Gå til innhold

Tips mot kløende vannkopper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Treåringen min har fått vannkopper. Hun er ikke så veldig sterkt angrepet og har det helt fint om dagen, både når det gjelder kløe og allmenntilstand. Men om natta klør hun noe helt forferdelig, i natt sovnet hun ikke før halv fire fordi hun fikk kløanfall hver gang hun holdt på å sovne. Hun er verst angrepet i underlivet og det blir verre av bleia, men hun nekter å gå uten.

Jeg har smurt med hvithvask til den store gullmedalje og prøvd eurax, ingen av delene hjelper nevneverdig. Så er det noen som har noen gode forslag til meg? Jenta trenger søvn!

Anonymous poster hash: 246f0...700

Anonymous poster hash: ebd3c...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte en spray fra apoteket, A-derma Cytelium tror jeg den heter. Det beste vi prøvde i alle fall.



Anonymous poster hash: c255b...93f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med legen deres om det er mulig å gi ungen Atarax.

Det er et antihistaminmedikament som er kløstillende og søvndyssende, slik at du kan gi en pille like før hun skal legge seg sånn at kløen dempes og kroppen får søvn. Det er reseptbelagt og jeg er usikker på om det i det hele tatt bør gies til småbarn, men det er verdt å spørre legen i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Heg ringte legevakten og fikk "godkjenning" til å gi Zyrtec ( er det vi har). Hun fikk en kvart før hun la seg, tok seg et langt bad, hvitvask på de aller fleste prikkene og jenta sovnet med en gang. Hun var nok også helt utslitt etter to veldig dårlige netter stakkar. Fikk tips om Xylocain også, men siden hun ikke er plaget om dagen og Zyrtec hjalp så godt så tror jeg vi bare kjører "same procedure" i morgen også :)

Anonymous poster hash: ebd3c...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som vet om babyer kan få antihistaminer mot vannkopper? Lillesøster på ni mnd har knapt sovet på tre døgn nå fordi hun klør sånn om natten, så både hun og vi foreldre er litt på randen her...

Anonymous poster hash: ebd3c...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...