AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Jeg er hjemme med snuppa mi på 11 mnd å i tilegg har jeg to dagbarn som jegpasser. Foreldrene til ene dagbarnet har mye rart får seg, de e er veldig altærnative og sånn. Di har skrevet en liste over rutiner di vilat jeg skal følge ovenfår ungen dems. å nå har di lagt om kosten og vil at jeg skal gi ungen et slags pulver som skal være supersundt to ganger om dagen om morgenen i grøten og så som drikke etter lunsj. jeg har sjekka hva pulveret inneholler og de sto at det ikke skulle gis til barn under 2 år. ungen er 13 mnd. jeg sa det til foreldrene men di sa at jeg skulle gjøre som di sa. jeg har ikke gitt det, for jeg synes ikke det er riktig. men later som jeg gir det. er det galt av meg? Anonymous poster hash: 75d1d...43e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ville heller ikke gitt det til ungen. Hva slags pulver er det snakk om? Jeg ville kanskje googlet litt og fortalt dem om mulige skader dersom de fortsetter med å gi det til ungen. Anonymous poster hash: 60f2e...a5b
estrella Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Hva er det? Har du muligheter til å spørre fagfolk hva de mener om det (f.eks en helsesøster, din fastlege o.l) om hva kan skje hvis et barn får det (som er under anbefalt alder). Du trenger jo ikke nevne hvem det dreier seg om, men at du lurer på dette her. Finner helt sikkert ut via litt googling om hva det er, hvorfor det skal være bra og hvorfor det ikke skal gis til barn under 2 år.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Sånt grønt algepulver? Anonymous poster hash: 38871...d38
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ville ha skylt pulveret ned i vasken og sagt smilende at jeg hadde gitt barnet det. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ville ha skylt pulveret ned i vasken og sagt smilende at jeg hadde gitt barnet det. æh? Anonymous poster hash: 38871...d38
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Ikke gi det til barnet! Har sett på ett Hellstrøm-program at han til og med frarådet slike pulver til voksne! Barn skal virkelig ikke få i seg slikt. Endret 18. januar 2014 av Mrs. Random Nick
Gjest New_Girl Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Jeg hadde heller ikke klart å gi det. Hør i hvert fall med lege/helsesøster først. Barn trenger ordentlig mat, ikke pulver.
TrickyCicci Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Jeg hadde ikke gitt det, men jeg hadde ikke latt som om jeg hadde gitt det heller. Jeg ville sagt at det får h*n ikke hos meg, hvis det er et problem for dere må dere finne en annen dagmamma. 8
Millimani Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Vær ærlig å si at du ikke gir det. Vil de ikke bruke deg som dagmamma mer for noe så lite, så er det opp til dem. Jeg synes det er flott gjort av deg! Et barn skal ikke ha det pulveret når det er så lite, punktum. 3
Marsipan Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Tenk hvis ungen faktisk får noen skader av dette pulveret, og det kommer fram under etterforskning at du er medskyldig fordi barnet etter sigende har fått to porsjoner om dagen hos deg, hva da? Det er litt seint å komme da og påstå at du bare lot som du ga barnet dette pulveret. Jeg ville nektet å være en del av dette, og ville også sendt en bekymringsmelding til barnevernet . 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 Sende en bekymringsmelding til barnevernet er vel litt drøyt? Så ei som nevnte det.. Men jeg hadde sagt at hva dere gjør er opp til dere, men jeg gir ikke dette pulveret så lenge barnet er under den anbefalte aldersgrensen. Du vil ikke ha noe ansvar hvis det skulle skje barnet noe.. Anonymous poster hash: d1057...44f 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #16 Skrevet 18. januar 2014 Om det er snakk om "supermat" i pulverform så kan det være direkte farlig. Det kan være giftig muggsopp i dette pga. lagring og transport. Jeg ville ikke gitt noe til et barn som jeg ikke vet hva er. Anonymous poster hash: 86589...1e3 1
Marsipan Skrevet 18. januar 2014 #17 Skrevet 18. januar 2014 Sende en bekymringsmelding til barnevernet er vel litt drøyt? Så ei som nevnte det.. Men jeg hadde sagt at hva dere gjør er opp til dere, men jeg gir ikke dette pulveret så lenge barnet er under den anbefalte aldersgrensen. Du vil ikke ha noe ansvar hvis det skulle skje barnet noe.. Anonymous poster hash: d1057...44f Så lenge noen med vilje utsetter barnet sitt for potensiell skade, er en bekymringsmelding på sin plass. 2
minister-mio Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Hvorfor kan du ikke si til foreldrene at du ikke vil gi det pulveret?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå