Gå til innhold

Soverutiner snart 2 år

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler jeg trenger litt hjelp her :)

Har en liten tass som styrer veldig med sovingen for tiden. Siden barnehagestart har han nektet å legge seg i sengen sin, han skal bare sovne på fanget mitt... Sovner som regel rimelig fort der, så er jo ikke så ille egentlig.

Problemet er at han våkner etter noen timer og vil ha drikke og nekter å sovne i senga si igjen. Sovner fort igjen om jeg tar han opp å legger han på fanget mitt i stolen vi har på rommet hans, men våkner med en gang jeg legger han tilbake igjen...dette skjer uansett hvor lenge jeg lar han sove før jeg flytter han over :( Eneste som fungerer er å ta han med inn i senga mi og lar han sove der, da sover han til morgenen... Dette er koselig, men også slitsomt! Noen ganger våkner han før jeg har lagt meg og da må jeg jo bare legge meg sammen med han og kvelden er ødelagt...

Noen som har tips til hvordan snu dette?

Anonymous poster hash: 313dd...a4c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips dessverre, men følger ivrig med på svar her... Lille er akkrat slik i perioder, men det går alltid over etter kortere eller lengere tid. Nå har vi akkurat kommet inn i en god periode igjen etter i alle fall 5 uker med styr. Håper det ordner seg hos dere, det er ganske slitsomt!

Skrevet

Jeg tenker at rundt bhg.start er det litt unntakstilstand. Han trenger tydeligvis mer nærhet fra deg nå som han er borte om dagen. Jeg ville ha sett det an og vurdert når denne perioden er over. Før eller siden må du ta kampen om å sovne i egen seng, men jeg anbefaler å vente til du føler han er "seg selv" igjen.

Anonymous poster hash: 90702...f06
  • Liker 1
Skrevet

Ts her...

Begynte i barnehagen i august, så tror rett og slett dette bare har blitt en lei vane, som han overhode ikke har lyst til å forandre på :/

Skrevet

Herregud! Ungen er to år og du holder på sånn? Hadde den vært 6 måneder hadde jeg skjønt det, men ærlig talt!

Legg ungen i sin egen seng!

Anonymous poster hash: b23a5...1a5
  • Liker 1
Skrevet

Ts her...

Begynte i barnehagen i august, så tror rett og slett dette bare har blitt en lei vane, som han overhode ikke har lyst til å forandre på :/

Da ville jeg ha tatt kampen nå. VI har brukt "inn og ut-metoden", som jeg kaller den. Når han gråter går vi inn og legger ned, og går ut igjen. Ikke noe snakk eller annet, bare vennlig med bestemt legge han ned, pakke dyna rundt, stryker han over håret og går. Evt si Nå er det natta, du må sove" el.

Gjenta hver gang han gråter, om du så må inn dit 100 ganger.

Tilslutt vet han at dere er der for han, men han får ikke komme opp. Metoden er slitsom når det står på, men effektiv for de fleste. :)

• Liker 1
Skrevet

Herregud! Ungen er to år og du holder på sånn? Hadde den vært 6 måneder hadde jeg skjønt det, men ærlig talt!

Legg ungen i sin egen seng!

Anonymous poster hash: b23a5...1a5

Ja er jo det jeg håpet å få til da :) Ikke så lett å være myk mamma ;)

Da ville jeg ha tatt kampen nå. VI har brukt "inn og ut-metoden", som jeg kaller den. Når han gråter går vi inn og legger ned, og går ut igjen. Ikke noe snakk eller annet, bare vennlig med bestemt legge han ned, pakke dyna rundt, stryker han over håret og går. Evt si Nå er det natta, du må sove" el.

Gjenta hver gang han gråter, om du så må inn dit 100 ganger.

Tilslutt vet han at dere er der for han, men han får ikke komme opp. Metoden er slitsom når det står på, men effektiv for de fleste. :)

Takk, det skal jeg gjøre :) Får bestemme oss for å ta den kampen neste helg, greit å ta det mot en helg i tilfelle det blir lite søvn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...