Gå til innhold

Har du trukket/operert ut visdomstenner?

Fremhevede innlegg

Gjest Heartbeat
Skrevet

Haha, det blir i såfall kun øl :) Ikke greit å vite hva som er rett når tannleger er såpass uenige.

Nei, ikke sant. Men generelt er det jo de første 24 timer man skal være forsiktig med aktivitet og alkohol. Og du føler deg jo i fin form så da er det jo greit :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Nei, ikke sant. Men generelt er det jo de første 24 timer man skal være forsiktig med aktivitet og alkohol. Og du føler deg jo i fin form så da er det jo greit :)

Du har sikkert rett! :) Bare jeg som blir litt overnervøs. Orker ikke betennelse/infeksjon kun fordi jeg tok meg et par øl, liksom. Men en venninne hadde fått en hel liste hun skulle holde seg unna en hel uke, blant annet sterk mat, og jeg spiste jo indisk i går :fnise::fnise:

Skrevet

Hørtes ut som en lur ide :laugh: Jeg gjorde det på torsdag, så er jo gått litt tid nå. Tror det er anbefalt å holde seg unna alkohol 24-48 timer etter operasjon/trekking. Forresten, er det kun sprit som er blodfortynnende, eller gjelder det all alkohol?

Nå er det ikke noe problem overhodet. Det gjelder vel all alkohol, men du får større virkning tror jeg med sprit.

Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Nå er det ikke noe problem overhodet. Det gjelder vel all alkohol, men du får større virkning tror jeg med sprit.

Ok. Takk for svar :)

Skrevet

Det er det? Enkelte sier jo at alkohol vil gi etterblødninger ved at alkohol tynner ut blodet, som gir fare for infeksjon.. Men jeg tar jo sterkt munnskyll to ganger daglig, så ser ikke helt at det er en risiko sånn sett? :bond:

Kroppen vil forbrenne alkoholen før du legger deg under kniven. Kroppen brenner vel 0.15 promille i timen i snitt.

Skrevet

Jeg har bare trukket visdomstenner, og det gikk helt uproblematisk. Fikk høre av ei venninne at man ikke kunne trene på en uke. Jeg dro på trening samme dag - helt uproblematisk. Tannlegen sa ikke noe om hverken drikke eller trening.

Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Kroppen vil forbrenne alkoholen før du legger deg under kniven. Kroppen brenner vel 0.15 promille i timen i snitt.

Eh, jeg opererte på torsdag, altså var spørsmålet om jeg kunne drikke i går, altså et par dager etterpå. Tror du misforstod.

Skrevet

Eh, jeg opererte på torsdag, altså var spørsmålet om jeg kunne drikke i går, altså et par dager etterpå. Tror du misforstod.

Ja da missforsto jeg.

Tror likevel det ikke det er noe stort problem, så lenge du ikke blir overstadig beruset og kommer i skade for å åpne såret.

Husk og på at alkohol ikke gjør underverker for immunsystemet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...