Gå til innhold

Dere som nettdater.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skriver dere når dere tar kontakt med en dame/mann og hvordan svarer dere når dere får brev? (kort/langt - kaldt/varmt)

Og hva er årsaken til at du svarer på den måten du gjør? (så kort eller så langt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg kontakter noen skriver jeg langt og kaldt. Merkelig tråd.

Anonymous poster hash: ac5a2...9a8
Skrevet

Når jeg kontakter noen skriver jeg langt og kaldt. Merkelig tråd.

Anonymous poster hash: ac5a2...9a8

Greia er at det er så mange som klager over at kvinner er så uengasjerte når de svarer på henvendelser på nettdatingsider. Mens kvinnene igjen klager over hvor dårlige mennene er til å være engasjerende når de tar kontakt.

Så derfor lurer jeg på hvordan DU svarer/henvender deg og hva slags resultat det gir deg.

Skrevet

Og så er jeg selvsagt nysgjerrig på hvordan kvinnene er når de tar kontakt, og hvordan mennene er når de svarer på en henvendelse.. det går jo begge veier..

Skrevet

Jeg er jente og tar ikke kontakt med gutta der inne. Unntatt et par ganger tidligere. Men når jeg svarer er jeg høflig og hyggelig (som jeg ser det selv iallefall). Og det skyldes jo mye at de som skriver skriver hyggelig, men nøytralt.

Anonymous poster hash: f076c...90b
Skrevet

Jeg er nok ikke så flink til å svare de som kontakter meg, foretrekker å finne de jeg vil skrive med selv. Kutter ut å skrive med en person dersom det ikke kommer noen spørsmål tilbake meg, men bare svar på det jeg spør om. Er også andre ting som påvirker lysten til å holde kontakten med en person.

• Liker 1
Skrevet

Guttene skriver som regel:

-hei, hatt en fin helg?

-hatt en fin helg? Jeg har gjort ditten og datten og bla bla bla om helgen

-hei, du er pen. Vil du bli bedre kjent?

Anonymous poster hash: 07f39...618

Skrevet

Hvordan skriver dere når dere tar kontakt med en dame/mann og hvordan svarer dere når dere får brev? (kort/langt - kaldt/varmt)

Og hva er årsaken til at du svarer på den måten du gjør? (så kort eller så langt)

Jeg tror det varierer fra person til person. Det viktigste er å svare / skrive på en måte som er naturlig for deg. Du kan heller aldri vite på forhånd hva personen du skriver til liker, lange eller korte innlegg.

Skrevet

Er det kembo å chille'n litt på greenen mens daten er på post med betalingsterminalen??

Anonymous poster hash: 72dfd...5b8
Skrevet

Dumme spørsmål får dumme svar.

Morsomme spørsmål får morsomme svar (vi finner fort ut om vi har samme humor).

Filosofiske spørsmål får filosofiske svar.

Grisete spørsmål får ikke svar.

Skrevet (endret)
Hva jeg skriver kommer an på hva hun har skrevet i profilen sin. Har hun skrevet en profil som sier noe om hvem hun er så skriver jeg en relativt kort melding hvor jeg sier at jeg syns hun virker interessant og at jeg vil bli kjent. Nøyaktig hvordan jeg formulerer meg kommer an på litt av hvert.
Er det noen i profilen hennes som får meg til å lure på noe, så sier jeg "Hei" spør om det jeg lurer på. Etter min erfaring er det den beste måten å få kontakt med, for samtalen utvikler seg naturlig :jepp:
Og de som ikke har skrevet noe i profilen sin, skriver jeg sjeldent til for jeg regner med at de kun er ute etter komplimenter for utseende sitt :vetikke:
De få gangene noen jenter har skrevet til meg så har det vært meldinger av typen "Skjera? :) " eller "Du er søt <3 ". Den første meldingen er litt rar å svare på for jeg vet aldri hva slags info de er ute etter, og den andre sier jeg bare "Takk :)" til. Syns egentlig det er litt merkelig med hjerter i meldinger fra folk jeg ikke kjenner,så de mister jeg litt lyst til å svare :klo:
Endret av Mr.Omg
Skrevet

Får alltid inntrykk av at disse trådene er skjulte markedsundersøkelser.

Anonymous poster hash: 60f01...e83
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er nok ikke så flink til å svare de som kontakter meg, foretrekker å finne de jeg vil skrive med selv. Kutter ut å skrive med en person dersom det ikke kommer noen spørsmål tilbake meg, men bare svar på det jeg spør om. Er også andre ting som påvirker lysten til å holde kontakten med en person.

Fordi du da tenker at de ikke er så interessert i å bli kjent med deg når de ikke stiller spørsmål tilbake ikke sant?

Da lurer jeg på om gutta som leser denne tråden kan svare på hvorfor de er så dårlig til å stille spørsmål? Er et fordi dere ikke er interessert til å ha videre kontakt???

Skrevet

Hva jeg skriver kommer an på hva hun har skrevet i profilen sin. Har hun skrevet en profil som sier noe om hvem hun er så skriver jeg en relativt kort melding hvor jeg sier at jeg syns hun virker interessant og at jeg vil bli kjent. Nøyaktig hvordan jeg formulerer meg kommer an på litt av hvert.
Er det noen i profilen hennes som får meg til å lure på noe, så sier jeg "Hei" spør om det jeg lurer på. Etter min erfaring er det den beste måten å få kontakt med, for samtalen utvikler seg naturlig :jepp:
Og de som ikke har skrevet noe i profilen sin, skriver jeg sjeldent til for jeg regner med at de kun er ute etter komplimenter for utseende sitt :vetikke:
De få gangene noen jenter har skrevet til meg så har det vært meldinger av typen "Skjera? :) " eller "Du er søt <3 ". Den første meldingen er litt rar å svare på for jeg vet aldri hva slags info de er ute etter, og den andre sier jeg bare "Takk :)" til. Syns egentlig det er litt merkelig med hjerter i meldinger fra folk jeg ikke kjenner,så de mister jeg litt lyst til å svare :klo:

Tror du ikke at disse tingene noen ganger gjør at du går glipp av noen som faktisk kan være veldig bra?? Eller tror du at nettdating bare er et rullebånd som hele tiden fyller seg opp med bedre damer, så det er ikke så farlig liksom??

Skrevet (endret)

Får alltid inntrykk av at disse trådene er skjulte markedsundersøkelser.

Anonymous poster hash: 60f01...e83

Jeg kan ikke snakke for andre som lager slike tråder, men jeg jobber som Daterådgiver og for at jeg skal ha svar til mine "kunder" så trenger jeg å se mer helhetlig hva som er normalt eller ikke. For jeg bruker ganske mye energi når jeg snakker" med noen på nettdatingsidene selv, og er derfor nysgjerrig på hva andre gjør.. Markedsundersøkelser kan man vel også kalle det. for jeg sjekker jo markedet slik at jeg har bedre oversikt over hva folk holder på med..

Og hvis du er redd for at jeg er ute etter å tjene penger så kan jeg fortelle deg at jeg jobber gratis sånn at alle som vil kan få..

Endret av Nettinettet
Skrevet

Jeg tror det varierer fra person til person. Det viktigste er å svare / skrive på en måte som er naturlig for deg. Du kan heller aldri vite på forhånd hva personen du skriver til liker, lange eller korte innlegg.

Ja derfor spurte jeg hva DERE gjør.. for å se om de fleste bruker litt energi når de skriver til andre eller ikke.. Fordi det i det siste er kommet ekstremt mange klager på at ingen gir av seg selv i det hele tatt.. og da skjønner jeg ikke hvorfor man er registrert på nettdatingsider engang..

Skrevet

Tror du ikke at disse tingene noen ganger gjør at du går glipp av noen som faktisk kan være veldig bra?? Eller tror du at nettdating bare er et rullebånd som hele tiden fyller seg opp med bedre damer, så det er ikke så farlig liksom??

Det kan god hende at de som ikke har skrevet profiltekst er bra, men hvordan skal jeg vite det når hun ikke engang har tatt seg tid til å si noen få ord om seg selv? Hele poenget med å ha profiltekst er jo for at andre skal få et inntrykk av hvem du er. Jeg sier ikke at jeg ikke skriver til de uten tekst, men det skal litt ekstra til for at jeg skriver til en med bare bilde.

Og jeg svarer jo de få som sender <3 til meg, men jeg syns fortsatt det er rart at de sender det.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg skriver korte meldinger, men prøver å gripe fatt i noe i profilen som interesserer meg og som jeg kan spørre mer om.

Jeg synes det spiller liten rolle hva en mann skriver dersom jeg liker profilen hans. Det eneste jeg overhodet ikke liker er feks lange copy-paste-meldinger som tydeligvis spammes ut til samtlige damer.

Skrevet

Fordi du da tenker at de ikke er så interessert i å bli kjent med deg når de ikke stiller spørsmål tilbake ikke sant?

Da lurer jeg på om gutta som leser denne tråden kan svare på hvorfor de er så dårlig til å stille spørsmål? Er et fordi dere ikke er interessert til å ha videre kontakt???

Ja, det er nettopp det. Også er jeg opptatt av å finne en partner som jeg kan føre både små og store samtaler med, og jeg får ikke følelsen av at det er viktig for en som ikke spør noe tilbake.

Anonymous poster hash: a15b4...11b

Skrevet

Det kan god hende at de som ikke har skrevet profiltekst er bra, men hvordan skal jeg vite det når hun ikke engang har tatt seg tid til å si noen få ord om seg selv? Hele poenget med å ha profiltekst er jo for at andre skal få et inntrykk av hvem du er. Jeg sier ikke at jeg ikke skriver til de uten tekst, men det skal litt ekstra til for at jeg skriver til en med bare bilde.

Og jeg svarer jo de få som sender <3 til meg, men jeg syns fortsatt det er rart at de sender det.

Nei du kan ikke vite at de ikke er bra, men jeg bare tenker at når mange tenker som deg så blir det ofte til at man leter og ikke finner, fordi man leter etter ikke helt har gjort jobben sin.. men samtidig hvis man tenker "synd for dem" så er det jo egentlig synd for en selv, for det er en selv som ikke finner det man leter etter...

Jeg hadde en sånn merkelig holdning før (og jeg sier ikke at du har en merkelig holdning altså) hvor jeg tenkte at de som ikke skrev kunne ha det så bra, og de som skrev korte meldinger gadd jeg ikke svare, osv osv osv.. men etter at jeg fikk litt mer selvinnsikt og endret tankegangen har jeg oppdaget at jeg har gått glipp av mye bra, fordi jeg hadde så mange teite tanker.. Jeg skriver til og med til de uten bilde og det er overraskende mange kjekkaser uten bilde, og de er ikke fake eller gifte heller :)

Jeg bare tenker litt høyt her altså.. alle må jo gjøre det de er komfertable med eller selv ønsker, men jeg tror mange går glipp av kjærligheten fordi de ikke gidder gi litt ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...