Gå til innhold

Infeksjon - burde jeg dra til legen eller vente?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sydde noen sting for 9 dager siden. Såret har sett betent ut helt siden andre eller tredje dagen etter stingene. I håp om å ordne opp i dette selv har jeg vasket det med natriumklorid og smørt med sårsalve (Bacimycin) og lagt på rent kompress flere ganger, men det ser ikke ut til å ha hjulpet særlig mye. Det er ganske rødt rundt og væsker noe. Det ganske smertefult og ømt i tillegg. Det jeg lurer på er om jeg bør oppsøke lege eller om jeg bør vente å se. Legger ved et bilde av såret (advarer om veldig ekkelt bilde).

Anonymous poster hash: 91f3b...491

post-37809-0-61295800-1390170517_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Dette må du gå til lege med straks. Dette var ikke bra.

Skrevet

Det der ser helt klart ut som en relativt hissig infeksjon og skal ses av lege. Denne type infeksjon kan gå fra ok til farlig på ganske kort tid, så ikke vent med dette TS!

Hvor på kroppen er det, merker du noen nummenhet eller iling i området rundt?

Anonymous poster hash: d6f2b...c71
  • Liker 1
Skrevet

Det gule er infeksjon så legen er på sin plass ja. Du får sikkert antibiotika. Ikke vent med og oppsøke lege. Alle sier søk lege nå....

Anonymous poster hash: 65bc4...444
Skrevet

Det der ser helt klart ut som en relativt hissig infeksjon og skal ses av lege. Denne type infeksjon kan gå fra ok til farlig på ganske kort tid, så ikke vent med dette TS! Hvor på kroppen er det, merker du noen nummenhet eller iling i området rundt? Anonymous poster hash: d6f2b...c71

Såret er litt lengre enn det som er på bildet. Det er et to lengre opp og et ved siden av i tillegg, hvor av to av de ser noe betent ut, men ikke like ille som det på bildet. Det er forresten på låret. Jeg får vel ringe legen i morgen å høre.

Skrevet

Dette er en infeksjon som en lege må få sett på så fort som overhode mulig! Hvordan er det med lukt osv?

Jeg syns ikke du skal gå med dette for lenge! Om du velger legevakten i kveld eller legen i morgen tidlig må jo egentlig være opp til deg, men om det er smertefullt så drar du på legevakten! Det er ubehagelig å ha stingene, men det gjør ikke vondt i området! Smerte er stort tegn på at infeksjonen trenger behandling med en gang.

Anonymous poster hash: 26b27...919
Skrevet

Såret er litt lengre enn det som er på bildet. Det er et to lengre opp og et ved siden av i tillegg, hvor av to av de ser noe betent ut, men ikke like ille som det på bildet. Det er forresten på låret. Jeg får vel ringe legen i morgen å høre.

jeg ville ikke ventet til i morgen hvis jeg var deg.....

hilsen medisinstudent

Skrevet

og, hvis du opplever noe prikking/ iling eller nummenhet og banking i beinet bør du nevne dette på legevakten

Skrevet

Viss det har vorte mykje verre i ettermiddag/kveld enn det har vore før, så ville eg faktisk ringt til legevakta no i kveld å diskutert med dei...en sårinfeksjon kan bli veldig alvorlig, og du kan trenge antibiotika intravenøst...

Skrevet

Dette er en infeksjon som en lege må få sett på så fort som overhode mulig! Hvordan er det med lukt osv? Jeg syns ikke du skal gå med dette for lenge! Om du velger legevakten i kveld eller legen i morgen tidlig må jo egentlig være opp til deg, men om det er smertefullt så drar du på legevakten! Det er ubehagelig å ha stingene, men det gjør ikke vondt i området! Smerte er stort tegn på at infeksjonen trenger behandling med en gang. Anonymous poster hash: 26b27...919

Det har luktet så mye, men nå har jeg ikke akuratt luktet særlig nærme såret. Det gjør ganske vondt og har gjort det i flere dager, spesielt når noe berører borti det eller når jeg går.

Skrevet

Mente "det har ikke luktet så mye..."

Skrevet

Telte nettopp pulsen min, og jeg har 95 i puls. Har kun ligget i sengen den siste timen. Men føler meg ikke noe dårlig ut over det. Uff, nå ble jeg litt redd!

Skrevet

Men det kan vel komme av angst også...

Skrevet

Kan du ha blitt vandt med lukta? Min anbefaling etter at du har kommet med mer info er RING LEGEVAKTEN! Ikke for å skremme deg altså, men du burde absolutt ikke vente til i morgen. Tviler på at du får sitte så lenge på venterommet akkurat nå...

Ring legevakten.

Forklar at du har sydd

At det væsker

Har luktet, men at du kanskje har blitt vandt med lukten nå.

Har det gjør vondt. Om det er merkbare pulseringen så gi beskjed om dette også.

Er rødt i området og gul væske.

Gi også informasjon om hvor mange dager det er siden infeksjonen startet og hva du har prøvd, men at det bare blir verre.

Anonymous poster hash: 26b27...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...