Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt rykter om at det snart kommer en ny type teoriprøve på Biltilsynet, hvor det ikke lenger står hvor mange kryss man må krysse av blant svar alternativene. Noen som vet om dette stemmer og når dette kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok teoriprøven i fjor, det stod ingenting om hvor mange kryss det var da, og har aldri hørt om at det har eksistert.

Skrevet

Fra og med 1. april i år kom det nye regler ang. teoriprøven. Nå står det hvor mange av svaralternativene som er riktige, det gjorde det ikke før. Nå kan en kun ha 27 feil for å bestå prøven, mot 35 før.

Jeg har ikke hørt noe om at reglene skal forandres igjen.

Skrevet

Takk for svar begge to. Da ser det ut som det var omvendt fra det jeg trodde (bra - for det virker enklere slik). Da er det nok ingen ny endring nå nei.

For andre som skal ta teoriprøven - her kan man øve seg:

> www.teoriproven.no

Skrevet
Fra og med 1. april i år kom det nye regler ang. teoriprøven. Nå står det hvor mange av svaralternativene som er riktige, det gjorde det ikke før. Nå kan en kun ha 27 feil for å bestå prøven, mot 35 før.  

Jeg har ikke hørt noe om at reglene skal forandres igjen.

Jeg skal ta teori prøven snart,og jeg har ikke fått noen beskjed om at man kan kun ha 27 feil....Arg...Jeg hater når man ikke kan få beskjed om slikt...Jeg er jo innom kjøreskolen innimellom,og det hadde jo vært greit å få beskjed....

Lilletrollet-som stuper over teori bøkene...

Gjest gjesta
Skrevet

27 feil er ikke bare bare.. Jeg hadde 9 feil, og jeg synes det er masse. Dessuten er det mye enklere når man får vite hvor mange man skal krysse av, slik at man slipper å krysse av for mange eller for få.

Grunnen til at de lagde nye regler var for å reduserer antall ulykker. Dessuten førte de nye reglene med seg at man kan ta teoriprøven 6 måneder før, mot 10 dager som var tidligere.

Dessuten ble de nye reglene innført 1.mars.

Aylana- som fyller 18 om noen få minutter :)

Gjest Anonymous
Skrevet
27 feil er ikke bare bare.. Jeg hadde 9 feil' date=' og jeg synes det er masse. [/quote']

Jeg hadde 7 feil.. Er ganske sjokkert over dem som klarer å få 27 feil!

Skrevet
For andre som skal ta teoriprøven - her kan man øve seg:

> www.teoriproven.no

Hm... Jeg fikk 17 feil!

Så da hadde jeg stått, men det var vel kanskje litt mange.

Holder på å ta lappen nå, kanskje jeg skal prøve å få tatt teoriprøven før bryllupet? Hadde vært deilig å fått det overstått. :P

Skrevet

Hvor mange spørsmål får man på teoriprøven på biltilsynet?

Gjest Catwoman
Skrevet
dessuten førte de nye reglene med seg at man kan ta teoriprøven 6 måneder før, mot 10 dager som var tidligere.

hmm.. hva mente du? Grensen på når man kan kjøre opp etter at man har hatt teorien har da vært på mer enn 10 dager før og.

Jeg hadde tolv feil på teorieksamen, jeg tok den i fjor somemr altså før de nye reglene kom, og da fikk jeg høre av sensor at det var veldig bra. Det er så veldig lite som skal til for å få en feil, at selv om man får 35 (tidligere grense) så er det sannsynlig at man kan teorien godt likevel.

Tror den nye greia med at det står hvor mange som er riktige på hvert spørsmålet vil gjøre det enklere.

Skrevet

Ja hvordan er egentlig dette med hvor lang tid man har på seg til å kjøre opp? Har spurt både på Biltilsynet og på kjøreskolen og begge sier at teoriprøven er gyldig i 3 år - og at man derfor har 3 år på seg til å kjøre opp. Synes dette høres usannsynelig mye ut jeg... Trodde heller det var snakk om 3 måneder eller noe sånt jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

På min prøve som jeg tok i forgårs står det; bestått, gyldig i 3 år. Så det er riktig med 3 år.

Skrevet
På min prøve som jeg tok i forgårs står det; bestått' date=' gyldig i 3 år. Så det er riktig med 3 år.[/quote']

:P Gratulerer! Prøver igjen jeg...hvor mange spørsmål fikk du?

Skrevet

:P Gratulerer! Prøver igjen jeg...hvor mange spørsmål fikk du?

På www.teoriproven.no er det totalt 45 oppgaver (og du kan ha 27 feil).

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg lagde jo en radioreportasje om dette, og de sa 6 måneder til meg. Da broren min kjørte opp for snart 4 år siden så kunne ikke teoriprøven være mer enn 10 dager gammel.

12 feil på gamleprøvene er slettes ikke dårlig. Jeg har tatt begge to, og jeg fikk færrest feil på den prøven hvor man fikk vite antall riktige svar.

På teoriprøven.no fikk jeg 0 feil.

Gjest gjestja
Skrevet

når jeg tok prøven stod det ikke hvor mange kryss jeg skulle sette,,

Skrevet

Tok prøven på onsdag og det gikk jo som en lek. :)

Det stod hvor mange alternativer man skulle krysse av. Jeg fikk bare 8 feil og det var visst veldig bra. :D

Gjest gjesta
Skrevet
Tok prøven på onsdag og det gikk jo som en lek. :)

Det stod hvor mange alternativer man skulle krysse av. Jeg fikk bare 8 feil og det var visst veldig bra. :D

Ja, det er kjempebra :)

Gratulerer med bestått teoriprøve :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Folk som er så dumme at de sliter med teoriprøven har ingenting i trafikken å gjøre!

Skrevet

Det er 45 spørsmål, du får vite hvor mange riktige svaralternativer det er på hvert spørsmål og teoriprøven er gyldig i tre år. Stryker du må du vente 14 dager før du prøver på nytt. Prøven koster kr 235,- De nye reglene gjaldt fra 01. mars 2004.

Kjøreskolene har fått elendig informasjon om endringene så om du ikke har fått vite noe av kjørelæreren kan det være fordi de ikke vet.

Lukke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...