Gå til innhold

Hvordan finne ut hvem som eier bil?


Gjest Amber Rose

Anbefalte innlegg

Gjest Amber Rose

Ser man kan sende regnr til 2282, men koster det 50 kr så gidder jeg ikke. Noen som har peiling på å mye det koster eller andre måter å finne det ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant dette på vegvesenets nettsider :)

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+og+statistikk/Kjoretoyopplysninger/SMS+tjeneste

Statens vegvesen tilbyr kjøretøyopplysninger via SMS.

Tast inn REGNR (mellomrom) og registreringssnummeret på kjøretøyet du ønsker å få informasjon om, og send meldingen til telefonnummer 2282. Etter kort tid mottar du opplysninger som gjelder på oppslagstidspunktet for det aktuelle kjøretøyet.

572063.jpg?_encoded=2f35663566356678302fSend REGNR til 2282

Bruk av tjenesten forutsetter at teleoperatøren ikke har sperret abonnementet for innholdstjenester. Har du en slik sperre får du ikke feilmelding, og det kommer ikke svar fra sms-tjenesten. Kontakt din teleoperatør for å undersøke om abonnementet er sperret for innholdstjenester.

Prisen for tjenesten er kr. 3,- per mottatt melding.

Tjenesten finnes ikke for web (kun som SMS-tjeneste).

Forbehold:
Statens vegvesen tar forbehold om eventuelle feil og mangler i opplysninger du mottar via SMS-tjenesten. Statens vegvesen kompenserer ikke for kostnader ved bruk av tjenesten, selv om denne skulle vise seg å inneholde mangler eller feil.

Dersom du opplever feil eller uregelmessigheter med tjenesten, ta kontakt
med Publikumstjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet bare "regnr til 2282". Men så googler jeg alt mulig rart, da. Noen ganger treffer man, andre ganger ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Så har selvfølgelig mobilen min sperre så jeg ikke kan motta svar. Er det mulig?! Jeg som er så interessert i å vite hvem som kjørte den bilen :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ser man kan sende regnr til 2282, men koster det 50 kr så gidder jeg ikke. Noen som har peiling på å mye det koster eller andre måter å finne det ut på?

Hvor har du sett at det koster 50 kr. å sende en melding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Amber Rose

Hvor har du sett at det koster 50 kr. å sende en melding?

Mange sånne tjenester som er dyre. Det fikk jeg erfare da jeg skulle bestille noe musikk eller bilder da jeg var 14..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Mange sånne tjenester som er dyre. Det fikk jeg erfare da jeg skulle bestille noe musikk eller bilder da jeg var 14..

Det er forskjell på dette og en ren opplysning.

Søk registreringsnummer og få kjøretøyopplysninger om bilen.

Få kjøretøyopplysninger om bilen, mc, båt, caravan via SMS tjenesten til Statens vegvesen, send sms til 2282. Tast inn REGNR (mellomrom) og registreringsnummeret på kjøretøyet du ønsker å få informasjon om, og send meldingen til telefonnummer 2282.

Etter kort tid mottar du opplysninger som gjelder på oppslagstidspunktet for det aktuelle kjøretøyet. Eksempel: REGNR, AJ12345 på en bil– sendes til 2282.mellomrom, registreringsnummer.

Da får du: Merke på bilen - Navn på eier - Bostedskommune for eier - Dato for siste EU-kontroll - Dato for neste EU-kontroll. - Skyldig årsavgift - Omregistreringsavgift. Denne tjenesten koster kr 3 .- per melding.

PS. Det holder å skrive bare bilnummeret, du trenger ikke "regnr." foran.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på dette og en ren opplysning.

Søk registreringsnummer og få kjøretøyopplysninger om bilen.

Få kjøretøyopplysninger om bilen, mc, båt, caravan via SMS tjenesten til Statens vegvesen, send sms til 2282. Tast inn REGNR (mellomrom) og registreringsnummeret på kjøretøyet du ønsker å få informasjon om, og send meldingen til telefonnummer 2282.

Etter kort tid mottar du opplysninger som gjelder på oppslagstidspunktet for det aktuelle kjøretøyet. Eksempel: REGNR, AJ12345 på en bil– sendes til 2282.mellomrom, registreringsnummer.

Da får du: Merke på bilen - Navn på eier - Bostedskommune for eier - Dato for siste EU-kontroll - Dato for neste EU-kontroll. - Skyldig årsavgift - Omregistreringsavgift. Denne tjenesten koster kr 3 .- per melding.

Det var jo det jeg svarte også.

Hun skrev jo "men koster det 50 kr så gidder jeg ikke." ikke at hun regnet med at det kostet 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det var jo det jeg svarte også.

Hun skrev jo "men koster det 50 kr så gidder jeg ikke." ikke at hun regnet med at det kostet 50.

Nei, det er riktig. Hun skrev ikke det direkte. Men det virker som om hun relaterer prisen på denne tjenesten som lasting av musikk og bilder etc. koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sånne tjenester som er dyre. Det fikk jeg erfare da jeg skulle bestille noe musikk eller bilder da jeg var 14..

Du skjønner ikke forskjellen på en rent kommersiell tjeneste og en opplysningstjeneste fra Staten?

Anonymous poster hash: 5fffd...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Du skjønner ikke forskjellen på en rent kommersiell tjeneste og en opplysningstjeneste fra Staten?

Anonymous poster hash: 5fffd...be1

Haha, er det mulig? Nei, jeg pleier aldri å bruke noen som helst sms tjenester så det vet jeg faktisk ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Haha, er det mulig? Nei, jeg pleier aldri å bruke noen som helst sms tjenester så det vet jeg faktisk ikke.

Sender du aldri meldinger til noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at det skal være så rart at TS trodde det kunne være dyrt? Har man bare fått med seg at det er en mulig tjeneste, er det jo virkelig ikke så rart at man ikke vet at Vegvesenet står bak! Jeg var ikke klar over det før jeg søkte det opp nå. Logisk, kanskje, men for meg var det en aha-opplevelse, en sånn "åja, selvfølgelig, det er jo logisk nå som jeg vet det".

Men man har jo sånne ting som Adam-greia som også er en slags opplysningsting, men den koster en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har selvfølgelig mobilen min sperre så jeg ikke kan motta svar. Er det mulig?! Jeg som er så interessert i å vite hvem som kjørte den bilen :sur:

Da ringer du vegvesenet på 02030 imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, arabella! Tekola kom med det perfekt svaret, nå kan vi ros oss ned igjen. Takk!

Anonymous poster hash: 96afb...574

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Herregud, arabella! Tekola kom med det perfekt svaret, nå kan vi ros oss ned igjen. Takk!

Anonymous poster hash: 96afb...574

Hva galt har jeg gjort nå, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...