Gå til innhold

Er jeg veldig egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig blandede følelser ovenfor en konfirmasjon jeg og foreldrene mine er invitert i. Den foregår nemlig på 20årsdagen min, og konfirmasjonen er til en i familien som vi kanskje ser én gang i året, om ikke annen hvert år.

Jeg har vært igjennom et tøft år med ulykke, operasjon og massevis av opptrening etterfulgt av en god del ensomhet etter at mange av vennene mine flyttet vekk for å studere. Bursdagen min var tenkt som en "gjenforening" av vennegjengen - hvor alle skulle samles og ha det moro. Så var det det da - jeg ble invitert i en konfirmasjon til noen jeg nesten aldri ser, og som jeg møtte for første gang bare 4 år siden.

Jeg har egentlig ikke lyst til å gå i denne konfirmasjonen, vil dere si at jeg er egoistisk av den grunn?

Anonymous poster hash: 602bb...269
Videoannonse
Annonse
Gjest secondfloor
Skrevet

Har du mulighet til å feire dagen din en annen dag? Hvis ikke syns jeg du kan si at du har andre planer.

Skrevet

Jeg hadde glatt sagt at jeg hadde andre planer. :)

• Liker 12
Skrevet

Har du mulighet til å feire dagen din en annen dag? Hvis ikke syns jeg du kan si at du har andre planer.

Dette er en lørdag, og med de vennene jeg har vil det å feire på en søndag være ganske så uaktuelt ettersom flere av dem må reise hjem igjen på søndag. Helgen før passer heller ikke, og helgen etter har ei annen venninne bursdag. Deretter er det fullt opp med eksamenskjør, så da blir jeg fort nødt til å vente en stund.

-TS

Skrevet

Neida, du er ikke ego. Drit i konfirmasjonen, det er vanvittig kjedelig uansett og ingen bryr seg om du er der eller ikke.

• Liker 12
Skrevet

Hadde ikke følt meg tvunget til å gå om det er noen du ser en gang i året. Du kan jo sende en liten oppmerksomhet og ønske en fin dag.

• Liker 1
Gjest secondfloor
Skrevet

Enig med dem over meg. Du er ikke egoistisk! Jeg hadde ikke blitt fornærmet om jeg var konfirmanten, så lenge dere ikke er spesielt close :)

Skrevet

De konfirmasjonene jeg har vært i har avsluttet ganske tidlig på dagen. Er det ikke mulig å kombinere?

Konfirmasjon på formiddag, og bursdag på kvelden...

• Liker 2
Skrevet

Det høres for meg ut som om du kan få både óg.

Konfirmasjoner skjer vanligvis fra morgenen og utover, mens fester skjer fra ettermiddagen/kvelden og utover.

Du dropper siste halvdel av konfirmasjonen, og stikker på fest med vennene dine. Jeg synes ikke det er egoistisk av deg med tanke på at dette er noen du ikke egentlig kjenner spesielt godt. Konfirmanten bryr seg sikkert ikke så mye om du er der eller ikke.

Skrevet

Iom at de sees så sjeldent, er det rimelig å anta at det er noe reisevei. Ergo er det ikke nødvendigvis slik at man vil rekke begge deler.

• Liker 1
Skrevet

Neida TS det er ikke egoistisk av deg å droppe denne konfirmasjonen. Virker som om du knapt kjenner vedkommende som skal konfirmere seg heller. Tviler på at h*n bryr seg noe om det. Synes du skal kose deg sammen med vennene dine og feire dagen din. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke rekke begge deler da det er flere timer én vei.

-TS

Skrevet

Hvor nær er du denne personen som skal konfirmeres da?

Man konfirmeres en gang i livet, og kan ikke bare "ta det en annen helg"..... Jeg syntes det er litt rart at en voksen person ikke bare kan feire bursdagen sin helgen før eller helgen etter jeg, da.

• Liker 1
Skrevet

Hvor nær er du denne personen som skal konfirmeres da?

Man konfirmeres en gang i livet, og kan ikke bare "ta det en annen helg"..... Jeg syntes det er litt rart at en voksen person ikke bare kan feire bursdagen sin helgen før eller helgen etter jeg, da.

Man er 20 bare en dag i sitt liv også. Argumentet ditt funker ikke.

• Liker 7
Skrevet

Man er 20 bare en dag i sitt liv også. Argumentet ditt funker ikke.

Er vel bare jeg som ikke er så himla nøye på det da.... Er vel voksen nok til at det ikke hadde vært en stor sorg for meg, så argumentet ditt funker ikke på meg.

• Liker 1
Skrevet

Er vel bare jeg som ikke er så himla nøye på det da.... Er vel voksen nok til at det ikke hadde vært en stor sorg for meg, så argumentet ditt funker ikke på meg.

Eh? Hvilket argument? Forhold deg nå til realitetene.

• Liker 2
Skrevet

Eh? Hvilket argument? Forhold deg nå til realitetene.

Å herregud! At man bare er 20 en gang i livet.

For meg er det stor forskjell på en konfirmasjon og en bursdag. FOR MEG! For deg er det ikke det! Er det noe å diskutere?

• Liker 1
Gjest Inferno
Skrevet

Ville lett sagt jeg hadde andre planer.

• Liker 1
Skrevet

Å herregud! At man bare er 20 en gang i livet.

For meg er det stor forskjell på en konfirmasjon og en bursdag. FOR MEG! For deg er det ikke det! Er det noe å diskutere?

Selvsagt er det det, når du legger føringer for hva som er rart eller ikke for andre, ut fra deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selvsagt er det det, når du legger føringer for hva som er rart eller ikke for andre, ut fra deg.

Nå har jeg presisert, i hvert innlegg, at det, FOR MEG, er rart, da! For meg er det rart at en voksen person ikke bare kan feire en bursdag helgen før eller etter. FOR MEG. Hvordan kan man svare ellers da, dersom man mener at en konfirmasjon er viktigere enn en bursdag? Vennligst opplys meg! TS spør hva vi syntes, gjør hun ikke? Også svarer jeg "feil" ?

Dessuten så spurte jeg først hva slags relasjon de har, for det har jo også noe å si.

Endret av Novemberellie
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...