Gå til innhold

+ 1 ? - hva gjør dere med single gjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inviterer dere single gjester alene eller med +1? Mye kan jo endre seg på månedene til bryllupet. Og så er det vel litt forskjell på lillesøster som ofte bytter partner og tante Magda som har vært enslig i 15 år.. Jeg vil jo ikke fornærme noen heller. Er det best å bare bli invitert alene og så sier man kanskje fra selv om man treffer noen man gjerne vil gå med før det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du inviterer dem med mulighet for +1, så får de selv bestemme seg om de skal ta med noen.

Regner med at dere vil ha tilbakemelding på om de kommer, og evt. hvor mange som kommer?

Så får de vurdere selv om forholdet varer så lenge, eller om de er sjarmerende nok til å finne sin +1 på den tiden som gjenstår.

Anonymous poster hash: 5624f...c1b
  • Liker 2
Skrevet

Men kan ikke noen oppfatte det fornærmende? At det er er forventet at de skal finne seg en date, liksom.. Eller er det jeg som tenker for mye nå kanskje. :)

Skrevet

Vi setter de på verandaen, gud forby at det skal bli ulikt antall det hadde vært snakkisen for året.

Anonymous poster hash: c6f93...b75
  • Liker 4
Skrevet

Jeg er singel og har vært det i mange år. Jeg ville reagert negativt hvis jeg fikk en innbydelse med meg pluss partner. Hadde følt at jeg måtte finne en å ta med i bryllupet "ditt".

Hvis det er nær familie og min sivile stand hadde blitt forandret, så kunne jeg spurt om å få ta med partneren min. Familie kjenner en som regel og får du vite at den single ikke lenger er singel, så kan du jo bare gi beskjed om at partneren også er velkommen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at man bare inviterer den single. Det handler om økonomi og forutsigbarhet for brudeparet og da kan man ikke regne med at den single skal få seg kjæreste frem mot bryllupet og risikere at man må betale mat for en som ikke er til stedet. Får en singel person seg kjæreste rett før bryllupet er det helt normalt at denne personen går alene.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå er det bare en singel som blir invitert i vårt bryllup (hvis vi ikke skal regne med bestemødre som er enker), men det har aldri vært snakk om å invitere med +1.

Endret av Naria
Gjest Daenerys
Skrevet

Det er en del single som blir invitert i vårt.

For oss er det ikke naturlig å invitere venners nye kjærester, så det er ikke sikkert vi kommer til å ha en +1 policy. Det er en maksgrense for hvor mange gjester vi kan ha pga lokalet, så kjenner vi ikke den nye kjæresten godt nok, blir han/hun ikke invitert. Vårt bryllup, våre regler :) Vil heller ha alle menneskene vi er glad i og kjenner og feire med dem, enn å ha 10 ukjente med bare fordi det er noens kjæreste.

De som vi begge kjenner eller en av og kjenner godt blir selvsagt invitert med følge, men jeg mener at det skal være et kjennskap til den personen.

Skrevet

Men kan ikke noen oppfatte det fornærmende? At det er er forventet at de skal finne seg en date, liksom.. Eller er det jeg som tenker for mye nå kanskje. :)

Nei nei, du gir dem en invitasjon hvor de har muligheten til å krysse av for : "bare megselv" "megselv og en annen" "jeg kan ikke komme" typisk.

Så må de selv vurdere om de skal ha med noen eller ikke. Kanskje noen som har kjæreste ikke tar ham/henne med av forskjellige årsaker også.

Anonymous poster hash: 5624f...c1b

Skrevet

Er foreløpig bare kommet til gjestelisten, da bryllupet er 1,5 år frem i tid.
Men har satt en X etter alle single voksne, slik at jeg tar med i beregningen at de kanskje har noen når det er tid for bryllup. Lettere å legge et budsjett da, bedre å budsjettere med for mye ;)

I invitasjonen kommer det bare til å stå navnet på personen, så får enten folk kontakte meg om de har noen de mener bør få være med, eller så kontakter jeg dem og sier at "selvfølgelig er Morten også invitert" :)

Anonymous poster hash: 7f617...67a
  • Liker 1
Skrevet

Inviter personen og om dere senere skulle få vite at den og den har fått seg kjæreste eller samboer, så kan dere gi beskjed om at h*n også gjerne må komme.

dersom dere ønsker det, så kan dere jo også avgrense det litt, f.eks. dersom du vet at en kusine eller venninne ofte har nye kjærester, så trenger du ikke å gi beskjed om at følget også er invitert med mindre du føler de har vært partnere lenge nok eller merker at det kommer til å vare mer enn noen uker.

Skrevet

Hvis de er single på invitasjonstidspunktet så inviterer du bare dem.

Hvis de skulle få seg en kjæreste i mellomtiden ville det for meg være 3 muligheter.

1. Forholdet er for fersk til å møte alle vennene og annonsere til verden at man er et par

2. Man spør "Ser du har fått kjæreste, vil du ta ham/henne med"? (Da bare hvis dere vil og det ellers passer

3. Den som er invitert kommer og spør om det går greit. Da er det helt fair å svare både ja og nei.

Inviter personen alene og ta problemet først hvis det i det hele tatt oppstår.

• Liker 1
Skrevet

Vi setter de på verandaen, gud forby at det skal bli ulikt antall det hadde vært snakkisen for året.

Anonymous poster hash: c6f93...b75

Hæh?

Hvem bryr som om ulikt antall? Ikke jeg i hvert fall. Jeg bryr meg om at gjestene skal ha en best mulig dag.

Skrevet

Hæh?

Hvem bryr som om ulikt antall? Ikke jeg i hvert fall. Jeg bryr meg om at gjestene skal ha en best mulig dag.

Det er ikke vanlig med +1 i Norge. Jeg ville invitert kun de single og etter det utvist skjønn, dersom min bestevenninne fikk seg kjæreste etter at invitasjonene ble sendt ut og vi hadde da hatt en del med han å gjøre så hadde jeg invitert han i ettertid.

Anonymous poster hash: 9adc8...f23

Skrevet

Hæh?

Tror det der var ironisk ment..

Anonymous poster hash: b8ba6...14f

Skrevet

Det er en del single som blir invitert i vårt.

For oss er det ikke naturlig å invitere venners nye kjærester, så det er ikke sikkert vi kommer til å ha en +1 policy. Det er en maksgrense for hvor mange gjester vi kan ha pga lokalet, så kjenner vi ikke den nye kjæresten godt nok, blir han/hun ikke invitert. Vårt bryllup, våre regler :) Vil heller ha alle menneskene vi er glad i og kjenner og feire med dem, enn å ha 10 ukjente med bare fordi det er noens kjæreste.

De som vi begge kjenner eller en av og kjenner godt blir selvsagt invitert med følge, men jeg mener at det skal være et kjennskap til den personen.

Det var sånn vi gjorde det, og vi var veldig fornøyde med det!

Ei god venninne av mannen fikk kjæreste et par måneder før, men vi hadde ikke truffet ham. Men siden hun var en såpass god venninne fikk hun tilbudet om å ta ham med, men hun valgte å si nei :)

Skrevet

Jeg had ikke tatt det ille opp om det kom en innbydelse med mulighet for å ta med seg noen. Bør stå TYDELIG at det er frivillig da.

Anonymous poster hash: 3ebde...ff8

Skrevet (endret)

Ingenting. Det er jo, h-n jeg vil ha i selskapet. Får h-n er kjæreste eller vil ha med seg en håper jeg vi er så nære at vi kan prate om det...

Endret av Trude.lutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...