AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Hvor går man for å få hjelp? Drar man direkte til DPS`en? Anonymous poster hash: becf7...9c7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Du må kontakte legevakta Anonymous poster hash: bc765...078 2
altflyter Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Jeg syntes du skal kontakte legevakten og høre hva de sier. Har selv fått god hjelp der mange ganger (har vært innlagt ganske mye da), men de tar deg på alvor, og skulle du være så uheldig at du ikke blir det, så ber du om en annen lege. Har du noen som kan være med deg? Og ikke gå rundt grøten. Si akkurat hva du tenker. De kan ikke lese tanker, så å hinte om at man vil legges inn, blir bare tåpelig... Så husk! Ikke gi deg de er der for å hjelpe deg. Det er mye bedre å be om hjelp en gang for mye enn en for lite Endret 20. januar 2014 av altflyter 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Jeg husker at jeg hadde samme usikkerhet rundt innleggelse den gangen jeg hadde behov for det også. "Men jeg klarte meg jo å komme meg gjennom de ørten siste selvmordstankene", "Det hjalp jo å spise spaghetti, og jeg klarer jo å stå på to ben, spise maten min og drikke vann...." I ettertid, og mens jeg var innlagt, visste jeg at jeg hadde gjort det rette og burde ha gjort det LENGE før. Du SKAL ikke være alene! Det er ikke alt man greier å komme seg gjennom alene. Livskriser og akutte kriser med selvmordtanker, gråting og ute i kulda? Søk hjelp God klem fra meg Anonymous poster hash: 2eef2...1b3 1
Gjest Tekola Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre rydde og stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Lykke til! Tekola, mod
Fremhevede innlegg