Plonk Skrevet 20. mai 2004 #1 Skrevet 20. mai 2004 Jeg skal bake kake nå i kveld og har en oppskrift der det står 2 dl bakekakao. Jeg har alltid bare brukt vanlig kakao og vet ikke hva som skiller dem fra hverandre. Har noen peiling (eller en boks i kjøkkenskapet de kan kikke på?) 2 dl vanlig kakao høres definitivt ut som det blir i mørkeste laget! Har sjekket Kraft sine nettsider, men der har de bare skrevet utførlig om Regia drikkekakao og Regia Express... Kan noen hjelpe!?
Gjest Madam Felle Skrevet 20. mai 2004 #2 Skrevet 20. mai 2004 Du kan fint bruke drikkekakao til baksten også, for det har jeg gjort mange ganger. Tar det som står i oppskriften, men 2 dl høres veldig mye ut. Bruk 1 dl du, så slipper du å få mørk kake.
Gjest 1111 Skrevet 20. mai 2004 #3 Skrevet 20. mai 2004 Jeg bruker bakekakao og kakao om hverandre og merker ingen forskjell. Med 2 dl bakekakao blir det uansett en mørk kake
Gjest Myumi Skrevet 20. mai 2004 #4 Skrevet 20. mai 2004 Regia Bakekakao er mørkere og kraftigere enn vanlig Regia Kakao.
Gjest gjesta Skrevet 20. mai 2004 #5 Skrevet 20. mai 2004 Bakekakao: Ingredienser: Pulver av presset kakaomasse fremstilt av rensede, røstede og nøtraliserte kakaobønner. Bakekakao gir deg en mørkere og kraftigere kakaosmak, spesielt egnet til baking. (sitat fra bakekakaopakken)
Plonk Skrevet 20. mai 2004 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2004 Å så snille og raske dere er!!! Tusen millioner takk. Jeg har aldri sett på pakningene, så jeg tenkte at det kanskje var en eller annen slags blanding med sukker eller noe annet oppi sammen med kakaoen. Men da kan jeg bare bruke den kakaoen jeg har i skapet, da! Kryss fingre for at kaken blir god, den heter "Djevelsk sjokoladekake", så kanskje det er derfor det skal være to dl kakao.... får se om jeg våger å bruke så mye!!! Hilsen Plonk - som ELSKER sjokokake!!!
Gjest Myumi Skrevet 20. mai 2004 #7 Skrevet 20. mai 2004 Devils Food kake skal være skikkelig mørk så da stemmer det nok med 2 dl. Bakekakao hvis man ikke bruker sjokolade.
Chiquita Skrevet 20. mai 2004 #8 Skrevet 20. mai 2004 Kryss fingre for at kaken blir god, den heter "Djevelsk sjokoladekake", så kanskje det er derfor det skal være to dl kakao.... får se om jeg våger å bruke så mye!!! Da regner jeg med at du smaker på kaken i kveld også... Om den blir god, kan du legge ut oppskriften da, eller sende den til meg på PM? (Jeg skal bake en kake i morgen, og jeg kunne tenke meg å prøve en ny en)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå