Gå til innhold

Eksotiske reiser (HVOR?)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært i Thailand men ønsker noe enda mer eksotisk og "fjernt". Er veldig interessert i Fransk Polynesia og øyer i nærheten, f.eks. Cook Islands, Fiji, Tahiti, Bora Bora, og liknende. Jeg er usikker på prisnivået på disse stedene... Hotell har jeg sett man kan finne fra mellom 14 000-25 000 for ca. 2 - 2.5 uker. Dette er også bra hotell med bra standard. Det virker derfor ikke så fryktinngytende og velge et slikt sted.. men dersom vi må ut med 20 000 til mat og annet blir det litt vel luksuriøst for våre lommebøker.

Så er det karibien... Barbados, Bahamas, Dominikanske Repblikk...

Eller...

Mauritius, Seychellene, Maldivene...

Noen som har vært på noen av disse stedene og har noe å anbefale? Bora Bora virker som en fjern drøm...

Anonymous poster hash: a9ffe...6f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på en del Karibiske øyer. Grenada, Antigua, Martinique, Guadaloupe, Les Saints, St. Vincent, Dominica, St. Lucia.

De kan virkelig virkelig anbafales. Alle som en. Det er billig å være der, og vi fant hoteller til en fin pris. 3-400kr natta pr pers. Maten er veldig god. Hvertfall om du liker fisk. Jeg spiste bare fiskeretter for å være ærlig, for det var så mye godt.
Var innom Barbados også, den var mindre sjarmerende. Den var veldig USA-turisifisert. Og det var dobbelt så dyrt der som de andre øyene.

Det er ikke så himla dyrt å reise til Karibien heller. Tror vi betalte rundt 6500 for fly for et par år siden.

Skrevet

Jeg har vært på Seychellene, kan absolutt anbefale å reise dit:D Vi valgte de to minste øyene, La Diuge og Praslin, var ei uke på hver øy. Tror det var ca 30 000 for to tilsammen vi betalte, men det går an å få det rimeligere hvis en bor billigere. Helt fantastisk å snorkle der, vannet er krystallklart, og mye eksotiske fisker. Lokal mat er ganske rimelig, men importerte varer er dyrt. F.eks er drinker nesten like dyrt som i Norge. Lokalbrygget øl er derimot rimelig og godt:) Fisk og sjømat, brødvarer o.l er også rimelig.

Kan også anbefale Kenya og safari. Vi var i Mombasa og tok noen dagers utflukt på safari der vi leide bil med sjåfør som var med oss hele tiden. En helt ubeskrivelig bra tur, som absolutt frister til gjentagelse! Prismessig så ble det litt dyrt, tror vi betalte ca 60 000, men da var vi to voksne og et barn. Det var også da inkludert safarituren vi hadde bestilt på forhånd. Derimot så brukte vi nesten ikke ei krone da vi var der, all mat og drikke var inkludert (gikk såklart litt ekstra på butikker og ting vi kjøpte med hjem. Hamstret inn kenyanske kaffebønner f.eks).

Skrevet (endret)

Har fått med meg at Star Tour starter med charter til Bali fra vinter 2014. De starter å selge disse turene i mars.

Jeg har vært på Bahamas, Freeport og Nassau. Freeport er en nydelig og fredelig øy bare noen timer fra Fort Lauderdale med båt.

Nassau har litt av hvert og jeg vil anbefale de som skal dit å booke seg inn på Atlantic på paradise island og holde seg der.

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter 14 dager på Aruba. Reiste charter med Ving. Denne øya ligger utenfor Venezuela i det karibiske hav og er en flott øy å besøke. Nydelige strender, rent og pent overalt, trygt og sikkert og kjempekoselige folk.

Ellers så synes jeg en tur til Myanmar ser rimelig eksotisk ut også. Star tour har charter og tema turer dit.

Har truffet flere som har vært på den Dominikanske republik og som ikke likte seg der.

Endret av caroprins
Skrevet

Prøv sri lanka. Billig og fantastisk fint. Eller hva med malaysia? Borneo, Gili islands og Bali i indonesia? Myyye fint å se i asia om du bare har vært i thailand som også er billig. Palawan eller boracay i fillipinene.

Skrevet (endret)

Du må huske å sjekke om det er regntid eller ikke før du evt reiser til asia eller sør amerika. Indonesia og malaysia feks har samme "sommer" som oss og regntid mens vi har vintet. Der kan det lett regne i 2 uker i strekk. Mens fillipinene er motsatt. Sri lanka har to regnsesonger i året.

Endret av lashara
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...