Gå til innhold

En Smitt til Smule

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På jobb hos oss er det eit par senger som går på rundgang på kontora til dei som måtte ha behovet til eikvar tid, gjerne gravide. Du får legga inn eit ønske? ;)

Skrevet

På jobb hos oss er det eit par senger som går på rundgang på kontora til dei som måtte ha behovet til eikvar tid, gjerne gravide. Du får legga inn eit ønske? ;)

Jeg vil jobbe der du jobber!

Gjest Nesevisa
Skrevet

På jobben min har de et hvilerom med massasjestol. Det var SÅ digg - helt til jeg hørte rykter om diverse stevnemøter som visstnok hadde utspilt seg der...

Skrevet

På jobben min har de et hvilerom med massasjestol. Det var SÅ digg - helt til jeg hørte rykter om diverse stevnemøter som visstnok hadde utspilt seg der...

oh lord...

Skrevet

Hvor ER det dere heldiggriser jobber? hehe.

(Men ja, hørtes litt nasty ut. Men ikke for å ødelegge for noen, men folk har sikkert hatt seg på kantinebordet også, uten at vi vet det.)

Gjest Magdalene
Skrevet

Rom med masasjestoler på min jobb også. Om man får tid til å bruke dem er jo noe annet..

Skrevet

Jeg har jobbet på en skole hvor de hadde massasjestoler. Hvem som brukte dem vet jeg ikke. Nå kan jeg jo telle på en hånd når jeg faktisk har hatt pause da... :sjenert: Likte lista di forresten!

Jeg tok meg en blund når yngste sov i dag. Eldste er tatt ut av barnehagen (har fått ny barnehageplass fra august så tar laaaaaaaaang ferie), så han er hjemme hver dag. Hans pedagogiske opplegg var Kosinus på nrksuper. Han lærte da mindre enn og større enn. Og fikk en mindre trøtt mor. Som orket enda litt mer Lego-bygging før lillesøster aka Legoødeleggeren våknet ;)

Skrevet

På forrige jobben min hadde vi både massasjestol, hvilerom og mensendieck-trening en gang i uken. Det savner jeg i hvert fall med den jobben

Skrevet

For noen luksusdyr jeg er omgitt av :overrasket:

Sjefen min synes han er supergenerøs som både har julebord OG sommerfest :fnise:

(en innmari dårlig deal for meg, som aldri orker å delta på noe av moroa. Hadde langt heller tatt en massasjestol, med eller uten stevnemøter!). Når vi er inne på det, er det faktisk sommerfest i morgen. Samtalen om dette i heimen hørtes slik ut:

Jeg: Ah, forresten er det sommerfest 19. juni.

Gubben: Skal du gå?

Jeg: Næsj, er du gal? Skjønner ikke at folk har ork til sånt, jeg altså. Har de for lite å gjøre på jobben eller?

Gubben: OK, så du går ikke?

Jeg: Nei.

Gubben: Det var fint, for vi har også sommerfest den 19. juni :sjarmor:

Jeg: Du tuller, orker du det altså, etter to måneder på turbofart med Smule?

Gubben: Orker, ja! Det skal bli skikkelig moro! Og dagen etter er det grillings og øl hos sjefen! Kult!

Jeg: :sinnatagg:

HVORFOR orker småbarnsfedre så mye mer enn småbarnsmødre? Hvorfor?? :sur::ler:

(men i forhold til massasjestoler, så ser jeg absolutt faren for at de kan bli kjøpt inn til en fantazillion kroner, første uka er det kø om å få bruke dem, og deretter er det ingen som har tid/husker på det/gidder. Og den store investeringen i de ansattes ryggmusklatur blir stående og støve ned. Så jeg tror kanskje det funker bedre i teorien enn i praksis?)

LilleBallerina: noen ganger er Kosinus akkurat det barna- og ikke minst mor- trenger. Syntes det hørtes ut som en god løsning, jeg, særlig hvis det ladet deg opp til å orke litt mer Lego før Lillesøster-Destroyer kom på banen igjen :ler:

Tekola: Herlig, og lettere traumatisk, beskrivelse av solkrem!

Jeg må bare glatt innrømme at vi bruker lite solkrem her i huset. Ungene har jo en god dose naturlig pigment, og jeg er heller ikke av typen som blir særlig brent. Da skal vi i så fall til sydligere strøk, i Norge gidder vi knapt å smøre noen av oss. Det må i så fall være på påskefjellet.

Men i syden har vi hatt noen herlige runder med kombinasjonen solkrem iblandet store mengder sand. Peeling-solkrem. Det er jo bare en fest for de små! :roll::ler:

Akkurat nå er Smule på sitt første besøk i barnehagen (på sin avdeling. Hun har jo hentet HK-jenta hundre ganger, men i dag er det hun selv som er hovedpersonen)! Hun starter ikke før i august, men er invitert til småbarnsavdelingen for et før-starten-besøk i dag. Er sååå spent på hvordan det har gått! Hun er jo klar som et egg for barnehagen, så mye er åpenbart. Samtidig har hun nok vent seg veldig godt til en tilværelse med først mamma og nå pappa som Personlig Tjener og Underholder A/S, så det blir nok en overgang å ikke ha en av oss tilgjengelig 24/7...

Skrevet

Mannfolka er kanskje ikke alltid like engasjert så har mer energi?

Hvor gammel er Smule nå? :)

Skrevet

For noen luksusdyr jeg er omgitt av :overrasket:

Sjefen min synes han er supergenerøs som både har julebord OG sommerfest :fnise:

(en innmari dårlig deal for meg, som aldri orker å delta på noe av moroa. Hadde langt heller tatt en massasjestol, med eller uten stevnemøter!). Når vi er inne på det, er det faktisk sommerfest i morgen. Samtalen om dette i heimen hørtes slik ut:

Jeg: Ah, forresten er det sommerfest 19. juni.

Gubben: Skal du gå?

Jeg: Næsj, er du gal? Skjønner ikke at folk har ork til sånt, jeg altså. Har de for lite å gjøre på jobben eller?

Gubben: OK, så du går ikke?

Jeg: Nei.

Gubben: Det var fint, for vi har også sommerfest den 19. juni :sjarmor:

Jeg: Du tuller, orker du det altså, etter to måneder på turbofart med Smule?

Gubben: Orker, ja! Det skal bli skikkelig moro! Og dagen etter er det grillings og øl hos sjefen! Kult!

Jeg: :sinnatagg:

HVORFOR orker småbarnsfedre så mye mer enn småbarnsmødre? Hvorfor?? :sur::ler:

Haha! Typisk, det der...

Og grunnen til at de orker det er fordi de ikke er gravide og ikke tar de første 6 månedene med konstant avbrutt nattesøvn. :P

Akkurat nå er Smule på sitt første besøk i barnehagen (på sin avdeling. Hun har jo hentet HK-jenta hundre ganger, men i dag er det hun selv som er hovedpersonen)! Hun starter ikke før i august, men er invitert til småbarnsavdelingen for et før-starten-besøk i dag. Er sååå spent på hvordan det har gått! Hun er jo klar som et egg for barnehagen, så mye er åpenbart. Samtidig har hun nok vent seg veldig godt til en tilværelse med først mamma og nå pappa som Personlig Tjener og Underholder A/S, så det blir nok en overgang å ikke ha en av oss tilgjengelig 24/7...

Det kommer nok til å gå veldig fint med Smule i barnehagen. Når det er x-antall andre små-smuler å leke med der, så blir det nok ikke så viktig at Personlig Tjener og Underholder A/S ikke er tilgjengelig 24/7 lenger. :)

Skrevet

Hos oss er det i hvert fall sånn at Mannen henter energi ved å stikke på fest, mens jeg må HA energi for å gidde å stikke på fest... ;)

Skrevet

Og Mafalda.... mannen din er vel ikke like gravert og hormonell som du er heller. Eller?

Skrevet

Hvordan går det med deg midt oppi helvetesuka? Onsdag i dag, så halvveis nå:)

Skrevet

Vi var hjemme fra Køben kl 0000 i natt. Så i dag har det vært kaos på jobben. Når skal jeg lære at en dag fri gir en dag kaos for å komme ajour... Og snart er det 3 uker ferie :sjokk:

Turen var vellykket sett fra både min og fjortisens synspunkt. Nå har hun akkurat gått gjennom shoppingfangsten :Hehe: Det ligger strødd utover salongbordet både klær, parfyme godis og plakater :)

Konserten var bra den. Litt mye hyling for mine ører, men musikken er grei nok. (Og Harry er søt, men i yngste laget for mor :eeeh: ) 5 Seconds of Summer spilte dessverre ikke i Køben, og det var fjortisen skuffet over, da de visstnok var veldig populære de også. I stedet kom et annet band som spilte tilnærmet hardrock. :skya: Og etter 4 timer på en plaststol på en fotballarena så var jeg fornøyd med at konserten var slutt kl 22.

I likhet med deg Mafalda reagerte jeg på småbarn på konsert. En toåring satt like bortenfor oss... uten hørselvern. Greit at foreldrene hadde med en litt eldre jente, men en toåring har ingenting på en slik konsert å gjøre til kl 22 på kvelden etter min mening (Men så ha jo ikke jeg små barn lenger, så da har jeg vel ikke noe jeg skulle ha sagt i følge B&F :kul: )

På tur ut så jeg forresten to fedre med 1D i store bokstaver i panna. Tenker de følte seg fine. :nigo:

---------------

Og jeg håper du får en rolig kveld i kveld, men jeg har en anelse om at timene også i dag er rimelig pakket. Men et og et skritt og snart er du i sommerferiemål :klem:

Skrevet

Nå har jeg ikke tenåringer, men jeg hadde da aldri hatt med fireåringen på en sånn konsert... Forstår meg ikke på foreldre som har så små barn med på slikt!

Skrevet

Turen var vellykket sett fra både min og fjortisens synspunkt. Nå har hun akkurat gått gjennom shoppingfangsten. Det ligger strødd utover salongbordet både klær, parfyme godis og plakater :)

Konserten var bra den. Litt mye hyling for mine ører, men musikken er grei nok. (Og Harry er søt, men i yngste laget for mor :eeeh: ) 5 Seconds of Summer spilte dessverre ikke i Køben, og det var fjortisen skuffet over, da de visstnok var veldig populære de også. I stedet kom et annet band som spilte tilnærmet hardrock. :skya: Og etter 4 timer på en plaststol på en fotballarena så var jeg fornøyd med at konserten var slutt kl 22.

I likhet med deg Mafalda reagerte jeg på småbarn på konsert. En toåring satt like bortenfor oss... uten hørselvern. Greit at foreldrene hadde med en litt eldre jente, men en toåring har ingenting på en slik konsert å gjøre til kl 22 på kvelden etter min mening (Men så ha jo ikke jeg små barn lenger, så da har jeg vel ikke noe jeg skulle ha sagt i følge B&F :kul: )

På tur ut så jeg forresten to fedre med 1D i store bokstaver i panna. Tenker de følte seg fine. :nigo:

*ser for meg ett stykk lykkelig jente med shoppingfangst* :)

Så bra at det var sånn en suksess! Disse 5 Seconds of Summer var nok ikke noe veldig stort tap (helt grei musikk, men ikke sånn helt fantastisk... men, nå har jo aldri ungdommen nødvendigvis gått etter det rent musikalske, haha!). Og One Direction gjør jo jobben, de har nok fått inn rutinen nå etter noen år som stjerner.

Og joda, Harry er kanskje i yngste laget, når du er inne på det. Men som svigersønn, da? Jeg truet Susain med at hvis vi ender opp på konsert igjen skal jeg ha med meg en kjempeplakat med pil ned, der det står "This is my fabulous daughter! Cute, intelligent, witty, good taste in music. Mother-in-law is a catch, too! Pls call XXX XX XXX". Det må jo bare bli napp på den? :fnise:

Nei, du er jo ikke meningsberettiget på B&F lenger, du som ikke husker hvordan det var :lol: Hehe, bare tuller. Og jeg tror det er ganske mange som ville reagert på det samme.

Fedre med 1D i panna?! Sporty!!

Og som alltid, sånn i hjemkomst-utpakkings-trøttheten: straffen for fritid er kaos. Men jammen er det deilig med litt fri innimellom også. Da får man vel bare ta all opprydningen som kommer i etterkant... :klem:

Hvordan går det med deg midt oppi helvetesuka? Onsdag i dag, så halvveis nå :)

Jepp, og torsdag i dag!

Skal ikke påstå jeg er still going strong, men jeg er i det minste still going! :ler:

I dag skal Gubben på sommerfest, mens jeg får den tvilsomme gleden av å kjøre til to fotballkamper. Men i morgen, når skoleklokka ringer for siste gang, de eldste ungene er satt på Flytoget, HK-jenta sitter på bussen til oldemor og roen forhåpentligvis senker seg over de av oss som er igjen hjemme... da skal jeg være så lykkelig!

Sommer!

(antagelig er det da slutt på finværet, og det begynner å regne)

Og Mafalda.... mannen din er vel ikke like gravert og hormonell som du er heller. Eller?

Godt poeng!

Nå er jeg sjelden med til vanlig heller, men for all del: å være hormonell og trøtt og ikke kunne drikke under kjedelige taler fjerner om mulig enda mer av sjarmen ved sommerfest! :ler:

Hos oss er det i hvert fall sånn at Mannen henter energi ved å stikke på fest, mens jeg må HA energi for å gidde å stikke på fest... ;)

Samme her, og det er kanskje det som er mest irriterende.

Akkurat nå er det jo litt spesielt, og det er nok mange som skipper jobbfester og annen moro når man er gravid eller har bittesmå barn (som SmallTalk påpeker. Det er ikke akkurat noen fest å kombinere uteliv og nattevåk heller...).

Men det har vært sånn i flere år. Jeg er trøtt, sliten og lei. Mannen hopper rundt og sier ja og ha til alt av moro. Utrolig irriterende! Men jeg har kommet fram til at det henger sammen med personligheten: noen får energi av mennesker og fest og bråk og styr, andre må fylle opp energilageret først og være sosiale etterpå. Bare så synd at energilageret er permanent tomt :lol:

Det kommer nok til å gå veldig fint med Smule i barnehagen. Når det er x-antall andre små-smuler å leke med der, så blir det nok ikke så viktig at Personlig Tjener og Underholder A/S ikke er tilgjengelig 24/7 lenger. :)

Jada, du har nok helt rett.

Så fort hun er vant til det er det nok mer morsomt å henge med andre på sin egen størrelse, enn å bare underholdes av pappa (det er grenser for hvor festlig han er dag etter dag, hehe).

Nå er det veldig lenge siden- eller det føles sånn, i hvert fall- jeg hadde barn på småbarnsavdeling, men jeg husker at det alltid var en veldig god følelse å komme og hente. Det var så tydelig at de koste seg og hadde glede av å være sammen. Dette "barneoppbevaringsspøkelset" så jeg aldri noe til, ungene har oppriktig kost seg i barnehagen og det var nydelig å se. Gleder meg til å oppleve det igjen!

Og Smule hadde- selvsagt- hatt det strålende på sin første besøksdag. Dette lover godt for august!

Mannfolka er kanskje ikke alltid like engasjert så har mer energi?

Hvor gammel er Smule nå? :)

Kanskje det!

Gubben ville nok protestert vilt og heftig på at han var mindre engasjert :fnise:

Det er vanskelig å diskutere sånne ting uten å tråkke på noen tær... Men han nok har lettere for å legge papparollen fra seg og gjøre andre ting, og det tror jeg er ganske vanlig.

Hva var det Kristin Halvorsen sa? At mannen hennes gikk på jobb og var mentalt tilstede der i åtte timer, og så kom han hjem. Mens hun kunne stå på talerstolen på Stortinget og plutselig tenke "Søren, nå glemte jeg regntøyet til skoleturen i dag!"

En annen uttalelse (fra en eller annen power-næringslivsdame, husker ikke hvem) var at forskjellen på menn og kvinner på forretningsreise var at mannen kommer hjem og er sliten og trenger å hvile, mens kvinnen kommer hjem og vasker gulvet fordi hun har dårlig samvittighet.

Nå er det klart at dette er grove generaliseringer. Men det skulle ikke forundre meg om noen kjenner seg igjen, og typisk nok kjenner man seg mer igjen jo høyere aktivitetstrykket er. Det er veldig lett å være likestilt som et voksent par uten barn i en lettstelt leilighet. Hiv på overtid, unger og bikkje, så knirker det plutselig litt mer i sammenføyningene, og når barn nummer tre kommer står plutselig Fru Ganske Ambisiøs Forsker der og sier "Åh, nå gleder jeg meg masse til permisjon jeg altså, det skal bli så deilig med et år fri!" (<---- en uttalelse hun ville foraktet dypt og inderlig noen år tidligere). Er dette bare individuelle og frie valg, eller ligger det en dose kultur her? Eller natur?

Ja, og denne lange avhandlingen skulle egentlig bare være et eksempel på hvorfor han gleder seg til fest i kveld, mens jeg gleder meg til... fotballkamper. Men, det kommer jo ikke til å være sånn bestandig!

Og kryss i taket: jeg kom meg til legen i går! Endelig skal jeg ta knekken på den herlige bakteriecocktailen i blæra som nærmest kunne brukes til kjemisk krigføring! Da blir jordmor sikkert også fornøyd på neste kontroll.

Det som var litt festlig var at han ikke fikk med seg at jeg var gravid. Det skal godt gjøres, kulen tatt i betraktning. Men jeg hadde på meg en veldig løs topp, og hadde en stor veske over den ene skulderen og jakke over armen, lettere henslengt foran- og da var det kanskje ikke så innlysende likevel. Og like greit var det. Jeg har en veldig flink og veldig streit fastlege, men han er ikke pusetypen, for å si det forsiktig. Så jeg fryktet en kommentar a la "Jøss, du lærte ikke etter siste gang, nei? Er livet trist og leit og du vil ha sykemelding nå igjen da kanskje?" :roll:

Ok, han hadde neppe ordlagt seg akkurat sånn. Men uansett var det veldig greit at han ikke la merke til det- jeg er bare glad for hver gang jeg kan slippe å forklare meg :fnise:

Ha en flott dag, med eller uten fest eller fotball (eller fotballfest, for VM-fantastene!)...

• Liker 1
Skrevet

Såå de første graviditetene nærmest higer man ettee oppmerksomhet for den fine kulen, mens i svangerskap nr. Seks håper man ingen legger merke til det slik st man slipper å forklare seg? :fnise:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tror det også var Kristin Halvorsen som sa noe om at hun hadde måttet lære å overlate mer hjemme til mannen - og la ham gjøre det på sin måte. Særlig det siste tror jeg mange damer - både på KG og folk jeg kjenner ute i den virkelige verden - hadde hatt godt av å legge seg på minnet. Jeg blir ganske matt når jeg hører damer snakke om at mannen ikke for lov til å gjøre visse typer husarbeid fordi han ikke gjør det bra/riktig nok :rolleyes: da får de i det minste slutte å klage over at de har så mye å gjøre. Som singel og aleneboende (og under middels opptatt av vasking og rydding og sånt :fnise: )skjønner jeg ikke problemstillingen - at andre gjør husarbeid i mitt hjem må da være et gode åkkesom? :ler:

Forøvrig satser jeg på nok en dag med fotballfest :hoppe: Min spanske nabo hadde venner på besøk til kampen i går - det hørtes. Jeg tror ikke de hadde det bra...

Endret av Daria
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...