Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. januar 2014 #21 Skrevet 20. januar 2014 Så du holder barnet ditt hjemme i 48 timer om det har én bleie med bløt avføring? Da ville vi trengt mer enn 20 sykt barn-dager her i huset. ...Anonymous poster hash: ac192...d7e Ja, de dagene går fort. Reglene er der likevel for en grunn.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #22 Skrevet 20. januar 2014 Ja, de dagene går fort. Reglene er der likevel for en grunn. Jeg syns dette høres veldig rart ut. Ungen kan jo ha reagert på noe den spiste. Nå snakker jeg altså om et enkeltstående tilfelle av bløt avføring, hvor ungen er helt vanlig ellers. Det blir jo noe annet når det blir mange diarébleier på rappen, da er det ganske åpenbart at barnet bør holdes hjemme. Anonymous poster hash: ac192...d7e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #23 Skrevet 20. januar 2014 Reglene er jo helt absurde og det eneste man oppnår er en barnehage som tillater seg å være slappe med hygienen, spesielt håndhygienen, for unger som kan være smittsomme skal jo holdes hjemme.... Husker for at par år siden i den verste svineinfluensaperioden og alle var hysterisk opptatt av håndvask. Aldri vært så lite syke! Anonymous poster hash: e8f53...4e6 1
Vera Vinge Skrevet 20. januar 2014 #24 Skrevet 20. januar 2014 Så du holder barnet ditt hjemme i 48 timer om det har én bleie med bløt avføring? Da ville vi trengt mer enn 20 sykt barn-dager her i huset. ...Anonymous poster hash: ac192...d7e Man bør jo kunne vurdere dette litt. Om man mistenker at det skyldes tenner f.eks, eller om man vet at noe går i barnehagen. Løse bleier hos småbarn kan skyldes så mangt, men jeg ble hvertfall dreven på å finne ut av dette i fjor vinter, hvor vi hadde hele fire (!) runder med magesjau (og ja, trolig en del fordi noen foreldre sendte barna for tidlig tilbake). Kjente det på lukta bl.a. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 20. januar 2014 #25 Skrevet 20. januar 2014 Reglene er jo helt absurde og det eneste man oppnår er en barnehage som tillater seg å være slappe med hygienen, spesielt håndhygienen, for unger som kan være smittsomme skal jo holdes hjemme.... Husker for at par år siden i den verste svineinfluensaperioden og alle var hysterisk opptatt av håndvask. Aldri vært så lite syke! Anonymous poster hash: e8f53...4e6 Og det er sånne som deg som sørger for at smitten aldri forsvinner. Teit argument, forresten, at barnehagen har innført 48 timers regelen for at de kan være slappe med håndhygienen. Idiotisk. 1
solan123 Skrevet 20. januar 2014 #26 Skrevet 20. januar 2014 Reglene er jo helt absurde og det eneste man oppnår er en barnehage som tillater seg å være slappe med hygienen, spesielt håndhygienen, for unger som kan være smittsomme skal jo holdes hjemme.... Husker for at par år siden i den verste svineinfluensaperioden og alle var hysterisk opptatt av håndvask. Aldri vært så lite syke! Anonymous poster hash: e8f53...4e6 du er jo beviset på at tiltak fungerer!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #27 Skrevet 20. januar 2014 Og det er sånne som deg som sørger for at smitten aldri forsvinner. Teit argument, forresten, at barnehagen har innført 48 timers regelen for at de kan være slappe med håndhygienen. Idiotisk. Jasså? Det var da litt av en konklusjon tatt i betraktning at jeg ikke har sagt noe om hva jeg praktiserer annet enn at jeg faktisk synes 48 timersregelen er ganske absurd. Faktum er at jeg har erfaring fra mange barnehager og har innsett at nivået av sykdom er proposjonalt med håndvaskrutiner! man skulle tro at alle barnehager klarer å følge opp noe så banalt som håndvask, men det er faktisk ikke tilfellet. Det er lett å skylde på foreldre for all sykdom i barnehagene, men saken er at bedre hygienerutiner i barnehagene kunne redusert utbruddene enormt. Husk at de fleste av sykdommene smitter før offret får noen symptomer selv, så forebyggende hygiene er viktig. For all del, man sender ikke sjuke unger i barnehagen, men når jeg fåt høre at jeg ikke kan sende ungen i barnehagen fordi hun hadde så kraftig hoste at hun spydde, da lurer nå jeg på logikken... Barnehagen vi bruker nå har hatt 1 runde med omgangssyke de siste 6 mnd, men de er ganske nazi med håndhygiene... ikke har de 48 timers regel heller. Anonymous poster hash: e8f53...4e6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #28 Skrevet 20. januar 2014 Jeg jobber i bhg og diaré er like smittsomt som oppkast! Om foreldre sender i bhg før 48 timer går det i en ond sirkel, de smitter de andre! Og hvis alle foreldre skal være så idiotiske å tenke at om jeg sender ungen etter 40 timer og ikke 48, ja da får du den rett i fleisen tilbake! HOLD DERE TIL DE REGLENE SOM ER BLITT SATT!!! Anonymous poster hash: a8494...a48
Gjest Lite nytt Skrevet 20. januar 2014 #29 Skrevet 20. januar 2014 http://www.barnehage.no/no/Nyheter/2014/Januar2/Derfor-skal-barnet-vare-hjemme-48-timer-etter-omgangssyke/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå