Gjest Makemeloveit Skrevet 24. januar 2014 #21 Skrevet 24. januar 2014 Tusen takk for gode svar alle sammen! Jeg setter virkelig pris på det! Jeg har tatt prøver for cølliaki og laktose. Både bia blodprøver og slange, men det viser negativt. Jeg liker ikke brød, så det spiser jeg ikke mye av. Men jeg spiser vanlige grove wasa knekkebrød av og til. Samt glutenfritt havregrynsgrøt (fordi jeg synes den er bedre enn den med gluten). Jeg synes det er så kjipt å måtte kutte ut matvarer jeg.. Jeg har andre sykdommer i tillegg, så dette blir liksom en ekstra belastning føler jeg men jeg må vel bare bruke tid og finne ut hva som er bra for meg Jeg setter stor pris på alle svarene deres. Har følt meg litt alene om dette i det siste, så det er litt godt å få noen svar fra noen som kansje har det samme (selv om det er dumt at andre har det på samme måte. Dette er ikke akuratt kjekt!) Men har dere tips til hvordan dere gjør det når dere skal på ferie? Restaurant? Hyttetur? Langtur til fots eller på ski? Jeg er redd for å få for lite mat i meg rett og slett. Ønsker jo ikke å måtte gå på do slike steder.. Så da er det "bedre" å nesten ikke spise.. Noe som jo ødelegger veldig også. Hva med eventuell lukt? Lyd? Tid på toalettet? Unnskyldninger? Hvordan er det med alkohol? Åh.. Jeg har tusen spørsmål.. Hehe Anonymous poster hash: 62439...049 Jeg er like redd som deg for dette. Kan ikke fordra å gå på do andre steder og blir som regel til at jeg lar vær å dra. Alkohol gjør at man kan få mer løs mage og må flere ganger på do dagen etter. Spesielt hvis man drikker mye. Jeg sliter veldig med å spise ute og i utlandet, rett og slett fordi det er så lite jeg kan spise. Ville knasket gulrøtter og chips hvis du er redd for å få i deg for lite. Jeg har alltid små gulrøtter i veska.
floppesopp Skrevet 24. januar 2014 #22 Skrevet 24. januar 2014 Tusen takk for svar! Ja jeg merker at fiber ikke er det beste. Men hvordan er det med havregrynsgrøt? Jeg prøver å spise sunt, men mye fiber og mye "grove" grønnsaker ødelegger for meg. Jeg skal lese og se hva jeg finner ut. Tusen takk for tips! Antibiotika+ skal jeg også se på! Anonymous poster hash: 62439...049 Det er veldig individuelt hva man kan og ikke kan spise. Samboeren min har også diverse mage problemer ( sitter faktisk på sykehuset og venter på nok en en undersøkelse akkurat nå), og for hans del gjør fiber det verre, mens for andre er det er must. Få deg en app/bok og skriv ned hva du har spist ig hvordan du reagerte, så viser det seg snart et mønster Hos oss for eksempel går de aller fleste grønnsaker fint, mens frukt kan sette i gang økt syreproduksjon, men hvor ille det er avhenger av hva han har spist tidligere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå