Gå til innhold

Hvor ofte bæsjer du om dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da må du gå til lege. Mer enn to ganger for dagen er altfor mye. For noen kan det være normalt å ligge på rundt 3 ganger for dagen, men det er vel heller unntaket.

Du kan bestille deg en time hos legen, men det du skal gjøre i mellomtiden er å ta ca et eggeglass med vann og så rører du ut et par skeier potetmel og drikker. Rør helt til du skal sette glasset mot munnen og skal drikke, da potetmelet legger seg utrolig fort i bunnen. Etter noen timer drikker du et glass til.

Er det ikke bedre dagen etterpå kan du prøve å gjenta potetmeldrikkingen, to eggeglass for dagen. Forhåpentligvis blir du bedre da, og om du ikke blir det går du til legen. Det kan virke som om du har en ubalanse i tarmfloraen som ike får rettet seg opp fordi du går på do så ofte. Drikker du potetmel vil dette binde mageinnholdet slik at tarmene får litt tid på å stabilisere seg.

Selv går jeg normalt på do 1 gang for dagen, forresten

Anonymous poster hash: fae60...5f7

Nå er det vel feil å si at det ikke er riktig at noen har avføring opptil flere ganger om dagen, (4-6). Jeg ser heller på det som urovekkende når folk har avføring 1 gang i uken.

Selv gjør jeg fra meg opptil hele 6 ganger om dagen. Jeg er i mye fysisk aktivitet, løper 3 ganger i uken og trener mye styrke ved siden. Jeg har et sunt kosthold og er i veldig god form. Mine foreldre er av akkurat samme type, samt min samboer. Har en slekt som er veldig begeistret for trening og kosthold. For meg er det en indikasjon på at systemet mitt fungerer og jeg har aldri hatt mage/tarm problemer.

Det er vel heller individuelt for hver enkelt vedrørende hva som er normalt. Det er klart at er du løs i magen, bør du oppsøke lege. Da det i verste fall kan være fare for dehydrering. Er avføringen normal i konsistensen, ville jeg ikke bekymret meg.

Anonymous poster hash: 28ec9...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på do og gjør nr to 1-2 ganger om dagen. Har et velfungerende fordøyelsessystem.

Jeg synes 4-5 ganger om dagen høres mye ut, irritabel tarm? Spiser du mye sterk mat? Jeg må på do oftere hvis jeg spiser sterk mat. Hvis du synes det er et problem med å gå på do så ofte bør du kontakte legen og forhøre deg.

Anonymous poster hash: cfc48...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så ofte folk bæsjer!

Jeg bæsjer kanskje 1-2 ganger i uken.



Anonymous poster hash: d27e8...934
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel feil å si at det ikke er riktig at noen har avføring opptil flere ganger om dagen, (4-6). Jeg ser heller på det som urovekkende når folk har avføring 1 gang i uken.

Selv gjør jeg fra meg opptil hele 6 ganger om dagen. Jeg er i mye fysisk aktivitet, løper 3 ganger i uken og trener mye styrke ved siden. Jeg har et sunt kosthold og er i veldig god form. Mine foreldre er av akkurat samme type, samt min samboer. Har en slekt som er veldig begeistret for trening og kosthold. For meg er det en indikasjon på at systemet mitt fungerer og jeg har aldri hatt mage/tarm problemer.

Det er vel heller individuelt for hver enkelt vedrørende hva som er normalt. Det er klart at er du løs i magen, bør du oppsøke lege. Da det i verste fall kan være fare for dehydrering. Er avføringen normal i konsistensen, ville jeg ikke bekymret meg.

Anonymous poster hash: 28ec9...de4

Det er IKKE normalt å gå på do så ofte. Det kan jo ikke være godt for verken rumpe eller tarm. Men når man snakker om hva som er normalt når det gjelder slike ting så betyr jo ikke det at det ikke finnes folk som har helt andre rutiner som er nomalt for de, og du kan godt være en av de. Men når er det altså snakk om ts som plutselig har begynt å gå på do så ofte, og det kan være tegn på at det er noe i veien med bakteriefloraen.

Jeg bæsjet rundt 6 ganger for dagen en gang da jeg gikk på antibiotikakur, og gud så slitsom det var. Og jeg følte meg ekstra skitten der bak også. Hadde jeg bæsjet så ofte til vanlig hadde jeg ihvertfall gått til legen og sjekket at det ikke var noe man kunne gjøre for å gå på do sjeldnere. Hadde man ikke kunne gjort noe og jeg var frisk på alle mulige måter så måtte jeg selvsagt slått meg til ro med det.

Anonymous poster hash: fae60...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjer 2 ganger i uken ca. Helt normal avføring og det er DEILIG å slippe og måtte gå hver dag. Mye mer frihet mtp reising osv.



Anonymous poster hash: 28aee...fc4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bæsjer vær gang jeg tisser,bæsjer ikke så mye om gangen,men med en gang jeg setter meg så kommer det hehe.Klarer ikke tanken heller på å gå rundt med masse avføring inni meg,syns ikke 3-5 ganger dagen hørtes gale ut,mye værre med de som kun gjør det 3-4 ganger i uka,gjeesses tenk på all den driten de går og drasser på inni seg,uuuæææ nasty

Anonymous poster hash: bd495...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...