Gå til innhold

En Smitt til Smule

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dessuten er jeg jo travelt opptatt med å bekymre meg for ungene :fnise: Takk igjen for fine ord om selvstendige barn (det er for så vidt helt riktig, og fortjent) og tøff mamma (litt mindre fortjent). I dag skal jeg tillate meg å mase litt på Susain, for jeg vil gjerne høre hvordan det har gått første dagen på skolen. Ellers skal jeg være glad hvis hun gir et pip nå og da, og i alle fall ikke sende henne meldinger oftere enn hver 2.-3. dag. Jeg lurer jo veldig på hvordan hun har det og hva hun driver med, men må pent holde meg i skinnet. Jeg skal IKKE mase! :ler:

Da jeg var på tre ukers språkreise i England som 14-åring fikk min mor ett - 1 - postkort på tre uker som eneste livstegn. Nå var dette før mobiltelefonenes tid, men hun syntes nok jeg kunne vært litt mer meddelsom underveis :fnise: Men hun regnet med at intet nytt var godt nytt - at jeg ikke skrev fordi jeg var opptatt med å ha det gøy, og at det jo var mye bedre enn at jeg satt inne og skrev hjem til mor hver kveld.

Egentlig er jeg ganske glad for at vi ikke hadde mobiltelefon da jeg var barn og tenåring - ja, det er mye lettere å få tak unger som ikke er hjemme, men jeg har inntrykk av at for mange betyr det i praksis mer bekymring, ikke mindre - for hvorfor svarer ikke poden på melding eller oppringing umiddelbart? Han er ti minutter for sent hjemme - hvorfor har han ikke gitt beskjed? Og når jeg leser om sånne som han i Aftenposten forleden, som i praksis overvåket ungene sine - inkludert 18-åringen - med mobilen lurer jeg litt på hva som har skjedd, og hva som skjedde med tillit og kommunikasjon og å få lov til å gjøre feil og lære av egne erfaringer og bli litt selvstendig og sånt.

Gratulerer med flink fotball-sønn - det er lov å skryte av sånt, altså! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da jeg var leder på språkreiser måtte vi alltid minne dem på å sende melding hjem, men mitt inntrykk var at det ikke funket, for de hadde det altfor travelt med å ha det gøy (og ikke på språkreisestudenter i media måten) ;)

Endret av Wolfmoon
  • Liker 1
Skrevet

Da jeg var på tre ukers språkreise i England som 14-åring fikk min mor ett - 1 - postkort på tre uker som eneste livstegn. Nå var dette før mobiltelefonenes tid, men hun syntes nok jeg kunne vært litt mer meddelsom underveis :fnise: Men hun regnet med at intet nytt var godt nytt - at jeg ikke skrev fordi jeg var opptatt med å ha det gøy, og at det jo var mye bedre enn at jeg satt inne og skrev hjem til mor hver kveld.

Hehe, sånn var det da jeg var på utveksling også.

Eller, jeg skrev et brev i uka. Og så fikk jeg tre brev i uka: fra min far på mandager (sånn ca), min stemor på fredager, og min mor på lørdager. Og faktisk, det var ganske morsomt å bli kjent med sine foreldre per brev. Man får en helt annerledes kommunikasjon. Når ungene har vært på Hudøy- der det ikke er lov med mobil- har jeg syntes at det var en veldig sjarmerende del av det hele: å skrive og motta brev fra barna. Helt annerledes enn sms-snakk, altså, og anbefales!

Når det er sagt, skjønner jeg godt at moren din hadde håpet på et kort eller to til... men samtidig tror jeg alle mammaer som sender de unge på tur har stor forståelse for at det ikke er tanken på de hjemme som dominerer. Som du sier: no news is good news! :jepp:

Egentlig er jeg ganske glad for at vi ikke hadde mobiltelefon da jeg var barn og tenåring - ja, det er mye lettere å få tak unger som ikke er hjemme, men jeg har inntrykk av at for mange betyr det i praksis mer bekymring, ikke mindre - for hvorfor svarer ikke poden på melding eller oppringing umiddelbart? Han er ti minutter for sent hjemme - hvorfor har han ikke gitt beskjed? Og når jeg leser om sånne som han i Aftenposten forleden, som i praksis overvåket ungene sine - inkludert 18-åringen - med mobilen lurer jeg litt på hva som har skjedd, og hva som skjedde med tillit og kommunikasjon og å få lov til å gjøre feil og lære av egne erfaringer og bli litt selvstendig og sånt.

Jeg reagerte også på den artikkelen.

Utstyre alle barna med en "tracking-app"?! Hva skjer med verden?

Og ikke minst- hva skjer med både mor og far og barnet den dagen mobilen går tom for strøm, blir mistet eller ødelagt? Og man ikke har lagt seg til sånne gammeldagse vaner som å gi beskjed, avtale møteplass, ha en plan B hvis man kommer bort fra hverandre og slike ting?

Nei, mobiltelefon er veldig kjekt. Men ikke noe som skal brukes ukritisk, mener jeg. Og uansett hvor stor forståelse jeg har for at det føles trygt å overvåke avkommet, så... nei. Det blir litt for 1984 for meg :fnise:

Da jeg var leder på språkreiser måtte vi alltid minne dem på å sende melding hjem, men mitt inntrykk var at det ikke funket, for se hadde det altfor travelt med å ha det gøy (og ikke på språkreisestudenter i media måten) ;)

:fnise:

Enda et godt eksempel på at de unge ikke nødvendigvis gjør som de tror vi skal gjøre. Og jeg skjønner dem litt også, det er ikke tanken på mor og far som er viktigst disse ukene!

Jeg har fått kontakt med Susain, da. Hun har bekreftet at familien er hyggelig og at hun får resultatet av plasseringstesten i dag, og skal begynne på kurset "på ordentlig" når hun er blitt plassert i gruppe. Og at hun har det fint. Hun la også ut et bilde fra Oxfords offentlige kommunikasjon på Facebook, med tittelen "Jada mamma, jeg lever!" :ler:

Mer trenger jeg egentlig ikke å vite, og nå kan hun godt bli inkommunikado en stund til når det passer henne å ta kontakt. Men det var en lettelse å høre at alt går bra, og særlig at hun trives med familien. Så lenge det er på plass går vel resten som en lek, tror jeg!

... og nå kan jeg bare begynne å grue meg til at Gubben og Smule skal dra! :sjokk:

Det kommer til å bli veldig, veldig tøft. Mammas lille Hemule, fem dager borte? Og på tur helt til Barcelona? :grine:

Men igjen: når Gubben kan ringe og fortelle at de har kommet greit fram, Smule koser seg med Pan con leche, de skal på stranda og alt er bra, så skal jeg slappe av.

Virkelig slappe av, og det trengs. Altså, det humper og går på et vis, og jeg holder ut, men fy søren så sliten jeg begynner å bli. Småvondt i hodet konstant, sovnet to ganger i går (før og etter jobb), tung og treig i hele kroppen. Å få hele huset for seg selv en helg, og bare være akkurat så lat som jeg ønsker- sammen med Dyret, men hun er jo lat av natur- skal bli utrolig deilig. Nesten nødvendig.

Men nå er det faktisk bare 24 arbeidsdager igjen. Det er koselig sommerstemning og lite hektisk på jobb, men jeg innrømmer glatt at jeg teller ned.

Og- dagens store höjdare: jeg har sett Smitt! :hoppe:

STORE baller, altså, her var det ingen tvil om kjønnet! Og så fikk vi til og med et nydelig profilbilde og et bilde av en liten babyfot :hjerte: Han viste seg villig vekk og lot seg måle, så nå vet vi at han er en ganske gjennomsnittlig kar på rundt to kilo (men det er jo herfra og ut at de virkelig begynner å vokse i forskjellig tempo), vi fikk høre hjertelyden og sjekket gjennomstrømningen i navlestrengen. Alt vel, og en ordentlig fin liten gutt (jadda, her starter mor allerede... :roll:)

Men, skuffende nok er morkaken fremdeles plassert langt nede, men ikke langt nok nede ;)

Så her blir det ikke noe planlagt, rolig KS den 31. august, som jeg hadde håpet på. Jeg må nok gjøre jobben sjøl, hvilket vil si en 3-4 dagers septembermaraton komplett med banning, slåssing med mannen og spy nedover haka og bekymring for bikkja som er hjemme og tisser på gulvet.

Åh, dette blir vakkert altså! :ler:

Gjest Tekola
Skrevet

Alenehelg høres absolutt ut som noe legen kunne skrevet ut resept på, ja! :jepp:

Hurra for en usjenert Smitt! Og så er jeg usikker på om jeg skal gratulere med "flink" morkake eller ikke :ler: (som om ikke graviditeten er alien-aktig nok fra før av så ser jeg liksom for meg en morkake som flytter seg sånn som noe alla en trilobitt eller noe :ler:)

HerrTekola foreslo at han kunne ta med seg Vesla til gården vår på Sørlandet en tur etter at Lillebror har kommet. Det ga meg litt angst i mammahjertet, men så kom jeg på at jeg jo var den som dro til Paris uten dem i oktober :plystre: Selektiv hukommelse, jeg?

Jeg er akkurat som pappa, oppdaterer underveis, ved ankomst, når ting er litt på plass og så ganske jevnlig. Da lillebror dro til USA med FHSen fikk de en melding da han var ankommet hotellet, og så en eller to om penger i løpet av tiden han var der. Tror de var glade for at han hadde klassekamerater som la ut bilder daglig og tagget ham :hoho:

Skrevet

Huff Mafalda, har du så langvarige og dumme fødsler? :(

Jeg kjenner ikke til forhistoriene dine, og du trenger ikke utbrodere hvis du ikke har lyst, men håper uansett at denne gangen blir annerledes og mer positiv for deg! :klem:

Og så herlig å få se den lille tassen i magen! :hjerte:

Kos deg masse med vel fortjent 'ferie' med bare deg, magen og Dyret!

Skrevet (endret)

Så godt å høre at Susain og Nani har det bra på tur! Jeg synes de er tøffe som tør å reise slik på egenhånd, jeg. De er jo tross alt ikke sååå gamle.. :)

Jeg skjønner godt at det er litt skummelt å sende dem avgårde alene, og at det eneste man går og venter på er en bekreftelse på at de har kommet seg trygt frem, at alt er bra og at de er i live (kanskje litt satt på spissen, men...). Og at man etter dette håper at de klarer å gi lyd fra seg en gang iblant slik at man fortsatt vet at de lever og har det bra. Men, dette er det man tenker på som forelder. Som ungdom så ser man jo ikke akkurat poenget med å ha mer kontakt med foreldrene sine enn nødvendig når man først har muligheten til å slippe og alt uansett er bra. Det var ihvertfall sånn for meg når jeg var på ymse turer i ungdommen og mamma som oftest syntes jeg kunne kostet på meg litt mer enn én kort telefonsamtale på en uke. :fnise:

Det høres ihvertfall ikke feil ut med en helg for seg selv, og jeg må si jeg misunner deg den... :sjenert:

Og det høres ut som om det er på plass med en kondolering mtp morkaka sin plassering. Det er ikke på tide å få lagt en fødeplan med sykehuset, da, slik at du slipper å bli overlatt til deg selv på et kott med beskjed om å trekke i snora når ungen er ute? Det er jo ikke alltid en plan kan følges, men da får du det jo svart på hvitt om du f.eks vil ha epidural (uten å få et "vente og se"-svar i evigheter inntil det blir for sent), om det er noe du absolutt ikke ønsker (som f.eks å havne på et kott med beskjed om å trekke i snora når ungen er ute) og en generell mulighet for å få snakket med ei jordmor der om de tidligere fødslene dine og gi beskjed om at det absolutt ikke har blitt enklere og greiere for hver gang. Og, en kommende 6-barnsmor som ønsker en fødselsforberedende samtale vil jeg tippe at de tar på alvor.

Her har det vært travle dager, og nå begynner jeg å se frem til at samboeren skal ha litt ferie han også. Han er bærbonde på gården til svigers om sommeren, noe som innebærer at jeg i praksis er alene med begge barna fra kl 8 til 18, kun avbrutt av at han er hjemom en kort tur iløpet av dagen (og da roter han mer enn han er til nytte, for å si det sånn). Nå begynner det heldigvis å roe litt på gården der, og da blir det kanskje litt ferie på meg også snart. Det er absolutt ikke mye ferie å være alene med to barn i den varmen som har vært nå, og jeg er evig glad for at varmepumpa vår har aircondition-funksjon også, hvis ikke hadde vi rent bort i varmen. Huff! Det jo fælt å klage på været som har vært, men 37 grader i skyggen er litt vel mye med en unge på 2,5 mnd i hus. :P

Og sånn apropos allergitabletter:

http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2013/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi

Du kan bruke Zyrtec. :)

Endret av SmallTalk
Gjest Neferet
Skrevet

Så godt å høre at du skal få en helg til å gjøre så lite som mulig helt for deg selv snart!!! Det må være den mest fortjente helga i hele 2014 tror jeg! :jepp: Håper du får gjort mest mulig :veslejenta: og minst mulig :bond: når den kommer! :klemmer: Når er det de reiser igjen..?? :sjenert:

Det høres ut som de største ungene har det helt strålende, og gratulerer med flotte resultater for Nani! :nigo: Fortsetter han som dette kommer vi vel til å se mer til ham i store sammenhenger mistenker jeg!! :hoppe:

Her er det forresten også feriestille, og innimellom litt for stille. Det er nesten så jeg kommer bort til deg på lunch en dag! :ler:

Skrevet (endret)

Jeg er akkurat som pappa, oppdaterer underveis, ved ankomst, når ting er litt på plass og så ganske jevnlig. Da lillebror dro til USA med FHSen fikk de en melding da han var ankommet hotellet, og så en eller to om penger i løpet av tiden han var der. Tror de var glade for at han hadde klassekamerater som la ut bilder daglig og tagget ham :hoho:

:ler:

Hurra for venner som gir indirekte beskjed? Ja, den ser jeg absolutt, når hovedpersonen selv ikke gidder!

Hurra for en usjenert Smitt! Og så er jeg usikker på om jeg skal gratulere med "flink" morkake eller ikke :ler: (som om ikke graviditeten er alien-aktig nok fra før av så ser jeg liksom for meg en morkake som flytter seg sånn som noe alla en trilobitt eller noe :ler:)

HerrTekola foreslo at han kunne ta med seg Vesla til gården vår på Sørlandet en tur etter at Lillebror har kommet. Det ga meg litt angst i mammahjertet, men så kom jeg på at jeg jo var den som dro til Paris uten dem i oktober :plystre: Selektiv hukommelse, jeg?

OMG, en vandrende morkake! :sjokk: Med sånne små ben og det hele!

Det var nå også et bilde å få i hodet, hehe.

Og selektiv hukommelse kan du trygt si.... tenker at Herr Tekola og Vesla vil få det kjempefint på tur, jeg! I mitt stille sinn håper jeg jo at Gubben tar med hele kostebinderiet på fjellet i høstferien jeg også, det er noe med det å bare kunne fokusere på bebisen. Men altså, gården deres på Sørlandet? Fortell, fortell!

Huff Mafalda, har du så langvarige og dumme fødsler? :(

Jeg kjenner ikke til forhistoriene dine, og du trenger ikke utbrodere hvis du ikke har lyst, men håper uansett at denne gangen blir annerledes og mer positiv for deg! :klem:

Og så herlig å få se den lille tassen i magen! :hjerte:

Kos deg masse med vel fortjent 'ferie' med bare deg, magen og Dyret!

Takk! Dyret, magen og jeg kommer nok til å ha en slappe-av-konkurranse gående, haha. Blir spennende å se hvem som vinner.

Og ja, jeg er ikke videre høy i hatten foran Smitts ankomst. Tendensen tilsier at det blir langvarig, slitsomt og særdeles lite stilfullt. Dessuten er skapet fullt av de berømmelige skjelettene. Eller, noe bra har det også vært, altså! Fødsel 1 og 2 var ganske fine på hver sin måte, og jeg har truffet på hyggelig personale flere ganger. Men, det er også en del kjipe episoder og hendelser som burde vært unngått. Og i ekte Mafalda-stil ville jeg ikke drømme om å ta opp dette med noen, mye bedre å la det ligge der og gjære ;) Ikke at noen har vært spesielt interesserte, for den saks skyld. Fordelen ved å føde på travle avdelinger: ingen bryr seg, hehe. Særlig ikke hvis de på forhånd har bestemt seg for at du er flink pike som bør klare deg selv, både før, under og etter. Nåja.

Men takk for lykkeønskningene! Det gode med å ha fryktelig lave forventninger er jo at det lett kan hende man blir positivt overrasket! :)

Så godt å høre at Susain og Nani har det bra på tur! Jeg synes de er tøffe som tør å reise slik på egenhånd, jeg. De er jo tross alt ikke sååå gamle.. :)

Og det høres ut som om det er på plass med en kondolering mtp morkaka sin plassering. Det er ikke på tide å få lagt en fødeplan med sykehuset, da, slik at du slipper å bli overlatt til deg selv på et kott med beskjed om å trekke i snora når ungen er ute? Det er jo ikke alltid en plan kan følges, men da får du det jo svart på hvitt om du f.eks vil ha epidural (uten å få et "vente og se"-svar i evigheter inntil det blir for sent), om det er noe du absolutt ikke ønsker (som f.eks å havne på et kott med beskjed om å trekke i snora når ungen er ute) og en generell mulighet for å få snakket med ei jordmor der om de tidligere fødslene dine og gi beskjed om at det absolutt ikke har blitt enklere og greiere for hver gang. Og, en kommende 6-barnsmor som ønsker en fødselsforberedende samtale vil jeg tippe at de tar på alvor.

Takk for det, og du har helt rett: de er ikke sååå gamle. Særlig ikke Nani, som virkelig dro av sted på egenhånd. Susain er jo i det minste omfattet av et meget velprøvd system, og med vertsfamilie og leder og det hele. Så der er det et sikkerhetsnett på plass, i hvert fall. Mens Nani virkelig er ute på tur alene. Uansett er jeg stolt av begge to, og SUPERspent på å høre hvordan de har hatt det når de kommer hjem!

Og du har evig rett: jeg burde jo ha bedt om en samtale. Egentlig for flere fødsler siden, men i alle fall nå. Problemet er jo bare at da må jeg, øh, snakke, og bare tanken får kaldsvetten til å bryte fram.

Det er helt sært, og irrasjonaliteten lenge leve... men det her takler jeg bare ikke. Stakkars Gubben har prøvd seg veldig forsiktig et par ganger, med et moderat: "Eh, ja, gruer du deg, eller?", og da er resten av kvelden ødelagt. Jeg vil ikke høre, jeg vil ikke tenke, jeg vil ikke føle, og jeg vil jaffal ikke snakke! Enden på visa er at jeg kvekker fram det gode gamle "Jeg gleder meg masse til jeg er ferdig", og så tramper demonstrativt inn på kjøkkenet og begynner å skramle høylytt med oppvaskmaskinen (= så nært en unnvikende personlighet kommer "Dra til helvete og la meg være i fred, din dork!"), og så sitter jeg alene oppe og griner resten av kvelden og natta, sånn som nå. Ikke veldig vellykket, med andre ord, men han skal ha for forsøket.

Og bevares, hadde det vært et fenomen man var nødt til å takle titt og ofte måtte jeg jo gjort noe med det, men nå er det siste gangen- og etter et par måneders post-fødsels-ustabilitet kan jeg begrave hele skiten og aldri tenke på det igjen. Jeppers peppers! This too shall pass, som med så mye i småbarnstiden...

Men- jeg tenker å skrive en liten notis ("brev" er å overdrive, bare noen linjer), om at hvis de ser at det er i ferd med å gå fullstendig skeis så hadde jeg satt enormt stor pris på at de faktisk... gjorde noe. Annet enn å gi beskjed om den fordømte snora. Det kan da umulig skade? :vetikke::ler:

Her har det vært travle dager, og nå begynner jeg å se frem til at samboeren skal ha litt ferie han også. Han er bærbonde på gården til svigers om sommeren, noe som innebærer at jeg i praksis er alene med begge barna fra kl 8 til 18, kun avbrutt av at han er hjemom en kort tur iløpet av dagen (og da roter han mer enn han er til nytte, for å si det sånn). Nå begynner det heldigvis å roe litt på gården der, og da blir det kanskje litt ferie på meg også snart. Det er absolutt ikke mye ferie å være alene med to barn i den varmen som har vært nå, og jeg er evig glad for at varmepumpa vår har aircondition-funksjon også, hvis ikke hadde vi rent bort i varmen. Huff! Det jo fælt å klage på været som har vært, men 37 grader i skyggen er litt vel mye med en unge på 2,5 mnd i hus. :P

Og sånn apropos allergitabletter:

http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2013/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi

Du kan bruke Zyrtec. :)

Til det siste: du er min helt!

Og nå begynner jeg jo å lure på hvor jeg tok det fra at Zyrtec ikke var lov. Mener jeg leste det på en eller annen pakke, men det er svært godt mulig at den pakken tilhørte noe helt annet, haha.

Og jeg skjønner veldig godt at du fantaserer om alenehelg, og i hvert fall gleder deg til samboeren får ferie, etter flere uker med to små alene hjemme. Det er kanskje herlig på sin måte, men noen ferie er det så definitivt ikke! Knerten er en skjønning, men alderen krever jo virkelig sitt. Og en baby er en baby, med alt som hører til. Så jeg håper du snart får mulighet til å slappe litt av i sola, da er den nemlig ikke like plagsom :fnise: Ellers står alt bra til med de små? To og en halv måned allerede, jeg henger jo nesten ikke med...!

Det høres ut som de største ungene har det helt strålende, og gratulerer med flotte resultater for Nani! Fortsetter han som dette kommer vi vel til å se mer til ham i store sammenhenger mistenker jeg!! :hoppe:

Her er det forresten også feriestille, og innimellom litt for stille. Det er nesten så jeg kommer bort til deg på lunch en dag! :ler:

"Den mest fortjente helga i 2014", hehe- ja, sånn føles det faktisk! Det skal bli ufattelig deilig (ja, når jeg bare har kommet over den verste mammanoiaen og blitt overbevist om at Smule og Gubben har det bra på tur) å kunne sitte og bare nyte stillheten. Og friheten til å gjøre akkurat så lite eller mye jeg selv vil. De dagene skal jeg leve lenge på!

Og takk for Nani-gratulasjoner! Det er en lang vei fram, og veldig få gutter vokser opp til å gjøre noe skikkelig ut av drømmene sine... men foreløpig ser det lovende ut, i alle fall. Og han har det jo innmari gøy mens de holder på! Forresten, hvordan står det til med dere etter VM? Har det blitt et hull i tilværelsen, eller er dere for lengst over på Tippeligakjøret, og ikke minst sprekker av spenning etter å se om den mytiske Van Gaal er det United trenger? Her er det litt begge deler, faktisk!

Lunsj var en innmari god ide! Det er godt det er stille hos flere om dagen, og at det ikke bare er jeg som jobber i et spøkelsesfirma nå om dagen. Hun som sitter på sentralbordet er ikke akkurat overarbeidet, når dagens første telefon kommer i ellevetiden...!

Men, akkurat i morgen får jeg bare være evig takknemlig for at det er sommerstille. Og at jeg fikk solbriller med styrke til bursdagen i fjor. Det kommer til å bli en laaang dag. Sånn går det når hormoner og vanskelige temaer lager krøll i et stakkars hode. Spørsmålet nå er jo om det er vits i å gå og legge seg, eller om jeg bare skal døgne. Kunne selvfølgelig gått ut med hunden, men det er neppe vits i å venne den til å få tur midt på natta- snakk om å lage ris til egen bak!

Edit: det ble døgning. Spennende prosjekt: hormonell og gravid og overtrøtt starter på jobb klokka åtte. Noe for Unibet, mon tro? :fnise:

Endret av Mafalda
Skrevet

Husk at to reparatører er bedre enn ingen reparatører! ;) Ha en fin dag!

... det kan du si- men hva mener du om en reparatør (som kan gjøre begge deler, visstnok) som kommer 28. juli?

Ja, det er riktig. 28. juli! To hele uker uten kokeplater! :daane:

Det blir mye grill her, ser jeg. Og litt stekeovn. Dessuten har vi kjøpt oss vannkoker. Men moralen er like fullt: hvis noe kjøkkenfiksfakserier først skal ryke, så unngå for all del fellesferien... :ler:

Ha en god... natt? :jepp:

Gjest Neferet
Skrevet

"Den mest fortjente helga i 2014", hehe- ja, sånn føles det faktisk! Det skal bli ufattelig deilig (ja, når jeg bare har kommet over den verste mammanoiaen og blitt overbevist om at Smule og Gubben har det bra på tur) å kunne sitte og bare nyte stillheten. Og friheten til å gjøre akkurat så lite eller mye jeg selv vil. De dagene skal jeg leve lenge på!

Og takk for Nani-gratulasjoner! Det er en lang vei fram, og veldig få gutter vokser opp til å gjøre noe skikkelig ut av drømmene sine... men foreløpig ser det lovende ut, i alle fall. Og han har det jo innmari gøy mens de holder på! Forresten, hvordan står det til med dere etter VM? Har det blitt et hull i tilværelsen, eller er dere for lengst over på Tippeligakjøret, og ikke minst sprekker av spenning etter å se om den mytiske Van Gaal er det United trenger? Her er det litt begge deler, faktisk!

Lunsj var en innmari god ide! Det er godt det er stille hos flere om dagen, og at det ikke bare er jeg som jobber i et spøkelsesfirma nå om dagen. Hun som sitter på sentralbordet er ikke akkurat overarbeidet, når dagens første telefon kommer i ellevetiden...!

Edit: det ble døgning. Spennende prosjekt: hormonell og gravid og overtrøtt starter på jobb klokka åtte. Noe for Unibet, mon tro? :fnise:

Døgning som gravid i uke 32 hørtes ikke akkurat helsebringende ut.... :daane: Håper dagen karrer seg avgårde fort og at du kommer gjennom uten for mye ekstra belastning!! :klemmer:

Hva gjelder VM-slutt er det faktisk mer lettelse enn noe annet i heimen, selv om det kanskje ikke er bra å innrømme det. Men det var skikkelig hardt med disse sene kampene når det sånn ellers går i jobb og treningsprogram (sistnevnte nærmer seg slutten - hurra!) så det er godt å ikke "måtte" se kamp til over midnatt... :ler: Tippeligaen er vi vel fortsatt ikke så flinke til å henge med på, det er noe med at den er lite oversiktlig altså... :sjenert: Dårlig unnskyldning, men likevel. Når det kommer Van Gaal, så må jeg innrømme at jeg er veldig spent! Jeg har litt på følelsen av at den er en enten-eller-greie, og da er det ekstra spennende å finne ut av hvordan det slår ut...! Det kommer nok til å bli en nervepirrende sesong denne gangen også! :ler: Og så må jeg jo innrømme at jeg synes det er positivt at han tok Nederland såpass langt i VM, det må jo være en positiv greie også for de spillerne som venter i Manchester! :jepp:

Jeg stemmer for lunch neste uke hvis det fortsatt er like stille hos deg da. Her blir vi enda færre, så da blir det sikkert ikke så mye action... :ler:

Skrevet

Vi får snakkes til uka, for det høres ut som både du og jeg kan ha det nesten i overkant stille og rolig på jobben da.

Eller, for all del- jeg har oppgaver. Men bare sånne kjedelige :fnise: Mye bedre med lunsj!

Hva gjelder VM-slutt er det faktisk mer lettelse enn noe annet i heimen, selv om det kanskje ikke er bra å innrømme det. Men det var skikkelig hardt med disse sene kampene når det sånn ellers går i jobb og treningsprogram (sistnevnte nærmer seg slutten - hurra!) så det er godt å ikke "måtte" se kamp til over midnatt... :ler:Tippeligaen er vi vel fortsatt ikke så flinke til å henge med på, det er noe med at den er lite oversiktlig altså... :sjenert: Dårlig unnskyldning, men likevel. Når det kommer Van Gaal, så må jeg innrømme at jeg er veldig spent! Jeg har litt på følelsen av at den er en enten-eller-greie, og da er det ekstra spennende å finne ut av hvordan det slår ut...! Det kommer nok til å bli en nervepirrende sesong denne gangen også! :ler: Og så må jeg jo innrømme at jeg synes det er positivt at han tok Nederland såpass langt i VM, det må jo være en positiv greie også for de spillerne som venter i Manchester! :jepp:

Akkurat sånn var vår reaksjon også. Deilig å ikke føle at du burde ha lagt deg (Gubben), eller burde ha sett på (jeg). Det var mer praktisk da det var VM i Sør-Afrika. Kan vi ikke bare sørge for å ha det i riktig tidssone hver gang? :jepp:

Og jeg tror som du: enten så får vi en fantastisk Van Gaal-effekt, ikke minst psykologisk. Eller så blir det en Moyes numemr to. La oss håpe vi slipper det siste... både for fansen, spillerne og ikke minst Van Gaal selv. Uff, jeg hadde vondt av Moyes på slutten (selv om jeg står ved min omtale av fyren som "den minst tiltrekkende treneren i Premier Leagus"- og der er det tøff konkurranse, altså! :ler:)

Døgne har jeg ikke gjort siden... ungdommen?! :fnise:

Det var tuuuuungt rundt klokka seks i morges, måtte ha en dusj og en liten kos med Smule i senga. Og jeg har nok vært mer snartenkt og effektiv enn akkurat nå. Men faktisk, jeg er våken og jobber sånn relativt greit. Ikke dårlig bare det!

Både i natt og i løpet av dagen har jeg hatt mye mer murringer og nedpress enn vanlig. Lurer til og med på om en viss propp har falt ut av der den skal sitte. Irriterende! Men så lenge det ikke ligger an til å bli noe regelmessig tar jeg det med ro. Her i gården går det aldri noen sinne fort, så ingen vits i å bekymre seg unødig! Det er bare dustekroppen som ikke har skjønt at den må vente på fredag :ler:

Ja, for det er da de drar. Jeg skal kjøre dem ut på flyplassen ved lunsjtider.

Gruer meg allerede... :tristbla: Å vinke hadet til Smule får garantert tårene til å sprute. Uff!

Gjest Neferet
Skrevet

Vi får snakkes til uka, for det høres ut som både du og jeg kan ha det nesten i overkant stille og rolig på jobben da.

Eller, for all del- jeg har oppgaver. Men bare sånne kjedelige :fnise: Mye bedre med lunsj!

Akkurat sånn var vår reaksjon også. Deilig å ikke føle at du burde ha lagt deg (Gubben), eller burde ha sett på (jeg). Det var mer praktisk da det var VM i Sør-Afrika. Kan vi ikke bare sørge for å ha det i riktig tidssone hver gang? :jepp:

Og jeg tror som du: enten så får vi en fantastisk Van Gaal-effekt, ikke minst psykologisk. Eller så blir det en Moyes numemr to. La oss håpe vi slipper det siste... både for fansen, spillerne og ikke minst Van Gaal selv. Uff, jeg hadde vondt av Moyes på slutten (selv om jeg står ved min omtale av fyren som "den minst tiltrekkende treneren i Premier Leagus"- og der er det tøff konkurranse, altså! :ler:)

:opplyser: Lunch er mye bedre enn kjedelige oppgaver :ler: Vi får holde kontakten, mine spionegenskaper sier nemlig at vi er ganske nært hverandre kontorgeografisk... :lur:

Og VM i riktig tidssone er jeg også for, eventuelt er det også bedre med fullstendig feil tidssone, sånn at det uansett ikke kan forsvares å sitte oppe når kampen begynner kl 03.00 og sånn. Det er mye vanskeligere når det tross alt blir sent, men likevel er på relativt rett side av leggetid :fnise: Og apropos leggetid, har du sovet i natt? Eller går du for døgning a la amfetaminmisbrukere når du først setter i gang, sånn 5-6 døgn av gangen? :ler:

Skrevet

Om kampen begynner sånn rundt 03.00/04.00 så høres det ut til å passe Mafaldas søvnmønster helt perfekt. :fnise:

Skrevet

Vi er skjønt enige om at tiden demper de fleste traumer. Men: Tenk så fint det likevel ville vært å få et fint punktum på fødselskarrieren! Det er ikke en idé at mannen din stiller opp og tar praten med jordmor da? Helvete heller, jeg gjør det selv om du vil! Jeg synes det er for leit at du skal ha det helt jævlig i dagesvis når det finnes epidural.

(Fikk et absurd scenario i hodet her nå:

-Hallo, er det føde B? Dette er Ciara Larsen, og jeg ville bare si at jeg kjenner Mafalda Hansen på KG, og... KG? Kristelig Gymnasium? Nei, nei, Kvinneguiden. Ja. Ja, uansett, vi er venner der og der har jeg lest fødselshistoriene hennes. Dette er hennes siste barn, og jeg vil bare si at hun bør få epidural denne gangen. Ikke riktig framgangsmåte? Ja, nei, mulig det, men hun har jo ikke fått epidural før med riktig fremgangsmåte heller. Hvem jeg er? Ciara Larsen, det har jeg jo sagt? Venn på KG, remember? Nei, ikke slektning, nei. Om hun vet jeg ringer? Nei, ikke egentlig, men hun er helt sikkert glad for at jeg gjør det! Hallo? Hallo?)

• Liker 11
Skrevet

:skratte: :skratte: :skratte:

Ler så jeg faller av stolen her! :hoho:

Og jeg blir nesten litt rørt av omtanken også, for det var jo en veldig omsorgsfull tanke. Men, som du antyder mot slutten der- det er ikke sikkert at sykehus-ansatte helt catcher greia her. I verste fall setter de deg direkte over til psykiatrisk :fnise:

Ellers har du helt rett, jeg burde i alle fall ta meg sammen og snakke med Gubben- sånn at han i det minste er godt forberedt. Bare det kan være veldig nyttig, for han kan være ganske bestemt når han vil ;) Men så lenge jeg ikke gir ham noen retningslinjer eller tips om hva som (kan) gå galt er han jo like forvirret som meg.

Nei, skjerpings. Jeg skal snakke med ham. Velge en dag der hormonene ikke er helt på bærtur (på en måte er det nesten litt godt at de irrasjonelle episodene er der, selv om jeg er VELDIG glad for at de er såpass få i forhold til forrige gang) og ta den praten. Det tar sikkert ti minutter og går mye lettere enn forventet. Nå er det ikke så lenge til jeg ubønnhørlig bikker over mot 40 i steden for 30 (snufs), det er på tide å bli voksen og slutte med det feiging-tullet :ler:

Håper ellers du og familien har det strålende på hytta! :klem:

Neferet og Skravla: haha, nei! VM midt på natta skal vi ikke ha noe av :fnise: Da stemmer jeg heller for VM i arbeidstiden, eller er det bare Vinter-OL som gir nordmenn en slags kollektiv tillatelse til å se på TV heller enn å jobbe? :klo:

Her er det forresten ingen amfetamin-døgning på gang :fnise: Sov som en baby (venter at Tekola kommer inn og kommenterer den der, hehe... ) og våknet mer eller mindre som et nytt menneske, selv med noen Smuleføtter i ansiktet og spark i ryggen i løpet av natta. Søvn har utrolig mye å si! På slutten av arbeidsdagen i går følte jeg meg nesten lettere beruset, og tenkte at jammen er det bra jeg ikke skal kjøre bil... Du blir veldig sløv og treig i tanker/reaksjoner etter altfor mange timer i våken tilstand. Magen har også roet seg, selv om vi nå er nede i maks 30 kynnerløse metere :ler:

I dag er siste dagen hjemme for Gubben og Smule. Tror de hadde tenkt seg med HK-jenta og SnillVimsen ned i botanisk hage og kanskje gå på et museum eller to. I morgen skal HK-jenta og jeg være flyplass-sjåfører. SnillVimsen? Jo, han ville gjerne vært med, han- men han skal selvsagt til Tusenfryd med dama si (og stefaren hennes, men han får vel beskjed om å holde seg på god avstand, tenker jeg!). Blir til stadighet overrasket over min yngste sønn og hans dametekke :roll::ler:

Håper alle får en fin torsdag- på kontoret, på hytta, på stranden, eller kanskje bare i godstolen hjemme!

Skrevet

Gubben ringte. Han pakker til Smule på tur.

Foreløpig består forberedelsene mest i nedlasting til Surface'n. Hittil har han lastet ned:

- Tre episoder av Drømmehagen

- Härligt härligt, men farligt farligt av Bjørn Skifs

- Mozarts klarinettkonsert i A-dur

- Pio Pio

Han har pakket en pose mini-esker rosiner, tutekopp og solkrem.

Og ber ydmykt om hjelp med resten :fnise:

Gjest Neferet
Skrevet

:ler: Jeg antar du vanligvis står for pakkinga...?

Men det er jo sikkert greit å ha avledningsmanøvre via film og musikk klare, så det er jo en god start! :Nikke:

Gjest Tekola
Skrevet

Fantastisk Ciara! :hoho:

Jeg? Protestere på at folk som sover som babyer sover tungt, rolig og behagelig? :fnise:

Min... Tippoldefar kjøpte seg en går på sørlandet som det så ble avviklet drift på en gang på... 80-tallet, da det ble klart at hverken min morfar eller hans søsken var interesserte i å ta over. Så, for et par år siden kjøpte mamma og pappa ut min onkel, så nå er den vår! Sommeren 2010 brukte vi på å redde et idyllisk båthus nede ved sjøen (og godt var det, hadde vi drøyd to år hadde det ramlet ned på grunn av den enorme mengden is, og da hadde vi ikke fått lov til å bygge det opp igjen). Det har alltid vært mitt sommerparadis, ca. en time fra Kristiansand (og dyreparken, ikke minst :ler: ), vi eier enorme mengder skog, nabogården som er i drift sørger for å holde jordene i drift med kuer (som førte til at Tekola, fire år, kom med følgende utsagn til sin mormor da de var ute og gikk "Mormor, jeg tror den kua er forelsket i meg. Den ser nemlig på meg med store, brune øyne." :fnise: )

Innenfor tjue minutters gange har vi både ferskvann, saltvann og brakkvann med fine badeplasser, det blir båt i båthuset etter hvert (vi må bare få bygget opp igjen den innvendige brygga, og fjernet alt av gamle materialer, steiner og jeg vet ikke hva som ligger på bunnen der inne :ler: ). Og så blir vel neste prosjekt mer rydding på låven. Jeg tror nemlig Øystein Sunde må ha truffet morfar rett før han skrev "Kjekt å ha", for der er det jammen spart på mye rart. Fjorårets oppdagelse var fire dunker bensin stablet oppå en kasse fyrverkeri. :blink:

Men jeg tror en liten ferietur for de to, evt. med noen andre kan være lurt. Men, som jeg ser av Gubbens forberedelser som jeg nok fort kunne opplevd selv også, så tror jeg nok at jeg skal stå for pakkingen av Veslas saker :hoho:

Og, ja. Vær voksen og barsk nå. Og ha spybøtta/puta/sjokoladeplatene/isen klar. Tror det er veldig lurt å prate litt med Gubben. Og evt skrive med stor, feit tusj (eller HK-jentas glitterpenner, regner med hun har noe sånt) på baksiden av helsekortet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...