Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er en gjeng med 5 jenter som skal reise litt rundt i Peru i april. Vi har tenkt til å gå Macchu Piccu, og tenker derfor å bli noen dager i Cuzco. Noen som har vært der som har erfaringer og tips å dele? Steder å besøke, boplass (litt billig)? Steder vi bør holde oss unna? Ellers noe spesielt med kulturen som er lurt å vite på forhånd? Jeg kunne tenke meg å ta en dag på hesteryggen, noen som har prøvd det i Cuzco området?

Etter Cuzco må vi på et eller annet vis komme oss til Lima. Hadde egentlig tenkt buss, men det er ca 22 timer...og har hørt at veldig mange blir bussyke på denne turen, så nå vurderer vi fly. Er det eventuelt noe spennende å se mellom Cuzco og Lima som gjør at vi kan dele opp bussturen med en dags stopp?

Til slutt blir det ca èn dag i Lima, evt mer hvis vi finner noe veldig spennende å se/gjøre der. Har egentlig samme spørsmål om Lima: steder å se? Hvilke områder bør vi holde oss unna? Har hørt at Lima ikke er en superbra by, men kanskje noen her kan overbevise meg/oss om det motsatte?

Takker for alle svar :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips for Cuzco: Beregn en dag eller to for tilvenning til høyden før dere legger store planer. Jeg ville tatt fly og ikke buss. Tips for Lima, besøk Mirafloreskirken. Gled dere, det er fantastisk mye fint å se i Peru.

Anonymous poster hash: 815dc...418
Skrevet

Jeg fikk turen servert på sølvfat (planleggingen) så har ikke noen tips til hvor man kan bo etc., men Lima imponerte meg ikke det spor. En av de kjipeste byene jeg har vært i, og jeg var der bare en dag. Det var veldig tåkete og rotete. Peru er et fantastisk land, men Lima er ikke representativ!

Anonymous poster hash: 10f49...326
Skrevet

Tips for Cuzco: Beregn en dag eller to for tilvenning til høyden før dere legger store planer. Jeg ville tatt fly og ikke buss. Tips for Lima, besøk Mirafloreskirken. Gled dere, det er fantastisk mye fint å se i Peru.

Jeg husket feil navn på kirken, det er denne jeg mente:

http://en.wikipedia.org/wiki/Monastery_of_San_Francisco,_Lima

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...