Gå til innhold

Hvordan motvirke grå hår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 23, og har allerede begynt å nappet ut enkelte grå hår, så jeg er desperat etter noe som kan motvirke grå hår. Er det noen vitaminer eller noe som hjelper? Har hørt om at det finnes tabletter som skal reparere pigmentene i hårsekkene slik at håret som vokser ut skal få tilbake sin naturlige hårfarge. Noen som har prøvd dette? Eller som har noen andre tips som kan funke?



Anonymous poster hash: 1be69...eb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utenom å spise sundt og få i deg nok Omega-3 og B og D-vitaminer, så er det ikke så mye å gjøre. Det er genetisk at noen får grå hår tidlig. Ofte får man da kun noen enkelte grå hår, ikke store områder. De kommer først senere (som hos de fleste andre).

Om det plager deg så mye, kan du vel ta en hårfarge? Eller stripe det, sånn at de grå hårene kamufleres av de lysere partiene.

Anonymous poster hash: 840a4...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kan gjøre er å farge håret.

Grått hår er så genetisk påvirket som det går an å bli, så det er ingenting å gjøre med annet enn å farge eller gi faen.

Du får se det på den lyse siden; de aller fleste som blir grå tidlig, beholder en full hårmanke langt oppi oldeåra. Som oftest er det de som blir grå seint som ender opp med lite eller ikke noe hår.

Edit; rettet på noe.

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sette igang å farge det. Begynte selv å bli grå når jeg var 26 . Jeg er mørk i utgangspunktet.

Siden har jeg farget det og det er snart 30 år siden.

Anonymous poster hash: 08a98...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å bli grå når jeg var 18 år, som min mor før meg..

Anonymous poster hash: 0b0b4...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...