Gå til innhold

Bra hotell i Roma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale meg et bra hotell i Roma, og har dere noen andre anbefalinger, hva er et must å få med seg, (collosseum å, trevifontenen og sansketrappen står allerede på lista) og hva vil dere anbefale av shopping? Evt klær som er lurt å pakke for en kvinne?

Anonymous poster hash: d5951...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bodde på dette hotellet http://www.welcomepiramhotel.com/it/ i påsken for tre år siden. Vi syntes beliggenheten var bra (nært bl.a. Termini, stasjonen du ankommer til når du kommer med toget fra flyplassen), lett å komme seg stort sett overalt i byen, og mye ålreite restauranter i området rundt. Frokosten på hotellet var også ganske bra til å være i Sør-Europa, det var både litt forskjellig kjøttpålegg og litt forskjellige oster, egg og både grove og fine brød/rundstykker.

Shoppingen i Roma syntes jeg imidlertid ikke var noe spesielt, selv om jeg egentlig er veldig glad i å shoppe, og har shoppet som en dronning på tidligere ferier på alle kontinenter. I Roma syntes jeg mange av butikkene var uforholdsmessig dyre, og heller ikke hadde særlig fristende utvalg. Men det finnes selvsagt filialer av alle de "vanlige" kjedebutikkene som finnes i Sør-Europa der (Zara, Stefanel, Bershka, Promod, Stradivarius osv), så hvis det er av interesse finnes det jo butikker å kikke i :)

Hva du skal pakke av klær avhenger jo veldig av når du skal dit. Vi var som sagt der i påsken, og jeg pakket normalt vårlige klær som skjørt og kjoler med cardigans, i tillegg til bukser og topper/ t-skjorter som lett kan mixes og matches. Anbefaler også å ta med et godt skopar, det meste kan nås til fots i Roma, og det er spennende å gå rundt, så lenge man sørger for å ikke få vondt i føttene ;)

Anonymous poster hash: 468f1...3d0

Skrevet

Takk for gode tips, skal ta en titt på hotellet, er det flere anbefalinger?

Skrevet

Artemide hotel! KOselig hotell med takterasse, fine rom, god frokost og nært til Termini, Spansketrappen, Trevi og Colosseum. Der skal jeg bo neste gang jeg reiser til Roma. Panteon er verd en kikk, og den gamle skjellettkirkegården i hulene, husker ikke hva den het. Jeg shoppet masse i Roma, det er masse små søte butikker i bakgatene som er verd en tur innom.

Skrevet

Vi har leid en privat eid leilighet med plass til 4 for 3 netter 100 meter fra colosseum. Mye kortids leiligheter tilgjengelig. Billig er det også

Skrevet

Anbefaler også leie av leilighet. Vi bodde i et lite smug midt i Trastevere, den fineste bydelen i Roma (etter min mening!).

Jeg ville ha kjøpt en god guidebok og kikket i den. Eventuelt tatt en titt på Rome Travel Forum på tripadvisor.com.

Når det gjelder klær kommer det helt an på hvilken årstid du skal dit.

Skrevet

Kan noen anbefale meg et bra hotell i Roma, og har dere noen andre anbefalinger, hva er et must å få med seg, (collosseum å, trevifontenen og sansketrappen står allerede på lista) og hva vil dere anbefale av shopping? Evt klær som er lurt å pakke for en kvinne?

Håndlagde skinnvesker og sko er det som er flott å shoppe i Roma. Styr unna turiststimen og begi deg ned i det jødiske kvarter. Her er kvaliteten på skinn uovertruffen, og prisen halvparten av det den er i området ved trevifontenen.

Om du skal inn i kirker (og det vil man jo ofte) vil jeg anbefale å pakke et lett sjal du kan ha i veska. Der skal jo skuldre og knær være skjult, så å ha noe å dekke seg til med er nødvendig.

Jeg vil også anbefale Pantheon og det sixtinske kapell. Og minst en hel dag med formålsløs rusling i smågatene i sentrum. Pluss gelato.

Anonymous poster hash: f4b56...0ae

Skrevet

Kan anbefale www.concordiahotel.it , koselig hotell sentralt beliggende.

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg tenker å reise til Roma i begynnelsen av juni. har funnet et moderne firestjerners hotell ved Trastevere (?). er det gangavstand herfra til sentrum og de fleste fasilitetene? jeg er godt vant med å bruke beina når jeg er på tur :) turen vil koste ca 1900 per person. da er fly og tre netter på hotellet inkludert. dette er vel en grei pris? aner ikke hva det pleier å koste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...