Gå til innhold

48 timers regelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til tolking av 48 timers regelen.

Småen var slapp og løs i magen i går, 5 bleier på ett par timer. Siste bleie i 16.00 tiden.

Han virker frisk i dag. Kan han i bhg i morgen? 40 timer etter siste løse bleie? Eller må han være hjemme to hele friske dager?

Anonymous poster hash: c057e...2d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke mye forskjell på 40 og 48 timer. Hvis han har virket helt frisk siden lørdag ettermiddag hadde jeg sendt ham i bhg.

Anonymous poster hash: 64d79...4e4

• Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg ville sett an formen i morgen tidlig og tatt avgjørelsen da.

• Liker 1
Skrevet

48 timer, UANSETT.

• Liker 6
Skrevet

Er det noe å tolke da? 48 timer er 48 timer. Regelen er der for en grunn. Det er på grunn av smittefaren og ikke bare almenntilstanden til barnet. Veldig artig om halve avdelingen smittes, både voksne og barn.

Hold han hjemme i morgen, og tilbake i barnehagen tirsdag.

• Liker 2
Skrevet

48timers regelen er ikke noe å tolke egentlig. Barnet skal holdes unna barnehagen i MINIMUM 48t pga smittefare.Men for all del, bare send unga deres i bhg og smitt de andre, gjør jo ikke noe det :ironi:

Gjest Magdalene
Skrevet

48 timer, er 48timer. Ikke så vanskelig det vel?

• Liker 1
Skrevet

48 timer er ikke 40 timer eller 47 timer, det er 48.

• Liker 3
Skrevet

Da jeg spurte i barnehagen om dette, sa de at de kan være smittsomme i opp til en uke. Det kan man jo ikke ta hensyn til. 40 eller 48 timer spiller ikke så stor rolle sånn sett, sa de til meg.

Men hvordan tolker dere reglene, mtp form? Altså, hvis ungen er litt løs i magen (1 bleie per dag), men ellers som normal, holder dere dem hjemme da?

Anonymous poster hash: ac192...d7e

Skrevet

Jeg hadde sendt han i bhg om formen ellers var god. Hos oss gjelder 48-timersregelen etter oppkast, ikke løs mage. Barnehagen sier selv at vi kan se det litt an, og ikke være helt opphengt i antall timer.

Anonymous poster hash: a5b8d...d1d
  • Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

48 timer, derfor regelen! Jeg er nøye på dette selv, og blir skikkelig irritert når vi utsettes for smittefare fordi andre ikke er så nøye på det! Sånn som da vi var i bursdagsselskap hos familien denne uka, og ene familien tropper opp med ei som kasta opp dagen før! Og som i tillegg hadde bedt ungen lyve om det i barnehagen (men ble avslørt!). Jeg har alvorlig sykdom i min familie, hvor slik smitte kan være livstruende for tiden, og absolutt noe vedkommende visste om. Da kan man ta hensyn, eller hvertfall gi beskjed, slik at vi kan holde oss unna!

• Liker 3
Skrevet

48 timer er 48 timer minimum!

Håper inderlig ikke du har samme barnehage som meg. For vi er endelig ferdig med runde 2 denne vinteren, og jeg kommer til å bli rimelig irritert om vi får enda en ny runde nå, fordi folk ikke klarer å ha ungene sine hjemme når de er syke/smittsomme!

Anonymous poster hash: dbea8...f7f
  • Liker 6
Skrevet

48 timer er 48 timer minimum!

Håper inderlig ikke du har samme barnehage som meg. For vi er endelig ferdig med runde 2 denne vinteren, og jeg kommer til å bli rimelig irritert om vi får enda en ny runde nå, fordi folk ikke klarer å ha ungene sine hjemme når de er syke/smittsomme!

Anonymous poster hash: dbea8...f7f

I morgen kommer vi og tar deg ...

Vi er på første runde i barnehagen. Lite sykdom i barnegruppen heldigvis. Heller mot å bli hjemme i morgen, siden feberen satt i på kvelden lørdag. Den er jo også ett symptom.

Anonymous poster hash: c057e...2d2

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Er ikke mye forskjell på 40 og 48 timer. Hvis han har virket helt frisk siden lørdag ettermiddag hadde jeg sendt ham i bhg.

Anonymous poster hash: 64d79...4e4

Bare akkurat en hel arbeidsdag som er på....*trommevirvel*....8 timer?! :rolleyes:

Slik som jeg forstår det skal barnet vært hjemme 48 timer etter siste dårlige bleie. Man er gjerne "uggen" i magen i alle fall dagen etter på diare´ også.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Bare akkurat en hel arbeidsdag som er på....*trommevirvel*....8 timer?! :rolleyes:

Haha, tenkte akkurat der samme!

Anonymous poster hash: feca1...3cb

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Da jeg spurte i barnehagen om dette, sa de at de kan være smittsomme i opp til en uke. Det kan man jo ikke ta hensyn til. 40 eller 48 timer spiller ikke så stor rolle sånn sett, sa de til meg.

Men hvordan tolker dere reglene, mtp form? Altså, hvis ungen er litt løs i magen (1 bleie per dag), men ellers som normal, holder dere dem hjemme da?

Det er ikke formen man skal se det an på når det gjelder diare. Det er smittefare det er snakk om, og det kan barnet ha selv om formen dens er god. Barnet skal holdes hjemme ved det eksempelet du nevner.

Skrevet

Hadde glatt sendt barnet i barnehagen jeg. Når det er så lenge sidener sjansene små for å smitte andre. 48 timer betyr ikke at man er smittefri idet klokka er 48 timer etter siste symptom. Det er for å være helt 109% sikker. Skal man være paranoid og livredd smitte får man isolere seg hjemne å ha hjemmeskole til ungene. De kan ikke gå i butikken eller kino eller idrett, kan jo bli smittet der også! Hysteriske småbarnsmødre.

Anonymous poster hash: 2da8a...12b

• Liker 4
Gjest tuppesjura
Skrevet

Hadde glatt sendt barnet i barnehagen jeg. Når det er så lenge sidener sjansene små for å smitte andre. 48 timer betyr ikke at man er smittefri idet klokka er 48 timer etter siste symptom. Det er for å være helt 109% sikker. Skal man være paranoid og livredd smitte får man isolere seg hjemne å ha hjemmeskole til ungene. De kan ikke gå i butikken eller kino eller idrett, kan jo bli smittet der også! Hysteriske småbarnsmødre.

Anonymous poster hash: 2da8a...12b

Det handler ikke om å være hysterisk, det handler om å forsøke å begrense utbredelsen av sykdommen som best man kan. Er ingen som har lyst til å bli syk, og jeg blir skikkelig sur når det ikke overholdes! Kan vi unngå omgangssyke, så gjør vi det. Så lenge vi vet om det, så holder vi oss unna de som har vært syke nettopp.

• Liker 2
Skrevet

Fem bleier på et par timer betyr at han mest sannsynlig har hatt omgangssyke, uavhengig av om han har kastet opp. Hold han hjemme i 48 timer av hensyn til andre. Egoistisk å ikke forholde seg til denne regelen.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke formen man skal se det an på når det gjelder diare. Det er smittefare det er snakk om, og det kan barnet ha selv om formen dens er god. Barnet skal holdes hjemme ved det eksempelet du nevner.

Så du holder barnet ditt hjemme i 48 timer om det har én bleie med bløt avføring?

Da ville vi trengt mer enn 20 sykt barn-dager her i huset. ...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...