Gå til innhold

Er Nuvaring farlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Burde aldri googlet amerikanske sider, der de advarer mot denne ringen.

Hvordan kan man oppdage blodpropp? Jeg er over 35, røyker ikke, slank og mosjonerer ca 3 ganger i uken. I Amerika advarer de mot denne pga blodpropp og flere hadde dødd. Flere som blir skremt??

Anonymous poster hash: 351a5...222
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikkert like farlig som p-piller. Har brukt ringen selv, sluttet pga bivirkninger som ikke var blodpropp.

Anonymous poster hash: cd8db...119

Skrevet

Det er jo ikke noe mer farlig enn vanlig p-piller... Er de samme hormonene. P-pillene som øker sjansen for blodpropp har høye hormondoser, og er 'farligere' enn Nuvaring.

Har brukt Nuvaring hele tiden og er kjempefornøyd med den. Mye greiere enn å drive og ta piller hver dag.

Det er forøvrig et visst syndrom som gjør at sjansen for blodpropp øker dersom man går på p-piller. En venninne av meg fikk blodpropp og fikk avdekket dette hos legen. Moren spurte opprørt hvorfor ikke jenter ble sjekket for dette før de fikk utskrevet pillen, og svaret var at det skjer med så få og det er for kostbart å sjekke alle.

Er også rimelig sikker på at leger har noen avtaler med visse legemiddelprodusenter og at den bransjen er pill råtten (pun intended). Jeg fikk prakket på meg Yasmin som 17 åring selv om jeg spesifikt ba om en annen type. Legen nektet.

Anonymous poster hash: c8b00...e0b
Skrevet

Legger til: Det er Leiden-mutasjon som gjør deg mer disponert for blodpropp. Skal du testes for dette må du gjøre det privat, de gidder ikke i det offentlige.

Nuvaring er uansett ikke farligere enn piller.

Anonymous poster hash: c8b00...e0b
Skrevet

Har aldri opplevd slik pg har brukt den selv. Eneste sjipe er at den kan komme ut under heftig leking

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...