AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har både en venn og en venninne, de begge lever et vanlig tenåringsliv. (Ene bor i fosterhjem og andre har skilte foreldre, men de har det bra hjemme). De har også begge gode venner, ler og smiler mye på skolen og er sosiale ellers. (Disse to kjenner ikke hverandre, men de er gode venner av meg) Begge har fortalt meg og vist meg at de kutter seg selv, de sier at de er deprimerte og har selvmordstanker. Jeg blir veldig lei meg av dette og jeg vet ikke hva jeg kan si eller gjøre for å hjelpe de. De gjør ikke dette for oppmerksomhet og de vil helst ikke prate om det med meg, og de har ikke fortalt det til noen andre enn meg. Noen som har noen råd når det gjelder dette, hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 14b10...719
Novemberellie Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Alt som har med selvmord å gjøre blir ofte slettet fra KG. Jeg vil anbefale deg å gå inn på sidetmedord.no og lese litt der. De har også et forum. Ikke ta på deg noe du ikke føler du kan takle!
siljejulie Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Alt som har med selvmord å gjøre blir ofte slettet fra KG. Jeg vil anbefale deg å gå inn på sidetmedord.no og lese litt der. De har også et forum. Ikke ta på deg noe du ikke føler du kan takle! enig med deg her! Endret 20. januar 2014 av siljejulie
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Snakk med foreldrene til begge to! Anonymous poster hash: e66fb...95c 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Alt som har med selvmord å gjøre blir ofte slettet fra KG. Jeg vil anbefale deg å gå inn på sidetmedord.no og lese litt der. De har også et forum. Ikke ta på deg noe du ikke føler du kan takle! Takk, det visste jeg ikke! Føler at jeg må hjelpe de i og med at de ikke vil fortelle om dette til noen andre. Anonymous poster hash: 14b10...719
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Snakk med foreldrene til begge to! Anonymous poster hash: e66fb...95c De nekter at familien skal få vite noe om det. De vil helst ikke prate om dette i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 14b10...719
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 De nekter at familien skal få vite noe om det. De vil helst ikke prate om dette i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 14b10...719 Foreldrene er de eneste som kan gjøre noe med dette, med tanke på legehjelp osv så lenge de er under 18 år. Anonymous poster hash: e66fb...95c 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Og forresten, jeg som mor ville blitt rimelig forbannet dersom noen visste at barnet mitt hadde selvmordstanker og jeg ikke fikk en mulighet til å hjelpe mitt eget barn! Anonymous poster hash: e66fb...95c 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Foreldrene er de eneste som kan gjøre noe med dette, med tanke på legehjelp osv så lenge de er under 18 år. Anonymous poster hash: e66fb...95c TS kan da foreslå for disse to at de går til legen, uten å nødvendigvis blande inn foreldrene. Er man over 16, har legen uansett taushetsplikt overfor foreldrene om det ikke er helt spesielle tilfeller.Anonymous poster hash: 710c4...5ba 1
miramis Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 En venn av meg døde nettopp, kunne blitt annet utfall hvis de som visste h*n tenkte på selvmord varslet om det.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Ring Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Der kan du få kvalifiserte råd. Anonymous poster hash: 1bd39...2d5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå