AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Skrev her inne for en stund tilbake om hunden min som var mye syk. Han kaster opp (to ganger de siste to dagene), har diarè (ikke denne gangen) og blod i avføring og oppkast hvis det blir vedvarende. Denne gangen har han kastet opp to ganger, det er hvitt/gult og slimete. Også har avføringen vært normal, men det har kommet en del friskt blod og slim. Magen hans lager helt syke lyder og han har vært en del plaget med luft. Nå høres det ut som han har sånn renne diarè pga alle lydene fra magen hans, men avføringen er fast. Har selvfølgelig vært hos dyrlegen hver gang han har vært dårlig, men de gidder ikke høre på eller mener det er normalt. Han har ikke byttet mat på mange måneder, ei heller godbiter eller andre ting som er nytt for han. Han har blitt fulgt opp med alt som er av vaksiner, ormekur ol. Han driver ikke med selvlufting og går som regel i bånd ute så vi har god kontroll på hva han evt. får i seg. Nå er magen ganske oppblåst pga luft og han er tydelig plaget av det for han går rundt og rundt hver gang magen bråker og han lukter seg i rompen. Han har ikke prompet siden i går. Matlyst er som vanlig, men han spiser litt saktere. Han drikker ganske mye vann. Noen som har peiling på hva det kan være? Anonymous poster hash: 31b65...6e7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Og forresten, jeg syns også det lukter litt rart av pelsen hans. Anonymous poster hash: 31b65...6e7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Huff bytt dyrlege og fortell sykdomshistorien til den nye. Endret 20. januar 2014 av Evilposelos
Kardashian Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Noe er tydeligvis galt, syns det er dårlig av dyrlegen å ikke ta deg seriøst! Har du bare gått til en, eller flere som sier det samme ? Noen av symptomene du nevner, minner meg litt om min egen hund. Han har kronisk bukspyttkjertel-betennelse. Men jeg skal ikke sette noen diagnose her. Håper virkelig dere finner ut av det!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Huff bytt dyrlege og fortell sykdomshistorien til den nye. Ja, vi må prøve det igjen. Vi har byttet en gang før. De ga hunden vår antibiotika som resulterte i magesår og anemi. Er ikke så mange dyrleger her så syns det er veldig vanskelig. Vurderer å ta han med til Oslo Noe er tydeligvis galt, syns det er dårlig av dyrlegen å ikke ta deg seriøst! Har du bare gått til en, eller flere som sier det samme ? Noen av symptomene du nevner, minner meg litt om min egen hund. Han har kronisk bukspyttkjertel-betennelse. Men jeg skal ikke sette noen diagnose her. Håper virkelig dere finner ut av det! Ja, jeg mener også at noe må være galt. Nekter å godta at det liksom skal være normalt. Jeg har gått til to forskjellige dyreklinikker. De mener at det er normalt, men som jeg skrev til Evilposelos ga den ene dyrlegen antibiotika i tilfelle det kunne være noe parasitter, endte med magesår og anemi. Takk for svar, skal lese litt om det og se om det kan stemme. Ja, det håper jeg også. Sitter oppe med han nå i natt for han er ikke bra. Har vært ute 2 ganger allerede og kastet opp i sengen tidligere i dag. Anonymous poster hash: 31b65...6e7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Uff, stakkars hund! Jeg ville tatt han med til Oslo hvis det er det som må til. Enten Smådyrvakta på Veterinærhøyskolen eller Doktor Dyregod på Østerås, be om time hos Ueland. Dyrt, men bra. Anonymous poster hash: c46f6...4cd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Nå har vi vært hos dyrlegen igjen. Var flere dager siden faktisk. Han har nå blitt veldig løs i magen på tross av spesialfôr for magen. Han piper nå fra vi våkner til vi sovner igjen. Piper på tur, hjemme osv. Er så frustrert og lei meg. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 31b65...6e7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 Har hunden blitt behandlet for magesår? Synes det er helt forferdelig at dyrlegen ikke tar problemet på alvor. Hadde dratt til Oslo, fortalt hele historien og spurt om en skikkelig sjekk denne gangen, blodprøver og røntgen.
Brimi Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Ring dyrlegen igjen. Huff, føler med deg. Ikke noe greit når dyrene våres er syke :-(
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 Bytt lege. Det kan være alvorlig. Han kan ha spist noe som sitter fast, eller den har sykdom. Om det er mennesker eller hund og det kommer langvarig bod i avføring, skal det skjekkes Anonymous poster hash: 5abad...ba5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 Ring veterinærhøyskolen nå, de har døgnvakt. Og fortell at han piper fra dere står opp til dere legger dere! Telefon: 22 96 49 10 Vakttelefon (19:00 - 08:00): 820 90 102 Anonymous poster hash: 46c11...f97
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #12 Skrevet 26. januar 2014 Hunden min hadde helt like symptomer. Jeg leverte aføringsprøve og fikk svar. Han hadde innvollsparasitt. Giardia lamblia. Tre dager med parasittmedisin og han var helt fin. Kan være verd å sjekke avføringen. Det er du selv som bestemmer om du vil sjekke avføringen, ikke veterinæren. Husk at du er kunden! Lykke til Anonymous poster hash: 24115...d81
Toril82 Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Heisann! Holder på å google meg ihjel, da vår hund har periodevis mye romling og diaré, så kom jeg over dette. Har byttet for flere ganger, stått på antibiotika pga mistenkt infeksjon og nå bruker vi rc hypoallergenic fòr. Men fortsatt dårlig. Fant du ut hva det var?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå