Gå til innhold

Diare og magekramper i 2 uker :( AU!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trodde først jeg hadde fått matforgiftning, siden dette begynte sist helg etter jeg spiste indisk mat. Har flydd på do 10-12 ganger om dagen med eksplosiv diare og magekramper. Klarte ikke å spise særlig mye de første dagene, nå har jeg apetitten tilbake men det går jo ikke over. Jeg var hos legen, han sa det ikke var annet jeg kunne gjøre enn å ta kulltabletter og paracet.

Legen skal uansett sende meg videre til coloskopi for videre undersøkelser for han mener det er noe galt med meg. Jeg har generelt hatt mye plager med magen som har blitt verre. Vet det er vanskelig å stille en diagnose her på kg, men er det noen som har hatt lignende symptomer? For en matforgiftning skal vel gå over i løpet av 10 dager?

Anonymous poster hash: 94459...a84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde fått tatt avføringsprøver for å sjekke bakterier og parasitter i avføringen, dette er kjappere gjort og mindre ubehagelig en coloskopi, så syns vel egentlig legen burde gjort det først...

Anonymous poster hash: 8edd3...3af
Skrevet

Jeg syns også det er merkelig at legen ikke først har bedt deg om å ta avføringsprøver før koloskopi.

Når det er sagt er det godt mulig du har IBS, irritabel tykktarm. Det starter ofte med en matforgiftning eller et magevirus. Jeg har hatt lignende symptomer, men jeg har vært dårlig i et halvt år på det viset før jeg fikk diagnosen. Hadde flere plager enn det du nevner her, men det skal sies at jeg er svært plaget av dette.

Håper du finner ut av det, er ikke moro å ha det slik!

Anonymous poster hash: 1c43c...0b3
Skrevet

Jeg har tatt 2 avføringsprøver, så venter svar på disse. Fryktelig ubehagelig ja, jeg tør jo knapt nok gå ut døra siden jeg må ha en do i nærheten.. Er hvertfall ikke blod i avføringen så det er et bra tegn.

Anonymous poster hash: 94459...a84
Skrevet

det kan være en tarminfeksjon. jeg hadde diaré og magekramper i 2 uker og avføringsprøvene viste at det var en tarminfeksjon jeg sannsynligvis fikk etter å ha spist kylling. da jeg fikk svar var jo heldigvis symptomene over, men kjekt å få vite hva det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...