Gå til innhold

Vil IKKE ha to forlovere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pisset meg så innmari på leggen her. Greia et at jeg har to barndomsvenniner, en helt fra barnehage og en fra grunnskole. La oss si at hun jeg kjenner fra barnehagen heter Kristin og hun fra grunnskolen heter Idunn. Er kjempe glad i dem begge, men pga forskjellige ting så har jeg sklidd veldig fra Kristin. Vi er nesten ikke sammen lengere, men likevel føler jeg at hun er min søster. Vi har alltid sagt alt til hverandre. Før gledet vi oss til å være hverandres forlovere. Men hun har drevet med en del svik av og til, og er flink til å vri seg unna ting. Men hun har hatt det veldig tungt og jeg har vært der som "stille støtte". Hun er også veldig god venn med min forlovede sin bestevenn (og forlover).

Derfor var hun tilfeldigvis der da han ble spurt om han skulle være forlover. Han takket og bukket og tøyset med Kristin om at de skulle få være forlovere sammen. For det skulle de jo? Jeg ble litt satt ut, for hadde ikke tenkt så mye igjennom det, men det ble mumlet ja og et skuldertrekk. Jeg var egentlig fornøyd en liten stund, helt til jeg kom til å tenke på Idunn samme kvelden.

Det er jo HUN som er min bestevenninne. Hun er her for meg nå, og har aldri sveket på noen måter uansett. Hun lager tid til meg, og hun kommer alltid når hun sier hun skal ( i motsetning til Kristin, som plutselig vrir seg unna). Idunn åpner alltid døra når jeg kommer på overraskelses besøk (type, jogger forbi og er sliten), mens det tørr jeg ikke engang prøve meg på hos Kristin. Jeg vet hun kan stå innenfor døra og bare høre at jeg banker. Føler meg så avvist da.

Uansett, så jeg ringte Idunn og forklarte situasjonen, og sa jeg da ønsket meg to forlovere. Hun vet jo hvordan Kristin er, så hun synes jeg var dum som hadde svart ja. Er jo ikke sikkert hun følger opp engang. Men hun sa jo også, at om jeg vil ha to forlovere så får det bli sånn.

Men jeg vil ha kun Idunn. Egentlig føler jeg at dette er mer en klage tråd, for jeg føler det skipet er seilt. Åh, at jeg er så dum :(

Anonymous poster hash: 70ab3...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For en kjip situasjon du er i nå :( Har du vurdert å kontakte Kristin og forklare henne situasjonen? At du føler at Idunn står deg nærmere? Det er en ganske vond ting å gjøre, men hva om Kristin svikter deg igjen? Jeg ville ikke tatt den sjansen.

Endret av Juvel
  • Liker 2
Skrevet

ville bare valgt 1. men forklart situasjonen for kristin.

Anonymous poster hash: 06aab...0d0
Skrevet

For en kjip situasjon du er i nå :( Har du vurdert å kontakte Kristin og forklare henne situasjonen? At du føler at Idunn står deg nærmere? Det er en ganske vond ting å gjøre, men hva om Kristin svikter deg igjen? Jeg ville ikke tatt den sjansen.

Har jo tenkt på at jeg kan prate med henne, men er så redd hun skal falle i kjelleren igjen, bare pga meg..

Men sjansen er jo der på at hun svikter nå igjen, er bare at jeg har dette ene lille håpet om at kaaanskje denne gangen. Jeg tror ikke jeg forstår å gi opp..

Skrevet

Ville forklart Kristin at du hadde valgt Idun, men at du bel litt satt ut av bestevennen til forloveden din, at du viste ikke helt hva du skulle svare. Og du vil bare ha en forlover.

Uansett så er det bare 1 forlover som kan skrive under papirene, og regner med det blir Idun?

Skrevet

Ville forklart Kristin at du hadde valgt Idun, men at du bel litt satt ut av bestevennen til forloveden din, at du viste ikke helt hva du skulle svare. Og du vil bare ha en forlover.

Uansett så er det bare 1 forlover som kan skrive under papirene, og regner med det blir Idun?

Men det igjen føles så slemt. Bare, "hei du, jeg vet vi er bestevenner, men synes vi ikke er så gode bestevenner nå, så vil heller ha Idunn".

Det blir liksom galt uansett..

Skrevet

Hmm.. Det er vanskelig å si det uten å såre, men ut ifra det du har skrevet så kan det godt hende at Kristin vil svikte på et eller annet tidspunkt. Og da er det virkelig ikke slemt å si fra at hun ikke passer til oppgaven. Jeg ville spurt begge, hvis du nå på forhånd vet at Kristin kommer til å vingle, da blir det ikke noe problem at Idunn også er der som forlover?

Skrevet

Jeg synes man skal stå ved en avtale, ikke dumpe en venninne fordi man fikk et bedre tilbud etterpå. Virker som ingen her synes man skal holde seg til en inngått avtale.

Anonymous poster hash: 838ad...7e6
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes man skal stå ved en avtale, ikke dumpe en venninne fordi man fikk et bedre tilbud etterpå. Virker som ingen her synes man skal holde seg til en inngått avtale.

Nå har jeg jo ikke "fått et bedre tilbud" etterpå da. Hva mener du egentlig med det? Det var jo Idunn som skulle vært forlover(alene), men i et øyeblikk med dumskap klarte jeg å tumle det bort. Skjønner ikke hvordan jeg klarte det, jeg er jo normalt mye mer gjennomtenkt. Rett og slett pisset meg skikkelig på leggen.

Dessuten, jeg klarer ikke helt se på dette som en solid avtale, nettopp fordi det kommer fra Kristin. Hun er typen som kan finne på å kansellere avtaler 5 min før, gjerne fordi det skjer noe morsommere en annen plass.

Skrevet

Det samme kan man vel si til Kristin? Ts ble presset inn i et hjørne, hun har da aldri spurt K om å være forlover.

Skrevet

Hmmm...

Den lette måten:

La kristin være forlover og idunhovedforlover, så kan kristin være med på de oppgavene hun greier, idun skiver under.

Harde måten:

Dump kristin og ta in idun.

Anonymous poster hash: 0ba36...06d
Skrevet

Si til kristin at du ikke klarte bestemmedeg, og at du trakk lodd og du trakk idunn. Enkelt og greit.

Skrevet

Uff, lei situasjon! Hater det når andre antar ting, slik forloveren til mannen din gjorde :(

Jeg har en litt annen situasjon en deg da, jeg VIL gjerne ha to forlovere, men mannen min nekter å ha to, for han syns det er unormalt. (Jeg syns at skal man ha to, må begge ha to)Jeg prøver å si at det er veldig vanlig nå til dags.

Jeg har valgt min beste venninne oppigjennom årene helt ifra barnehagen. Angrer ikke på det et sekund, men jeg vil gjerne også ha min lillesøster som er den jeg snakker mest med og som jeg er nærest.
Så håper mannen min vil syns det er greit med to når han får tenke litt på det :sjenert:

Men uansett, lykke til TS, du må nok bare bite i det sure eplet og ta praten med henne.Tror jeg ville slitt enormt med en sånn samtale, man samtidig blir det jo bare verre jo lenger en venter!raskest mulig før hun får tenke så mye på det, og før du får gruble deg grønn på det ;)

Du kan jo kanskje ta en hvit løgn på at du ønsket å ha to, men at mannen din skulle bare ha en så da kunne du også bare ha en, og du hadde allerede spurt Idunn når forloveren til mannen din sleivet med leppa?

Anonymous poster hash: 1f22e...e08
Skrevet

Du skal gifte deg.

Du lar Kristin bestemme noe sv den viktigste dagen din og du egentlig ikke vil det? Er du gal?

Snakk med henne! Hun merker vel selv at dere er sklidd fra hverandre. Det er snakk om en de mest memorable dagene. Livet ditt, og der er du, med en forlover, et vitne for troskspog respekt, med en person som ikke er hva hun engang var?

Du kan ikke leve ditt liv for henne i tilfelle hun blir deppa!

Anonymous poster hash: 22f35...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...