Gå til innhold

Hvilepuls?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilepulsen min har hele tiden vært 60-70. I den siste uken har den helt plutselig gått opp til 90-110. Hele tiden. Hvorfor skjer dette? Jeg er 17 år forresten. Skal til legen den 29 januar men kan jeg dø før det? Sliter med angst også, så er veldig bekymret. Men før bekymret jeg meg for lav puls liksom, nå bekymrer jeg meg for høy puls.

Anonymous poster hash: a4da5...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære anonym!

Jeg tviler utrolig sterkt på at du dør før du er hos legen.

Dette høres ut som et KLASSISK angstproblem :)

Ta det med ro, eventuelt ring legen og forklar situasjonen, kanskje han skriver ut noe beroligende til deg, da synker pulsen raskt, skal du se!

Anonymous poster hash: 8df53...799
Skrevet

Mener altså at hvilepulsen min ikke lengere er 60-70 men 90-110. Og når jeg våknet i dag var den faktisk rundt 65, men med en gang jeg satt meg opp i senga og helt til nå har den vært 90-110. Har sittet meste parten av tiden. Dessuten, vann brukte å gjøre at pulsen gikk ned men nå går pulsen opp når jeg drikker vann??

Anonymous poster hash: 3bb3e...27f

Skrevet

Prøv å roe ned og få i deg rikelig med drikke :)

Anonymous poster hash: 3d2bd...079
Skrevet (endret)

Høres ut som du stresser over pulsen - det fører til at pulsen øker. Du får høy puls på grunn av din angst for å ha høy hvilepuls.

Du høres egentlig litt ut som meg før. Jeg var ganske engstelig for hjertet mitt og diverse sykdommer i tenåra. Jeg var også redd for høy puls en periode, og det hjalp ihvertfall ikke å stresse over det. Da holdt pulsen seg høy. Jeg sliter fortsatt med angst, men ikke så veldig mye over min helse. Jeg vokste vel akkurat den delen av angsten av meg.

Uansett, jeg vil anbefale deg å snakke med en lege, eventuelt få henvisning til psykolog dersom det faktisk ikke er noe fysisk (noe jeg tviler sterkt på at det er).

Endret av drue
Skrevet

Høres ut som du stresser over pulsen - det fører til at pulsen øker. Du får høy puls på grunn av din angst for å ha høy hvilepuls.

Men jeg stresset konstant før fordi pulsen var for lav, og den økte aldri. Var lav uansett hvor redd jeg var osv. Er det jeg ikke skjønner.

Skrevet

Men jeg stresset konstant før fordi pulsen var for lav, og den økte aldri. Var lav uansett hvor redd jeg var osv. Er det jeg ikke skjønner.

Da får du ta deg en tur til legen.

Skrevet

TS: noen som vet hva det kan være??

Skrevet

Nei, jeg tror nok ikke noen her vet hva det kan være, men jeg står fortsatt på at dette er et angstproblem :)

Hilsen første svar

Skrevet

Nei, jeg tror nok ikke noen her vet hva det kan være, men jeg står fortsatt på at dette er et angstproblem :)

Hilsen første svar

Jeg er enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...