AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Jeg er veldig plaget med eksem på hendene. Hele tiden åpne sår, og ser ikke ut. Jeg har brukt kortison i noen år av og til. Men hjelper ikke. Kommer tilbake uansett Er det noen her som selv er plaget med eksem og har noen råd? Tips til en krem, såpe +++? Anonymous poster hash: d3418...140
Gjest RompeRusk Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Det spørs hvilket eksem du har. Tror at man kan bli "immun" mot effekten av kortison ved langvarig bruk
isbjørnungen Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Har du vært hos hudlege? Kan hende at det er noe du reagerer på, greit å få sjekket skikkelig. Endret 21. januar 2014 av isbjørnungen
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Har du prøvd kremer som har olivenolje i seg? Jeg kjøpte i utlandet en gang og det hjalp meg. Rent produkt med olivenolje og ikke all slags tilsetningsstoffer. Mener en kan få noe lignende her hjemme også. Redda meg da jeg ikke såut på hendene. Anonymous poster hash: b62ec...185
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Har du vært hos hudlege? Kan hende at det er noe du reagerer på, greit å få sjekket skikkelig. Har vært hos hudlege ja. Fikk bare kortison. Han sa det var vanskelig å finne ut hva jeg reagerer på. Men kontakteksem tror jeg det var. Anonymous poster hash: d3418...140
Bad Advice Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Det spørs hvilket eksem du har. Tror at man kan bli "immun" mot effekten av kortison ved langvarig bruk Ikke hvis man tar pauser, man kan feks bruke kortison hver dag i en uke og så en gang i uken for å velikeholde. Du bør selvfølgelig besøke legen angående dette temaet. For å få skikkelige råd eventuelt henvisning til hudlege. Men et tips som hjalp for eksemen jeg hadde på hendene er glykolisk syre (10-12% feks i hudkrem), det tok knekken på eksemen og det kom faktisk ikke tilbake. Den etser vekk (høres mye farligere ut enn det er) den gamle huden din og gjør at du blir kvitt gamle arr, tørr hud og liknende. Samt at det dreper bakterier som ligger på hudoverflaten. Når man har mye eksem på hendene kan huden bli veldig gammel og tørr, slik at den nesten sprekker og det i seg selv kan skape infeksjoner eller gi utbrudd. Feks kan du prøve denne på et lite område på hendene dine: http://www.iherb.com/product-reviews/Neoteric-Cosmetics-Inc-Alpha-Hydrox-Oil-Free-Treatment-1-7-fl-oz-50-ml/52332/?p=1&fr=5 Eventuelt kan jeg og på det sterkeste anbefale "Aderma Exomega" eller "Aderma Zinc" krem (Aderma er den beste!!!).
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Ikke hvis man tar pauser, man kan feks bruke kortison hver dag i en uke og så en gang i uken for å velikeholde. Du bør selvfølgelig besøke legen angående dette temaet. For å få skikkelige råd eventuelt henvisning til hudlege. Men et tips som hjalp for eksemen jeg hadde på hendene er glykolisk syre (10-12% feks i hudkrem), det tok knekken på eksemen og det kom faktisk ikke tilbake. Den etser vekk (høres mye farligere ut enn det er) den gamle huden din og gjør at du blir kvitt gamle arr, tørr hud og liknende. Samt at det dreper bakterier som ligger på hudoverflaten. Når man har mye eksem på hendene kan huden bli veldig gammel og tørr, slik at den nesten sprekker og det i seg selv kan skape infeksjoner eller gi utbrudd. Feks kan du prøve denne på et lite område på hendene dine: http://www.iherb.com/product-reviews/Neoteric-Cosmetics-Inc-Alpha-Hydrox-Oil-Free-Treatment-1-7-fl-oz-50-ml/52332/?p=1&fr=5 Eventuelt kan jeg og på det sterkeste anbefale "Aderma Exomega" eller "Aderma Zinc" krem (Aderma er den beste!!!). Hvor får du tak i glykolisk syre? Aderma funker ikke på meg. Anonymous poster hash: d3418...140
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Jeg pleier alltid å få mange åpne sår, og noen blir litt gule osv. Ser infisert ut. Men jeg har aldri gått til legen for det, eller fått antibiotika krem for det. Er det "farlig"? Eller hva kan skje om jeg går med infisert sår ubehandlet? Anonymous poster hash: d3418...140
Bad Advice Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Hvor får du tak i glykolisk syre? Aderma funker ikke på meg. Anonymous poster hash: d3418...140 Jeg linket jo akkurat til et produkt som inneholder 10% glykolisk syre Prøve linken kanskje? Uansett, om aderma ikke passer får du prøve noe annet. Spør om en haug med testere på apoteket, få med deg to tuber av hver, og 3-5 forskjellige og prøv kanskje hver av dem på en hånd i en 4-5 dager eller noe. Men dersom du ikke har prøvd zinc-salven til aderma anbefaler jeg allikevel den. Zinc dreper bakterier og aderma sin zinc-salve og zinc-stick (du skjønner hva dette er når du er på apoteket) er eksepsjonelt gode produkter.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Jeg linket jo akkurat til et produkt som inneholder 10% glykolisk syre Prøve linken kanskje? Uansett, om aderma ikke passer får du prøve noe annet. Spør om en haug med testere på apoteket, få med deg to tuber av hver, og 3-5 forskjellige og prøv kanskje hver av dem på en hånd i en 4-5 dager eller noe. Men dersom du ikke har prøvd zinc-salven til aderma anbefaler jeg allikevel den. Zinc dreper bakterier og aderma sin zinc-salve og zinc-stick (du skjønner hva dette er når du er på apoteket) er eksepsjonelt gode produkter. hehe, sorry Så det nå. Trykket på linken men trodde det var en vanlig håndkrem. Leste etterpå at det var glykolisk sye i ;-) Da skal jeg prøve Zinc! Takk! Anonymous poster hash: d3418...140
Flua Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Jeg har vært hudløs pga eksem i mange mange år, så kom jeg over magiskrem....helt fantastisk! På meg ihvertfall. http://www.magicream123.com Jeg har prøvd det meste, etter 3 dager med denne var jeg eksemfri, kan av og til ikke tro det enda! Endret 21. januar 2014 av Flua
Bad Advice Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 hehe, sorry Så det nå. Trykket på linken men trodde det var en vanlig håndkrem. Leste etterpå at det var glykolisk sye i ;-) Da skal jeg prøve Zinc! Takk! Anonymous poster hash: d3418...140 Den jeg linket til er ikke håndkrem, bare en slags gele med glykolisk syre. Men passer til all slags hud uten problemer. PS: Du kan bruke det på arr, hard hud og hud som er rammet av eksem feks er litt tørr men unngå åpne sår.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 noen som har prøvd carbaderm? Anonymous poster hash: d3418...140
Flua Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Jeg tåler ikke carbamid som er i Karbaderm. Andre vet jeg liker den. Noen ganger har de små prøver på apoteket, bli dyrt å prøve og prøve...det vet jeg alt om. Jeg har prøvd det meste, med magiskrem er endelig eksemet i sjakk, men den trenger jo ikke å virke for alle.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Eg har prøvd det meste på marknaden. Det som funkar på meg er AgroSan.
Solsikke Skrevet 26. januar 2014 #16 Skrevet 26. januar 2014 Hei, jeg var tidligere plaget med masse eksem på hendene som tidvis bestod av infiserte åpne sår. I likhet med deg hadde jeg prøvd alt av kremer og kortison o.l. Som du skriver så hjelp det i en kort periode før det blusset opp igjen. For et par år siden ble jeg tipset om å bestille meg en time på en klinikk som kunne undersøke om jeg reagerte på noen matvarer, og det gjorde jeg. For meg var det veldig logisk at reaksjonene kom innenfra og ikke utenfra siden det ikke var noen kremer som hjalp. På denne klinikken fikk jeg påvist at jeg hadde lekk tarm og at jeg reagerte på noen ulike ingredienser og matvarer. Jeg la om kostholdet mitt helt, og etter ett års tid ble jeg så og si totalt eksemfri. Dersom jeg spiser noe kroppen min ikke tolererer, hender det at det blusser opp litt eksem igjen, men det forsvinner kjapt så lenge jeg ikke fortsetter å spise det jeg ikke skal. For meg ble den utredningen redningen, og jeg er så evig takknemlig for jeg ikke lenger behøver å bruke kortisonkremer og klø meg til blods. Spør meg gjerne dersom du ønsker tips om klinikk, eller har noen andre spørsmål! 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 Hei, jeg var tidligere plaget med masse eksem på hendene som tidvis bestod av infiserte åpne sår. I likhet med deg hadde jeg prøvd alt av kremer og kortison o.l. Som du skriver så hjelp det i en kort periode før det blusset opp igjen. For et par år siden ble jeg tipset om å bestille meg en time på en klinikk som kunne undersøke om jeg reagerte på noen matvarer, og det gjorde jeg. For meg var det veldig logisk at reaksjonene kom innenfra og ikke utenfra siden det ikke var noen kremer som hjalp. På denne klinikken fikk jeg påvist at jeg hadde lekk tarm og at jeg reagerte på noen ulike ingredienser og matvarer. Jeg la om kostholdet mitt helt, og etter ett års tid ble jeg så og si totalt eksemfri. Dersom jeg spiser noe kroppen min ikke tolererer, hender det at det blusser opp litt eksem igjen, men det forsvinner kjapt så lenge jeg ikke fortsetter å spise det jeg ikke skal. For meg ble den utredningen redningen, og jeg er så evig takknemlig for jeg ikke lenger behøver å bruke kortisonkremer og klø meg til blods. Spør meg gjerne dersom du ønsker tips om klinikk, eller har noen andre spørsmål! Å, så bra ! Hva var det du reagerte på da? Hva er det du må unngå ? Jeg ønsker tips om klinikk ja ! Er så lei av å klø meg til blods, og åpne sår. Anonymous poster hash: d3418...140
Solsikke Skrevet 26. januar 2014 #18 Skrevet 26. januar 2014 Å, så bra ! Hva var det du reagerte på da? Hva er det du må unngå ? Jeg ønsker tips om klinikk ja ! Er så lei av å klø meg til blods, og åpne sår. Anonymous poster hash: d3418...140 I begynnelsen måtte jeg unngå gluten, melk og svinekjøtt, men etter en tid kunne jeg spise svinekjøtt igjen. Nå har jeg et gluten- og melkefritt kosthold, og det fungerer kjempebra for meg. Jeg var på Arenaklinikken i Oslo. Jeg tror ikke de finnes lenger, men jeg vet at det er mange som har gode erfaringer med Balderklinikken, som er en tilsvarende klinikk. Undersøkelsene og det som fulgte med var relativt dyr, men for meg var det veldig verdt det. 1
ablaze Skrevet 26. januar 2014 #19 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har atopisk eksem og pleier å si at jeg reagerer på været. Når det blir frost og kaldt slår eksemen veldig ut. Kortisonkremer hjelper, men klarer ikke alltid å ta eksemen. Må bare smøre meg med krem og tålmodighet og vente på våren. Tips: det kan hjelpe å ta solarium.
Rainbow Skrevet 27. januar 2014 #20 Skrevet 27. januar 2014 Tråden er ryddet for reklame. Klipp fra reglene: Du kan ikke poste innlegg som inneholder: Reklame og annonsering for varer og tjenester også når disse er gratis. Du kan heller ikke spre affiliatelenker eller lignende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå