revansje noe man kan tilgi? Syns det er dumt å la seg selv synke ned på samme nivå som den du prøver å straffe. Har du et poeng du skal frem til så er det bedre måter å komme frem til det på. Også er det vel litt forskjell på om partneren var vært utro på grisfylla og angrer seg i hjel eller om han har hatt et langvarig forhold med mye løgn og svik. Skjønner det kan være fristende, hadde faktisk ei venninne som lå med storebroren til den utro typen sin og for å si det sånn så var det han som fikk sympatien, selv om han hadde vært utro med flere, lenge og kom hjem med klamydia. Anonymous poster hash: 8f7ef...075 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Jeg synes det kan være naturlig, om enn verken rett eller galt. Moralsk feil er det hvertfall ikke. What comes around goes around Anonymous poster hash: 90c2e...3c4 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Jenta bør gjøre det som føles riktig for henne. Hva enn hun behøver for å tilgi eller gå videre. Anonymous poster hash: 2aa88...c1f 1
Carazko Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Tja, revansje og revansje... Lyser jo ikke fremtid av dette forholdet uansett, så vet ikke nødvendigvis hvor mye det vil såre ham. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Synes dere det er greit at ei jente tar seksuell revansje mot ex/kjæresten ved å ligge med en mann pga at han har hatt affære med andre jenter? Er det moralsk feil å ta revansje etter at man har gjort noen blundere, for menn jenter tenker ikke at menn har seksuelle behov hvis han ikke blir seksuelt tilfredstilt av kjæresten. Er revansje noe man kan tilgi? Jeg tenker at hevn er primitivt. Da står det i det minste en anelse mer respekt av å ha sex med noen andre fordi man føler begjær eller forelskelse. Anonymous poster hash: bab1e...d4e
Kyrre Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Jeg tenker at hevn er primitivt. Da står det i det minste en anelse mer respekt av å ha sex med noen andre fordi man føler begjær eller forelskelse. Anonymous poster hash: bab1e...d4e Er helt enig i at det er blir veldig rart å finne en å ha seg med, bare for å straffe den andre personen i forholdet... skal filme det og flashe opp i ansiktet på partneren da? Kan ikke se at noe godt kommer ut av det. Syntes imidlertid det ikke finnes NOEN anelse av respekt i å ha sex ved å være utro!
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Er helt enig i at det er blir veldig rart å finne en å ha seg med, bare for å straffe den andre personen i forholdet... skal filme det og flashe opp i ansiktet på partneren da? Kan ikke se at noe godt kommer ut av det. Syntes imidlertid det ikke finnes NOEN anelse av respekt i å ha sex ved å være utro! Ikke misforstå meg. I det sistnevnte tilfellet så medfører det ikke nødvendigvis tap av selvrespekten, mener jeg. Anonymous poster hash: bab1e...d4e
Gjest Passing by Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Jeg syns ikke noe om det, blir hennes følelsesmessige nedtur over hans utroskap bedre ved å være utro selv? Hvis så er tilfelle så er det bare trist og et bilde på at dette forholdet uansett ikke er liv laga. Jeg har opplevd utroskap selv og var helt knust men det falt meg ikke inn å ligge med en annen mann for å straffe den utro sjelen.
mordecaiham Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2014 Passing; Jeg tenker også av de samme grunnene at en slik revansje, ved å ligge og la seg bli utpult ved å ha tre runder sex i løpet av en natt med en person man ikke har følelser for, bare fordi "du ikke kan leve med det, selv etter at mannen har lagt alle kortene på bordet og bedt om uskyldning samtidig som at han er lei seg, så virker det rart ut at hun kan ta en slik avgjørelse med å gå til hevnaksjon og ha sex med en tilfeldig peraon kun for å flle seg bedre. Er det nødvendig med sp drastiske tiltak? Og som du sier, det lyser vel ikke fremrid i det forholdet mer
Tba Skrevet 22. januar 2014 #12 Skrevet 22. januar 2014 Seksuell revansje/hevn blir fort selvdestruktivt. Mye bedre å beholde verdigheten. 4
Veggdyret Skrevet 22. januar 2014 #13 Skrevet 22. januar 2014 Synes dere det er greit at ei jente tar seksuell revansje mot ex/kjæresten ved å ligge med en mann pga at han har hatt affære med andre jenter? Er det moralsk feil å ta revansje etter at man har gjort noen blundere, for menn jenter tenker ikke at menn har seksuelle behov hvis han ikke blir seksuelt tilfredstilt av kjæresten. Er revansje noe man kan tilgi? Dersom jeg finner ut at mannen min er / har vært utro så har jeg valget mellom sex med en annen mann eller sølibat resten av livet, for mannen min akter jeg ikke å røre igjen. Så jeg synes absolutt det er 100% greit - men det kalles ikke "revansje", det kalles "å gå videre med livet". 3
Kyrre Skrevet 22. januar 2014 #14 Skrevet 22. januar 2014 Dersom jeg finner ut at mannen min er / har vært utro så har jeg valget mellom sex med en annen mann eller sølibat resten av livet, for mannen min akter jeg ikke å røre igjen. Så jeg synes absolutt det er 100% greit - men det kalles ikke "revansje", det kalles "å gå videre med livet". ... Men da har du selvfølgelig avsluttet forholdet først! 1
melly666 Skrevet 22. januar 2014 #15 Skrevet 22. januar 2014 Dersom jeg finner ut at mannen min er / har vært utro så har jeg valget mellom sex med en annen mann eller sølibat resten av livet, for mannen min akter jeg ikke å røre igjen. Så jeg synes absolutt det er 100% greit - men det kalles ikke "revansje", det kalles "å gå videre med livet". Dette - og det er ikke sikkert jeg ville avsluttet forholdet først.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #16 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har gjort det. Hadde en utro kjæreste, og jeg tok hevn. Nå ti år senere ser jeg jo det at det bare var dumt og unødvendig. Jeg burde bare gjort det slutt. Hvis man tenker på å hevne løser man ingenting, man føler seg ikke bedre etterpå uansett! Anonymous poster hash: 2b7ca...8a9
melly666 Skrevet 22. januar 2014 #17 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Passing; Jeg tenker også av de samme grunnene at en slik revansje, ved å ligge og la seg bli utpult ved å ha tre runder sex i løpet av en natt med en person man ikke har følelser for, bare fordi "du ikke kan leve med det, selv etter at mannen har lagt alle kortene på bordet og bedt om uskyldning samtidig som at han er lei seg, så virker det rart ut at hun kan ta en slik avgjørelse med å gå til hevnaksjon og ha sex med en tilfeldig peraon kun for å flle seg bedre. Er det nødvendig med sp drastiske tiltak? Og som du sier, det lyser vel ikke fremrid i det forholdet mer Det lyste ikke fremtid i forholdet da du var utro fordi du ikke ble tilfredsstilt av dama (correct me if I'm wrong) Endret 22. januar 2014 av melly666
kubrak Skrevet 22. januar 2014 #18 Skrevet 22. januar 2014 synes det bare er tåpelig og hevn for hevnens skyld er vel så å si alltid moralskt feil.
mordecaiham Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #19 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Men er det slik at man skal godta det, være tøffel og tilgi det, da hun mener at hun er likestilt ved å ha hatt affære for å prøve å hevne seg på meg. Eller er det bedre å være tøff, gi faen og gå videre, og bare gå å ligge med jenter? Spesielt når man tenker at hun er blitt utpult (3 runder) av en mann. Da vil vel også bety at hennes forsøk på revanaje også være ubetydelig? Hun mener at ting kan være bedre nå ettersom hun heller ikke har rent mel i posen. Jeg kan ikke fordra tanken at hun har latt seg bli utpult for å hevne seg på meg, forså at jeg skulle godta det og hatt sex med henne igjen. Det må også sies at jeg er glad i henne, slik at jeg kunne i prinsippet kunne tilgi henne, men i mine øyne er hun en utbrukt, skitten søppel uten noe moralske verdier og generell verdighet. Endret 22. januar 2014 av mordecaiham
melly666 Skrevet 22. januar 2014 #20 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Men er det slik at man skal godta det, være tøffel og tilgi det, da hun mener at hun er likestilt ved å ha hatt affære for å prøve å hevne seg på meg. Eller er det bedre å være tøff, gi faen og gå videre, og bare gå å ligge med jenter? Spesielt når man tenker at hun er blitt utpult (3 runder) av en mann. Da vil vel også bety at hennes forsøk på revanaje også være ubetydelig? Hun mener at ting kan være bedre nå ettersom hun heller ikke har rent mel i posen. Jeg kan ikke fordra tanken at hun har latt seg bli utpult for å hevne seg på meg, forså at jeg skulle godta det og hatt sex med henne igjen. Det må også sies at jeg er glad i henne, slik at jeg kunne i prinsippet kunne tilgi henne, men i mine øyne er hun en utbrukt, skitten søppel uten noe moralske verdier og generell verdighet. Det er sikkert du i hennes øyne også. Du var utro, du har absolutt ingen moralsk høystol å sitte på Endret 22. januar 2014 av melly666 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå