Gå til innhold

Diaré og medisiner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Beklager ekle detaljer.

Jeg vet at hvis man kaster opp så kan det hende medisiner man tar til vanlig ikke tas opp i kroppen. Hvordan er dette i forhold til diaré? Jeg har hatt det i 3 dager, ikke spist noe, men drukket en del. Lurer på om det er kanskje er nødvendig å kontakte lege om medisiner ikke tas opp ordentlig. Det er veldig viktige medisiner for å fungere normalt i hverdagen. Skal også nevnes at avgøringen kun er litt grønnaktig vann. Kan heller ikke sove fordi jeg da mister kontroll over musklene i endetarmen og kan bæsje på meg om jeg feks promper i søvne.

Håper på litt hjelp i de sene nattetimer :)

Anonymous poster hash: 24674...e8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjelder det samme for diaré, ihvertfall det som står i pakningsvedlegget på p-pillene mine, så da går jeg ut i fra at det gjelder for alle typer medisiner :) Ville tatt kontakt med lege og rådført meg der.

Skrevet

Medisiner kan tas dårligere opp ved diare, ja. Da på apoteket og kjøp Imodium, dette hjelper magen å holde på ting. Kjøpes reseptfritt. Prøv det noen dager, og hvis det ikke stopper bør du kontakte lege. Du kan bli dehydrert ved langvarig diare.

Sjekk ut felleskatalogen på nett og se om det står noe om dine medisiner, hvor fort de tas opp osv, det har litt å si for om de rekker å "bli tatt opp" i kroppen før du må løpe på do.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...