Gå til innhold

Mareritt hver natt i over en mnd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle drømmene mine handler om å bli fanget eller rømme. Våkner stadig opp med ett hjerte som hopper. Noen ganger når jeg våkner om natten av en drøm tør jeg ikke sovne igjen, ikke med en gang. Og jeg må ligge lenge og tenke på andre ting før jeg klarer å slappe av.
Noen ganger våkner jeg av at jeg prøver å finne veien ut av soverommet, bare det at jeg liksom står og skraper på veggen, langt borte fra døra.

Hva kan jeg gjøre for dette? Sovetabletter hjelper lite..

Anonymous poster hash: c7e42...6ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alle drømmene mine handler om å bli fanget eller rømme. Våkner stadig opp med ett hjerte som hopper. Noen ganger når jeg våkner om natten av en drøm tør jeg ikke sovne igjen, ikke med en gang. Og jeg må ligge lenge og tenke på andre ting før jeg klarer å slappe av.

Noen ganger våkner jeg av at jeg prøver å finne veien ut av soverommet, bare det at jeg liksom står og skraper på veggen, langt borte fra døra.

Hva kan jeg gjøre for dette? Sovetabletter hjelper lite..

Det der hørtes ut som angst. Jeg hadde også fæle drømmer da jeg hadde angst for noen år siden. Helt forferdelig, jeg drømte hele tiden at jeg løp rundt i korridorene på danskebåten med vektere løpende etter meg uten at jeg fant utgangen.

Kan du ikke begynne å tenke på noe annet før du legger deg? Jeg pleide å gå inn på singaporeairlines nettsiden for å se på suitene ombord luksusflyene deres. Men endte jo bare at jeg drømte at jeg satt fast i en suitene ombord og ikke klarte å komme meg vekk fra labyrinten i første klasse-loungen på flyplassen..!

Endret av waco
Skrevet

Som regel så har jeg kommet fra trening og spist ett godt måltid før jeg legger meg, tatt en varm dusj og slappet av. Så er jeg opptatt stort sett hele dagen, alltid noe som skjer. Men kveldene mine handler om å roe ned før jeg legger meg. Hvordan de kan bli bedre før jeg legger meg det vet jeg ikke. Har det best med meg selv tiden etter trening. Kjenner meg alltid rolig innvendig da.
Hva mer kan jeg gjøre?

Skrevet

Hva med å lese en bok før du legger deg? Eller et blad, hva som helst. Ikke se på krim eller skrekk-filmer før du legger deg iafall...

Anonymous poster hash: 371df...328
Skrevet

Og hva skjer i ditt daglige liv? Sliter du med noe?

Anonymous poster hash: dba4b...00d
Skrevet

Mitt daglige liv foregår slik:
Står opp, frokost, jobb, hjem, middag, trening, mat, sove.
Helgene foregår med sove, hvile, trening, mat.

De dagene jeg ikke trener sover jeg ekstra eller rydder hjemme.
Å lese en bok eller andre ting rekker jeg nok ikke på kveldstid.

Skrevet

Hadde du mareritt før du begynte med sovetabletter? Jeg fikk nemlig mareritt av sovemedisin, så det _kan_ være det.

Anonymous poster hash: 47281...369
Skrevet

Har det skjedd noe spesielt? når fæle ting har skjedd i mitt liv har jeg slitt mye med mareritt. eller vis jeg er stressa pga noe.

Anonymous poster hash: c7479...6e2
Skrevet

Mitt daglige liv foregår slik:

Står opp, frokost, jobb, hjem, middag, trening, mat, sove.

Helgene foregår med sove, hvile, trening, mat.

De dagene jeg ikke trener sover jeg ekstra eller rydder hjemme.

Å lese en bok eller andre ting rekker jeg nok ikke på kveldstid.

Ok, men hva foregår i tankene dine? Forhold? Familie? Og hvem drømmer du om?

Skrevet

Tar ikke sovetabletter, men har prøvd det ett par ganger før. Mener bare at sovetabletter og piller generelt ikke fungerer som tips til meg.

Skrevet

Fæle ting har skjedd meg før. Må jeg begynne hos psykolog for å bli kvitt problemet liksom?

Skrevet

Kanskje? Eller du kan skrive ned drømmene og andre ting i en bok for å bearbeide det på den måten?

Skrevet

Kan være noe du har undertrykt? Noe du ikke orker tenke på, og som du dermed "rømmer fra" i drømme. Noe som ikke er gjennomarbeidet, virker det som.

Anonymous poster hash: dcd50...75f
Skrevet

Jeg har mareritt HVER natt. Punktum.

Anonymous poster hash: e789f...6c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...