Gå til innhold

Fordeling av sykt barn dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nettop hentet 1 åringen i bhg og han hadde fått feber i ettermiddag. Han er forkjøla og litt tufs, så han skal selvsagt ikke i bhg i morgen.

Saken er at både jeg og mannen begynte i nye jobber (vikariater) for 3 uker siden, og er jo litt avhengige av å gjøre ett godt inntrykk, for å få forlenget kontraktene våre.

Jeg jobber fast kun 2 dager i uken, mannen hver dag.

Jeg har selvfølgelig jobbedag i morgen...

Så jeg tenker at det beste er at mannen blir hjemme i morgen, siden jeg uansett har fri resten av uken, og kan ha barne hjemme.

Men mannen mener jeg burde bli hjemme, siden vi er mest avhengi av at han får forlenget siden han jobber fulltid.

Hva ville dere gjort??

Kan legge til at barne trives like godt hjemme med begge to:)

Anonymous poster hash: c34ee...6e8
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

OM en sykedag med barnet ødelegger for jobbmulighetene. Er det da virklig en arbeidsgiver han vil ha?

Med tanke på at du bare jobber to dager i uken, bør jo han absolutt klare å ta morgendagen.

• Liker 2
Skrevet

OM en sykedag med barnet ødelegger for jobbmulighetene. Er det da virklig en arbeidsgiver han vil ha?

Med tanke på at du bare jobber to dager i uken, bør jo han absolutt klare å ta morgendagen.

Det er jo det vi ikke vet, om det vil ha noe å si eller ikke for en evt. ny kontrakt....

Men ja, enig med deg.

TS

Anonymous poster hash: c34ee...6e8

Skrevet

Jeg synes det er mest naturlig at han tar seg fri, siden han har plenty med andre dager å gjøre et godt inntrykk på, mens du har bare to.

Anonymous poster hash: b5d0d...0d5
  • Liker 3
Skrevet

Du sier dere begge har jobbet i 3 uker - dere må jo ha jobbet i minst 4 uker for å ha rett på sykt barn dager?

Anonymous poster hash: 9a8c2...9ec
Skrevet

Du sier dere begge har jobbet i 3 uker - dere må jo ha jobbet i minst 4 uker for å ha rett på sykt barn dager?

Anonymous poster hash: 9a8c2...9ec

En av dem må jo likevel være hjemme, med eller uten lønn.

TS, jeg er enig med deg - du har jo fri resten av uken og kan være hjemme, selvsagt bør far ta morgendagen! Uansett, en skikkelig arbeidsgiver vet at arbeidstakere med barn av og til må være hjemme pga. sykdom, og det er ingen grunn for dem å bli sure eller ikke la dere fortsette i jobbene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...