Gå til innhold

En Smitt til Smule

Mafalda

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Åh, jeg føler med deg hva gjelder beising altså...! :daane: Med fare for å gjøre ting enda verre er jeg utrolig glad for at vår tørn denne gangen er overstått!! :sjenert:

Når det er sagt er jeg supermisunnelig på kjølige rom i huset. Hos oss er det badstue i absolutt alle rom....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, frossenpinn og soveromsplassering forklarer en hel del! Soverommet vi bruker her får all kveldssola. Liiiitt varmt :daane:

Håper dere har fått beiset litt idag!

Uff, det høres ikke godt ut.

Oppvarmet soverom er jo tilnærmet dødsens selv uten 30 grader, så du har min fulle sympati. Håper du klarer å sove litt innimellom allikevel!

Vårt soverom reddes av et gigantisk kirsebærtre, som egentlig godt kunne kuttes. Men, i og med at det redder både oss og Nani og HK-jenta fra den sikre smeltedød om sommeren (mørkt hus, jadda!), så sitter det langt inne gitt! :ler:

Beising og beising... joda, bittelitt ble det (hurra for den dyre beisen som gjør at penslene bare må skylles i vann. Da er det mye lettere å ta litt innimellom!). Men hovedprioriteringen i går ble en tur på stranda etter jobb og middag. Min personlige sommerfilosofi er like enkel som genial (og ikke minst utviklet på bakgrunn av himla mange "sommer"dager med 13 grader og regn): GJØR DET NÅ!

Gjør det nå, for plutselig kommer det kjølige draget i lufta og du innser at det blir ikke flere sjanser i år. I fjor var jeg veldig glad for å ha grepet de sjansene som bød seg, for da kom høsten tidlig. Og ungene snakker fremdeles om den supervarme kvelden vi hev oss i bilen, duret ut for litt geiljabading, og etterpå tusket til oss reker på vei hjem og satt på terrassen og hev i oss reker til langt over leggetid. Gode sommerminner varer lenge! :)

I går var intet unntak. HK-jenta hoppet og spratt av glede, hakket tenner i vannet og fikk sand i bikinien, alt med samme gode humør. Nani stupte og svømte og stod på hendene, og lå etterpå og solte seg (et forsøk på å få opp sjekkefaktoren?). Og husets minste var bare... i ekstase. ALT var morsomt! Iført kun solhatt og bøtte dro hun faren sin ut i vannet og opp på stranda, plasket og gravde og hilste på alle som ville. Knallsøt, og jeg kjente et bittelite stikk i hjertet og tenkte at dette er NÅ. Det er akkurat NÅ vi har den lille nydelige babyen som stabber rundt og gliser med naken rumpe og solhatt. Ikke et vondt ord om toåringer, de er skjønne, men neste år er hun ute av denne fasen. Shit som tida går, altså. Jeg får jo store skjelven av mindre!

(så altså, strandtur er en uovertruffen numero uno på Smules liste. Det eneste som kan konkurrere mot det, er minipannekakene fra Burger King. Skal fortelle om det en annen gang!)

Fikk igjen for all aktiviteten i dag morges, da. Føltes litt som en blanding mellom togkollisjon og bakrus (og den helsikes burota gjør virkelig ingenting for formen heller), men det er utrolig hva kaffe kan reparere. Kaffe, og tanken på at det ikke er mange ukene igjen til permisjon...

Neimen ikke lenge til den ULen, nei! Du burde vel nesten kunne fått planlagt KS uansett med tanke på din forhistorie?

Godt du ikke er høygravid, HerrTekola hadde ikke overlevd den treiging-kommentaren tror jeg :hoho:

Skal innrømme at jeg ble litt muggen, jeg også. Men det verste er jo at fyren har fullstendig rett :ler: Det blir vel sånn som sist, først 2-3 dager på å komme i gang, og så sine 14-16-18 timer etter det. Er det noe vi sannsynligvis ikke har, så er det dårlig tid...

Likevel er jeg ikke helt med på å gamble på at han skal være i Dublin og reise tilbake når noe skjer. Det er dette med unger og bikkje og logistikk og sånn også. At det var praktisk å få tatt ut danske kroner til Susian innimellom riene sist, betyr ikke at jeg har lyst på tre kvarters kjøretur hver vei med lekkende fostervann for å få plassert bikkja på kennel, liksom :fnise:

Og ja, jeg har jo lurt på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde troppet opp på sykehuset, skrudd på krana (det skjer i og for seg helt av seg selv bare noen begynner å nevne F-ordet) og dratt fram alle mørke tanker og minner... Selv om de hyggelige damene på ABC hjalp en god del med å minske det underliggende hatet mot Ullevål sykehus- jeg blir ikke kvalm når jeg kjører forbi der lenger, hurra!- så er det nok mye grums som fremdeles ligger og gjærer. Men det blir feil å kalle det angst, jeg er jo ikke redd. Bare resignert. Jeg vet at dette kommer til å bli helt jævlig, men man dauer ikke- og så lenge jeg klarer å unngå temaet et halvt års tid etterpå, og så lenge Gubben gjemmer eventuelle papirer så jeg ikke kaster dem på peisen etter et glass vin for mye, så får vi jo det vi er ute etter: lillebror. Keep your eyes on the prize, er det ikke det det heter?

Men som sagt: hvis morkaka fremdeles ligger dårlig til, så må jeg nok jobbe for å se skuffet ut, haha!

Enda en megavarm dag!

Det er så rart å lufte Dyret før klokka seks om morgenen og bli svett på ryggen :overrasket:

Akkurat nå foregår det frenetisk pakking i siste liten, og sjekk og dobbeltsjekk av papirer og lister. Om noen timer setter min eldste sønn seg alene på flyet til Spania. Mor kommer til å måtte jobbe hardt med å holde alle mulige tåpelige katastrofetanker på avstand... :roll: Men for å si det sånn: når jeg (forhåpentligvis) får en sms om at han er vel fremme på treningsanlegget, har møtt noen hyggelige gutter som han skal bo med, og de er på vei til å spise middag og bade i bassenget- da er LETTELSE og LYKKE antagelig ikke dekkende ord! Guri, det er skummelt når ungene skal ut i verden, altså.

Og fram til da får jeg prøve å holde konsentrasjonen der den skal være: på eposter og saksbehandling. Det skal holde hardt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hva er prisen for å GJØRE DET NÅ? I aller beste hensikt?

-----> Vondt i hodet, kvalm og sliten. Og enda er det nesten en time igjen av arbeidsdagen... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke blitt nok KG-aktivitet på meg i det siste, og tenkte å få til et raid av dagbøker før jeg dro men tiden strekker ikke til... og nå pakker vi i fleng her for turen til Noreg.

Det blir 12 timerstur til Danmark.. så båt derfra til det glade Sørlandet. Tror aldri jeg har pakka så lite til meg selv.. Det jeg har mest av til meg selv er faktisk underbukser.

Lillemor har en hel bag for seg selv, mens jeg og mannen deler en liten koffert. Man blir visst litt mindre forfengelig når man har småtroll med seg, erfarer jeg nå! Praktisk over noe annet...

Anyways, skulle innom å ønske god sommer og nå er det ikke lenge igjen veit du selv om dagene også snegler seg av gårde av og til!

Nesten september og baby allerede :danse:

God Sommer, gærnedama =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gæren kan du selv være- 12 timer i bilen med baby?! :ler::klem:

Håper du får en aldeles fortreffelig ferie, Mus-Katt, og at dere får slappet godt av når dere endelig er fremme. Og ja, dette med pakking og barn er fascinerende saker. Men så lenge man har en truse og en tannbørste til seg selv kommer man forbausende langt! :jepp: Kos deg masse i ferien!

Her har mor sovet altfor lite, men godt. For selvsagt kom meldingen tikkende inn i går kveld: "Er nå i bilen til Gonzalo sammen med et engelsk brødrepar, skal plukke opp noen franskmenn og dra til anlegget for å spise. Flytur og bagasje og finne fram- lett som en plett! Klem fra Nani!"

Og som alltid føler jeg meg litt dum. Hva i alle dager var det jeg egentlig var bekymret for? :roll:

Men, det er vel bare en del av stillingsbeskrivelsen til det å være mamma. Konstant bekymring. Om ikke finnes reelle årsaker, kan man alltids innbille seg noen!

Og i dag står Susain for tur. Tre uker blir hun borte! Ønsk meg lykke til... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vesla skal aldri bli så stor at hun bare kan reise fra meg på den måten :snurt::daane:

Håper du kommer deg tålelig bra gjennom fredagen!

Skal man en uke til syden er visst antall truser et særdeles diskuterbart trma, har jeg lært på Generelle den siste tiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ga mamma et halvt år å forberede seg på da jeg dro til Australia på tur, jeg var 25, enda var hun fryktelig bekymret for hvordan dette skulle gå :laugh:

Vesla skal aldri bli så stor at hun bare kan reise fra meg på den måten :snurt::daane:

Håper du kommer deg tålelig bra gjennom fredagen!

Skal man en uke til syden er visst antall truser et særdeles diskuterbart trma, har jeg lært på Generelle den siste tiden :ler:

Jeg fatter ikke diskusjonen :vetikke: Altså, hvis jeg skal være borte en uke, så tar jeg med meg nok truser til at jeg klarer meg hele uka uten å vaske truser. Hvor stort problem er det, liksom :klo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har jeg gått glipp av noe på Generell nå? :ler:

Antall truser er vel ikke så mye å diskutere, blir ikke formelen slik da:

truse x dager : vaskemuligheter

:vetikke:

Eneste truseproblemet vi har hatt her i huset, er de første gangene ungene skal pakke reisekoffert selv. I starten kan det lett ende med fem truser til en helgetur (SnillVimsen. Joda, det er greit å være på den sikre siden, men...), eller fem kjoler og en truse (HK-jenta, selvfølgelig). Den gode nyheten er at etter en bommert eller to, så er ungene fullt i stand til å pakke sin egen koffert...

... og dermed klare til å dure av gårde til det store utland på egenhånd! :grine:

Og takk for lykkeønskningen for i dag. Det skal nok bli tungt utover dagen, med søvnunderskudd tre netter på rad. Det er derfor jeg sitter og prokastinerer mest mulig, det gjelder å spre arbeidsoppgavene tynt utover :lol: Har til og med kommet så langt som å laste ned magebildet mitt!

Jadda, her er det lenge etterspurte magebildet, komplett med det herlige Styggeskjørtet. Husker ikke om dette var uke 28, 29 eller 30... tror kanskje det er 29. Sånn ca.

post-60722-0-15053400-1405063108_thumb.j

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupp, håper du får en fin fredag og at du får kost deg litt også mellom jobb, husmaling og alt det andre! :klem:

Kjenner at det sikkert blir like mange bekymringer fra min side når tida kommer for mine små skatter å dra ut i verden på egenhånd. Snufs! :grine:

Men du, så godt at det faktisk går bra, og fint å vite at man har oppdratt så flinke og selvstendige barn!

Edit: nå hadde det kommet magebilde også, jippi! Åååhhh, fiiiin!!! :rodmer:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så fin mage!! :rodmer:

Godt å lese at alt gikk bra med Nani på turen, Susain kommer nok også vel fram og klarer seg bra! :jepp: Men jeg skjønner godt at du bekymrer deg, det er nok en del av stillingsbeskrivelsen. Jeg lurer på om min mamma gjorde det samme, nå har det ikke vært så mye utenlandsreiser på meg, men fra jeg var seks år navigerte jeg jo rundt i kollektivtrafikken på egenhånd (blant annet til og fra barnehagen!). Hun skjulte i tilfelle bekymringene godt! Jaja, det ble da folk av meg også (tror jeg... :ler: )

Jeg håper fredagen er snil med deg, at det funker greit å prokrastinere oppgavene utover. Det blir litt av det her om dagen også, tynt med folk og like tynt med oppgaver jeg kan kaste meg over... :sjenert: I går hadde vi italiensk is-pause, og jeg hører rykter om at det er ønske om en reprise i ettermiddag! :nigo:

God fredag og god helg til deg! :sol::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har jeg gått glipp av noe på Generell nå? :ler:

Antall truser er vel ikke så mye å diskutere, blir ikke formelen slik da:

truse x dager : vaskemuligheter

Nja, hvis du med vaskemuligheter mener villighet til å vaske klær på ferie under to uker, så er jeg enig :laugh:

Og ser man sånn ut som snart 6-barnsmor, så synes jeg ikke man skal klage på utseende :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage du har :)

Du har jo oppdratt noen veldig fornuftige barn da, så er ikke overrasket over at det har gått bra hittil (og det kommer det til å fortsette og gjøre :jepp: ). Men skjønner godt du er bekymra, hadde vært det selv. Godt jeg ennå har noen (mange) år å forberede/grue meg på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin gravidemage. :)

Jeg synes barna dine er tøffe som reiser avgårde på egenhånd, og de er heldige som har foreldre som lar de få lov.

Min største "bekymring" for øyeblikket rår at pus kommer inn så vi kan dra på ferie i morgen tidlig. Nå er det utrolig mange spennende insekter å jakte på i måneskinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, Så fin mage! :) Håper du har hatt en fin helg med to tenåringer (?) ute av huset.

Kjenner meg komisk mye igjen i beskrivelsen av de evig ambivalentemamma-følelsene rundt det å sende barna på ferie. Nani og Susain er heldige som får muligheten til å oppleve mye i feriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Magdalene

Fin mage ja!

Ja, noen ganger kan man i ettertid lure på hva man egentlig bekymret seg for. Men det virker jo som om du har temmelig fornuftige unger, så at reisen gikk som snurt ble jeg ikke overasket over.

Har huset blitt ferdig da? Og ble fargen bra?

Hjemme etter en deilig uke i Danmark.

Nå står overtakelse av nytt hus på planen i morgen, og alt som følger med der... Hjelpes!

Håper du har hatt en fin helg så langt.

Her skinner solen, og mannen og ungene forsvinner snart ut av huset, slik at jeg får pakket litt mer. Gud så mye man har i skuffer og skap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :vinke:

Og ikke minst.... atsjooo! :snufs:

Smule våknet i halv fem-tiden i morges (jeg vet at jeg sutrer fælt om leggingen hennes, men må passe på å få med det positive også: når hun først har sovnet for kvelden går det jo veldig bra. En oppvåkning bare, og når hun da får komme inn og ligge mellom mamma og pappa sover hun videre som en drøm. Og i det siste har det dratt seg helt mot morgenen før hun våkner... på lørdag sov hun faktisk hele natta inne hos seg selv. Så det er ikke bare sorgen!), og da bedrev pollenet sånn en dansefest inne i nesa mi at jeg bare måtte la henne sove videre sammen med Gubben. Selv var det umulig å sove, det klør og kribler og jeg nyser i et sett. Vi kan nå sette Zyrtec på lista over ting jeg savner i graviditeten!

Og takk for magekomplimenter- og barnekomplimenter! :sjenert:

Til det første, så virker det som om magen blir mer og mer "normal" i størrelsen. Lenge til neste kontroll (men det er UL i morgen allerede! :hoppe:), men det ville ikke forbause meg om den faller inn mot normalområdet nå. Det var bare i starten den var så hårreisende svær, så det har nok rett og slett noe å gjøre med at den har blitt utvidet så mange ganger før og er litt slækk, hehe. Danseplass til Smitt, noe som er helt ok, bortsett fra at det da er lite sannsynlig at han snur seg ordentlig før helt på slutten. Men, den tid den sorg, har ikke tenkt å bekymre meg om det riktig ennå.

Dessuten er jeg jo travelt opptatt med å bekymre meg for ungene :fnise: Takk igjen for fine ord om selvstendige barn (det er for så vidt helt riktig, og fortjent) og tøff mamma (litt mindre fortjent). I dag skal jeg tillate meg å mase litt på Susain, for jeg vil gjerne høre hvordan det har gått første dagen på skolen. Ellers skal jeg være glad hvis hun gir et pip nå og da, og i alle fall ikke sende henne meldinger oftere enn hver 2.-3. dag. Jeg lurer jo veldig på hvordan hun har det og hva hun driver med, men må pent holde meg i skinnet. Jeg skal IKKE mase! :ler:

Nani ringer hver kveld, da- typisk nok! :fnise: Han er en hjemmegris og mammadalt, men jeg er veldig imponert over hvordan han takler dette. Og når han kommer hjem har han garantert vokst et halvt år i hodet, minst! Ikke bare er han alene som nordmann både på rommet og i gruppa, men han har også turt å be om å få bytte gruppe og diskutert med trenere og slikt- noe som hadde sittet langt inne for bare et år siden. Fremdeles høflig og beskjeden, men han har begynt å vokse seg stor og ansvarlig. Det er bra!

Og.... (ok, legg vekk den falske beskjedenheten. Jeg er så stolt at jeg nesten sprekker, og i går kveld måtte jeg virkelig tøyle trangen til å gå ut på verandaen og rope utover nabolaget, og jeg satt desperat på fingrene for å unngå den typiske mammafotballgjeng-skrytingen på FB- det er MYE av den, hehe-) min sønn er altså valgt til beste spiller i sin årsklasse to dager på rad! :bolledeig: Med bilde og presentasjon på hjemmesider og Facebook og det hele. Litt stolt er kanskje å underdrive, ja.

Beslutningen om å sende ham på spansk treningsleir var todelt: for det første hadde de et skikkelig godt opplegg (og det er det mange som ikke har. Ikke et vondt ord om store klubber som lager morocamp'er for ungene med sightseeing og kanskje en kjendis hist og her, men det Nani ønsket var å bli bedre, med blodsmak i munnen. Leke kan han gjøre på andre arenaer.). Og for det andre skulle han få måle seg mot utenlandske spillere. At han er flink på sitt nivå, her i vår klubb og krets, betyr liksom ikke at han skinner når han måles opp spillere fra Tyskland og England og Spania, liksom. Så dette var en utrolig opptur, og en kjempemotivasjon for å svette videre :)

Ellers har vi hatt en ganske fin helg. Fredag gikk litt i dass- tre dager med stort søvnunderskudd og litt for mye mas på ettermiddagen gjorde rom for Hormonella. Typisk feilvurdering å skulle avslutte dagen med shopping, som jeg hater i utgangspunktet, på toppen av utslitte gravidnerver. Det hele endte med tårer og tenners gnissel, null innkjøp, og et generelt tungsinn av typen jeg kjenner så altfor godt fra før. Eneste løsning: en god natts søvn og håpe at ting ble bedre dagen etterpå.

Hvilket det også gjorde, og på lørdag hadde Gubben og jeg gått til angrep på loftsboden og gravd fram nesten et helt billass (og vi har stor bil...) med ting som kunne kastes. Gubben og HK-jenta tok turen til Grønmo, og så ble det maling og ikke minst bading etterpå. Smule synes det er sååå moro på stranda, hun tar helt av. Dessverre er hun også litt snørrete og småforkjøla, så det blir med korte turer. Men det holder det, for å få sommerfølelsen. Herlig med sol, varme og bad for de små!

I går ble en slappere dag, jeg merker det er uvant å ikke ha noe program i helgene :ler: Men, nå er det snart tid for Norway cup, så da slipper vi for mye fritid, hehe. En tur opp til svigers, bare, og ellers litt generell rydd og vask- selvsagt kronet med VM-finalen, der fotballen virkelig har levd opp til sitt rykte: det er et spill der 22 mann jager etter en ball, og til slutt vinner Tyskland. ;) Men men, det går ikke an å si at det ikke var fortjent, for det var det jo.

Håper puser har kommet til rette og at ferien er på vei, håper at de som har vært på tur eller bare hatt hjemmehelg med kjæresten har kost seg med det, og ikke minst en tanke til hun som skal flytte denne gangen... Utrolig hva man har, ja, når ting skal pakkes ned ser man virkelig hvor mye som samler seg i løpet av kort tid.

Her blir det jobbuke for meg, mens Gubben er hjemme med Smule og HK-jenta... og SnillVimsen som kommer hjem i dag, etter noen fine jobbedager på fjellet. Snekring og støping, det er midt i blinken for ham! Her hjemme får han slenge seg med på beisingen- jo takk, Magdalene, det går absolutt fremover og fargene ble i grunnen helt fine- men så fryktelig fort går det ikke. Ferdig med en av veggene og har vasket ferdig den andre. Men, hvis det skal fortsette med regnskurer annenhver dag kan dette ta sin tid.

Og nå skal jeg lage meg litt kaffe... øh, jeg har glemt å klage! :overrasket:

Det er de moderne kjøkkenmaskiners svøpe: når ting først går i stykker, er det kul umulig å reparere selv. Husker min bestefar, han kunne reparere alt fra bilen til kaffetrakteren og panelovnen, det var å mekke litt her eller dunke litt der, og så fungerte det. Nå er jo alt et elektronikk-mareritt, og gjett hva som gikk hos oss en lørdag i fellesferien: induksjonstoppen. Feilmelding av det kryptiske slaget, så i dag får Gubben etterlyse både kaffereparatør (endelig) og koketoppreparatør. Ja, for jeg regner ikke med at en person kan gjøre begge deler- vi må sikkert ha to, og de skal ha mange tusen hver for å få dette styret opp og gå igjen. Men å være uten kokeplater i ukevis er liksom ikke noe alternativ ;)

Ønsker alle en strålende (til tross for mangelen på stråling, i alle fall her... grått og regntungt er en bedre beskrivelse!) mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, bare ett lite problem: jeg er usikker på om jeg orker å reise meg... *stønn* :roll:

Jammen godt VM er ferdig nå, da kan jeg legge meg klokka åtte sånn at jeg kan stå opp midt på natta og likevel ikke være ødelagt til jobbstart. Hurra (jepp, litt usikker på om jeg er seriøs her nå, eller bare sarkastisk. Eller kanskje en god miks)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...