Gå til innhold

16 år, p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 16 år og vil gjerne begynne med p-piller. Ikke fordi jeg er redd for å bli gravid (litt det og da), men mest fordi jeg blør så mye når jeg har mensen og får en del smerter. Vil p-piller dempe noe av dette?

Hvordan vet man hvilke p-piller man bør gå på med tanke på bivirkninger ogsånt? Vil helst ha sånne man får større pupper av :P

Skal jeg gå til legen alene? Si fra til mamma? (vil ikke at hun skal tro jeg har sex)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan dra til helsestasjon for ungdom. Og foreldrene dine trenger ikke å vite noe :)

Bivirkninger varierer fra person til person. Selv så går jeg på mercilon, men jeg har ikke opplevd en eneste bivirkning.

Når det gjelder mensen så varierer det, det også.

Anonymous poster hash: 5f53e...a35
  • Liker 1
Skrevet

Dra til legen eller helsestasjon for ungdom, de skriver ut den typen de tror passer for deg.

Går selv på Ceracette, og har ikke fått bivirkninger. Den demper blødningene, ihvertfall på meg, men må taes utrolig punktelig. Helst på minuttet, for å være sikre, har jeg hørt. Dette kan være et rykte..

Merket dessverre ikke noe til større pupper..

• Liker 2
Skrevet

Du kan dra til helsestasjon for ungdom. Og foreldrene dine trenger ikke å vite noe :)

Bivirkninger varierer fra person til person. Selv så går jeg på mercilon, men jeg har ikke opplevd en eneste bivirkning.

Når det gjelder mensen så varierer det, det også.

Anonymous poster hash: 5f53e...a35

Dra til legen eller helsestasjon for ungdom, de skriver ut den typen de tror passer for deg.

Går selv på Ceracette, og har ikke fått bivirkninger. Den demper blødningene, ihvertfall på meg, men må taes utrolig punktelig. Helst på minuttet, for å være sikre, har jeg hørt. Dette kan være et rykte..

Merket dessverre ikke noe til større pupper..

Takk for svar! :)

Skrevet

Hei!

Jeg ville dratt til helsesøster, hun gir ut resept og hjelper deg å velge den som er best for deg. Samt svarer på spørsmål. Begynte vel selv på ppiller for tre år siden, og har ikke merket stort til bivirkninger. Større pupper er det jo ikke alle som får, det avhenger av om du begynner å spise mer pga ppillene og hvordan hormonene påvirker deg. Det er heller ingen type ppiller som gir deg større pupper.

Det at du må ta ppillene på minuttet er feil, så lenge du tar den til omtrent samme tid hver dag går det helt fint. Om du tar ppillen mer enn 12 timer for sent vil effekten svekkes og du må da bruke kondom i 7 dager for å være helt sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...